Zephanialla on kyllä hieno tyyli kuvissa. Ajatusta ja rohkeutta kuvien luomiseen, viitseliäisyyttä paikkojen etsimiseen ja tuntuu olevan tapa ajatella laatikon ulkopuolellakin. Tai kuten tässä tapauksessa tuoda ajatus laatikosta ulos. Nuo asiat näkyvät kuvien laadussa kyllä. Itse kaipaisin enemmän valoa tuohon naiseen koska hän on kuitenkin tärkeässä osassa kuvaa ja hukkuu hiukan taustaan varjopuoleltaan. Mutta mitä ihmettä tässä on ajettu takaa? Onko tämä halua ajatella laatikon rajojen ulkopuolelta (kertoa että laatikosta tulee vain paljaita ajatuksia) vai mitä? Itse en kyllä keksi, mutta nainen on varsin haavoittuvainen kuvassa eikä tunnu siltä että kohde (eli se mitä kuvaaja on hänellä halunnut tässä esittää) kestäisi ns rankkaa kritiikkiä. Herkkyyttä jonka yksi voimakas sana voi rikkoa. Vesku
Niin, sehän se tässä kai mielenkiintoista onkin. Outoa olisi, jos joku tosissaan tuumisi, että kuva ei herätä mitään ajatuksia. Jos herättää erilaisia, niin hyvä. Valoa kohti mennään - tai ainakin yritetään - mutta vähän on kuivaa ja kivistä tuo matkanteko. Siitä multakin extrapojoja, että näitä on oikeasti suunniteltu ja vielä uutterasti tosissaan toteutettu. Siis tätä ja saman kuvaajan useita muita töitä. Nämä on oikeita taidekuvia eikä epäonnituneita räpsyjä, joille jälkikäteen funtsitaan merkityksiä.
Onhan tämä alempi nätimpi, mutta ero on tässä kuvassa aika pieni, kun tämä juttu kuitenkin nojaa johonkin muuhun kun suoraan visuaaliseen kauneuteen.
Mun mielestä ylempi on jopa parempi, hieman hailakat sävyt sopii kuvan tunnelmaan paremmin. Varastaako punaiset hiukset alemmassa liikaa huomiota tai jotain... Eipä silti, upea se on tuo alempikin! Satumainen fiilis pienillä aineksilla..
Heh, täähän menee juupas-eipäs linjalle. Mä taas tykkään enemmän alemmasta. Hiuksissa on enemmän kiiltoa, sävyjä muutenkin jotenkin enemmän. Eipä silti, Zephania varmaan tiedät itse parhaiten kumpaa hait. Molempi parempi.
Ensimmäinen salaperäisempi ja sitä mukaa ehdottomasti parempi. Ajateltu kuva. Arvostan kovasti, koska itse en pysty muuhun kuin kuvaamaan sitä mikä on vähällä vaivalla toteutettu eikä mun aivot muutenkaan taida taipua tämmöiseen.
Kuva on hyvä, todetaan se heti kättelyssä. Kuitenkin sommittelussa olisi toivonut, että tyttö ja laatikko olisi ollut enemmän oikealla ja alempana ja ylävasemalle olisi tilaa. Ehkä neiti Z olisi myös toivonut jotain elementtiä tuonne kauemmas eteen tuomaan myös syvyyttä. Mikä se elementti olisi ollut joka olisi tukenut kuvaa onkin arvoitus. Kuitenkin todella omaperäinen ajatus, jollainen on ihailtavaa kun se on pystytty toteuttamaan. Ehdottomasti jatka rohkeaa linjaa. Teknisesti nätin oloiset värit jotka tuovat myös maalauksellista ja taiteellista fiilistä, myös visuaalisesti kaiken kaikkiaan kaunis kuva.