Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sano ei "rikkinäisille" musa-cd:ille

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana matti, 17 Tammikuu 2006.

1. Sanottu on (nro 7026). Raivostuttavaa ettei täyteen hintaan ostamaansa levyä voi kuunnella sillä medialla millä haluaa.

2. Seuraavaksi ne koodaa tiskiharjat. Fairilla irtoo lika enää vaan tupperin astioista ja Volvolla saa ajaa vaan ruotsissa.

3. Olis kätevää kun tehtäisiin laite millä jokainen vois kopioida itselleen Volvon kaverin Volvosta, nekun on Volvot niin vittumaisen kalliita...

4. vn

vn

1 464
    0
    0
    Ei ei noille muka-musiikki levyille.

Eikä asialla ole mitään tekemistä kopioinnin kanssa, ainakaan minulla. Jos haluan levyn eikä sitä ole rikottu (eli on kopiosuojaamaton) niin ostan sen. Jos haluan leyvn joka on rikottu niin sitten hankin sen itselleni muilla tavoin.
    Jos taas mulle myydään kopiosuojattu 'cd' kaupasta ilman mainintaa kopiosuojauksesta (tutkin kyllä kannet) niin otan siitä kopion ja kiikutan takaisin kauppaan ja vaadin rahat takaisin.

Jos taas ei ole rahaa ostaa levyä niin sitten sitä ei tarvitse hankkia muillakaan tavoin. :)

Vesku

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Höpsis, kuka Volvon haluais?

Mut joo EI! Mäki tahdon kääntää levyni mistä oon maksanu jo mpkolmoseks.

6. Kirkkonummelainen teatterinjohtaja joka ajaa pellolla kuvaamassa myyriä?

ja asiaan. Vinyyleissä ei ole kopiosuojauksia eli pitänee siirtyä musiikissa takaisin "filmiaikaan".

7. sf

sf

785
    0
    0
    Kyllä vain jotkut "kopiosuojatut" levyt joissa on itsessään joku älytön mediasoitin, konvertoituu mp3:seksi ainakin mediaplayerillä, ainakin 10 versiolla, oon huomannut... Ihan kaiki ei välttämättä kuitenkaan? Näin ainakin suurin osa omassa hyllyssä olevista CD:stä jotka on tullut muutettua "empeeksi" kans.

8. äyni

äyni Member

414
    0
    16
    Tätä vilpittömästi suosittelen. Vinyylissä on saundi ja tunnelma kohdallaan. Musiikki kuulostaa vinyyliltä soitettuna paljon paremmalta. Onneksi jälleen enenevissä määrin tuotetaan uusia vinyylejä.

Raivostuttavinta uudessa tekijänoikeuslaissa on se, kun koko laki on suunniteltu musiikintuottajien parasta ajatellen. Kuuseen vaan kaikki kuluttajien oikeudet ja lisää rahaa levy-yhtiöille.

Muuten: kopiosuojattua levyä ei saa kutsua CD-levyksi. CD-standardi ei salli kopiointisuojauksien kaltaisia rajoituksia.

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Mediaplayer mikä? Tuolla mun kääntöohjelmalla ei käänny tuommonen suojattu levy jos on oma mediasoitin mukana... Mut mun kääntöohjelma ei oo mediaplayer mikään.

10. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Mikä kopiosuojaus? Sanoisin soitonestoksi, ei ne kopioimista estä.

V(asen)olvO(ikea) --> *hymiö*

11. sf

sf

785
    0
    0
    Windows madiaplayer 10.

ps. laitoin yksäriä...

12. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    HelsinginSanomat 18.01.2006, C1

Siinä on juttua levyjen kansista.. ja niiden tekijöistä.
    Mainitaan mm. cd:n kansien pieni koko vinyyliin verrattuna, terkut Lurrille.

13. Ei tuottajien (saati artistien) vaan 100% pelkästään levy-yhtiöiden parasta ajatellen.

14. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Jos jostain löytyisi uudenkarhea 245-farkku, niin siinä olis autoa loppuiäksi. Tietenkin sen verran vanha pitää olla, ettei ole katalysaattoria ja tietokoneita. Niinkuin ei kameroissakaan pidä olla ;-)

15. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Laitoin nimeni listalle, vaikka Volvolla ajankin.....

16. sf

sf

785
    0
    0
    Olis sellainen, ei viekä kattia eikä tietokoneita, ei edes ruiskua vaan varma kaasarikone. Ja just sisäänajettu... n. 460tkm mittarissa muistaakseni. 5 vaihteinen loota + 4-vaihteisen pitkä perä= mukava ajella tien päällä ;o) Tuliterät talvirenkaatkin alla köykämiinivanteilla ja parin viikon sisällä haen tuoreen leimankin kun vain ehdin. Juu ja jarrut tehty justiinsa kans uusiksi joka nurkkaan... laitetaanko pakettiin? :eek:P Niin juu, vuosmalli oli jotain -88 tai siinä nurkilla.

17. Enpä oo vielä levyyn törmänny jota ei sais ripattua ämpäri-muotoon mutta jos sellaiseen törmään niin lataan sen surutta vertaisverkosta. Perseestä tommonen.

18. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Olen ihmetellyt tätä kopioveroa tms noissa tyhjissä cd dvd jne medioissa, se ikäänkuin sanoo että on ok kopoida kun ostamastakin tyhjästä levystä menee tämä vero. Kai sen nyt vois poistaa ;)

19. Riippuu vähän ajattelukannasta.

Levy-yhtiöihin on koko ajan tarjolla sekä uusia että vanhoja artisteja. Jos levybisnes kannattaa, levyjä tehdään. Jos ei, levyjä ei tehdä. Minusta ainakin olisi mukavaa, jos uusiakin äänilevyjä tehtäisiin. Ja mielellään enemmän kuin vähemmän, niin on varaa valita. Kirkan levyjä tehdään tulevaisudessakin. Toivottavasta vähän muidenkin.