Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sarastus

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Isosceles, 24 Heinäkuu 2009.

1. Isosceles

Isosceles Member

446
    0
    16
    Kommentteja, mielipiteitä?

2. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18
    Vs: Sarastus

Hieno valo. Korkea kuvakulma ja etualan pihlajanvarvut viestivät, että polulla kävellessä on kamera nostettu silmänkorkeudelle, laukaistu ja jatkettu matkaa. Vaikkei toimintatavassa sinällään mitään vikaa ole, niin tässä olisi ehkä ollut aineksia muuhunkin.

3. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Ajanlaskun alussa laadimme valokuva.net -sivustolla listaa kuvista, jotka pitää löytyä jokaisen vähänkin vakavammin harrastavan portfoliosta. Tämän tyyppinen kuva oli yksi niistä. Metsä liike-epäterävinä viiruina vertikaalisuunnassa sekä rantakivet laajakulmalla auringonlaskussa sisältyivät listaan myös. Mulla saattaa olla se jossakin varmuuskopiolla jemmassa. Pitääkin kaivella. Mitäs pyysit mielipidettä :)

4. Isosceles

Isosceles Member

446
    0
    16

Mielipiteensä jokaisella mitäs sitä kieltämään niin pyydetään sitä. Tosin saatan antaa myös oman mielipiteeni mielipiteestä myös ;)

5. Vs: Sarastus

Naulan kantaan! En ole itsekään tuhlannut ruutuja mihinkään muuhun niin paljon kuin metsäkuviin. Suomalainen metsä on tunnelmaltaan vahva ja fiilispuuskan vallassa siitä tulee otettua sitten kuvia. Mutta kerta toisensa jälkeen nuo otokset ovat pelkkää schaibaa valokuvina. Se on vaikea kohde se...

Mutta tästä kuvasta. Tunnelma on mielestäni hyvä. Epäterävyys ja hiukan vinksahtaneet väritkin ovat mukavia. Se vaan häiritsee, ettei ole mitään, mihin silmä voisi pysähtyä lepäämään. Mielestäni jokin metsän harmonian rikkova yksityiskohta olisi ollut poikaa nostaa kuvaan. Kiitti kuitenkin mukavasta kuvasta!

6. Isosceles

Isosceles Member

446
    0
    16

Tarkoituksena olisi ollut että silmä pysähtyy tuijottamaan aurinkoa puiden katveessa, tai ainakin näin minulla :)
    Kiitän kommentista.

7. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48
  8. Vs: Sarastus

Tarkoituksena olisi ollut että silmä pysähtyy tuijottamaan aurinkoa puiden katveessa, tai ainakin näin minulla :)
    Kiitän kommentista.
    [/quote]

Hyvä pointti. Meinasin edelliseen viestiin kirjoittaa, että sarastava aurinko voisi periaatteessa olla kuvan tärkeä kohta. Mutta ainakin itse koin, että jopa valokuvassa aurinko on liian kirkas kohde silmälle. Jotenkin siitä silmä haluaa paeta - tai ainakin minun katseeni. Ja silmän pakoa helpottavat nuo valosäteet, jotka hajoavat kuvan kulmiin (ilman, että mikään pysäyttää silmän liikkeen). En tiedä sitten kokevatko muut samoin...

9. Isosceles

Isosceles Member

446
    0
    16

Pitihän sitä kokeilla mv:näkin. Tällästä jälkeä tuli ja ihan ok tuokin.