Taivas etelään tänään klo 19:32. 5D ISO 100 135mm ja telejatke 2X 1/30 sek f/8 (4). RAW. Kontrastia ei ollut paljoa kohteessa ja lisäksi alivalotin. Ehkä suurista korjauksista johtuu tuommoinen 'likaisuus' värissä? Kuin jotain ylimääräistä kohinaa tai jotain. edit. Vaihdoin kuvan terävöittämättömään. Parani tältä osin aika lailla. edit2 tietääkseni vaihdoin kuvan reilusti ennen ensimmäistä kommenttia
Vs: Näkymä etelään Tarkoitin tuota värillistä viivastoa, ruudukkoa (kuin jotain kangasmaista struktuuria) tuossa kuvassa, onko se tullut esiin vasta kuvankäsitelyn tuloksena ? - E
Vs: Näkymä etelään En minä vaan tiedä. Täytyy tutkia. Alkuperäinen on kovin tumma. Säätelin RAW konvertterissa sävyt kohdilleen ja tuossa tulos. Taisin löytää 5D:n salaisen canvas filtterin. Niin siis tämä on ihan uutta minulle koko RAW ja 5D, ja aika paljon digikin. Toinen kuva poistettu. Eka on parempi.
Vs: Näkymä etelään Ehkäpä olet ylittänyt tuon tallennuksen luontaisesti pätevät säätörajat ? Digikään kun ei ole (vielä aivan) mikään ihan täydellinen ... - E
Vs: Näkymä etelään Ei kun siis ... ihan puhtaasti mielenkiinnosta ynnä uteliaisuudesta minä aloin kyselemään. Itse en ole saanut omilla Nikonin digijärkkäreillä ihan tuommoista vielä aikaan. Tuollaisien mallien perusteella tekisi kätsysti vaikka hienokudoksisia ryijyjä (tämä EI ole vittuilua). Mielenkiintoinen ilmiö - yhtäkaikki - kyllä digikin osaa yllättää - ehkäpä sillä on sittenkin jonkinlainen "sielu" (sillä digillä) ? Mitä Ystävällisimmin, Erska
Vs: Näkymä etelään Ei tietenkään tuilua. Oli vaan hauskasti sanottu tuosta täydellisyydestä. Täytyy etsiä välineen rajoja, tietty. Sieltä voi paljastua kivoja juttuja. Toki valo oli aika kumma tuossa kanssa. Aurinko jo laskenut, mutta pilviin tuli vielä jotain. Tässä on kameran tekemä suora jpeg. Värilämpötilan oli alle 5000K säädetty, Raaviin laitoin 7500K.
Vs: Näkymä etelään Ai se on noin tumma. Olet avannut siis sitä niin ronskisti että tuollainen rakenne on tullut esiin. Keissi on osaltani melkolailla pihvi (tai jotenkin niin ... sipuliko se oli ?). Kiitos asiallisuudestasi. - Eero