Kyllä se on tuo kuitu paras kaikista,muovi lärpäkkeillä piti vedostella hiukan aikaa kun pääsivät loppumaan.Vedostaahan niilläkin,mutta kädessä kunnon paksu kuitupaperi vie voiton kaikista.
Vs: Kuidulla Hieman samaa mieltä. Suurin iso yllätys oli, kun ostin prahasta pilkkahintaan aikoinaan agfan matta kuitupaperia koossa 30*40. Siinä on jotenkin hemmetin miellyttävät sävyt. T Jukka EDIT: Siitä huolimatta aion hankkia 40*50 rajaajan ja ilfordin 40*50 rc- helmiäispaperia. En omista enää kuumaliimaprässiä, jolla sain baryytit suoraksi. Mulle riittää tuo ilfordin helmiäispinnankin 'look', pidän siitä kovin paljon. T jukka
Vs: Kuidulla Kyllähän Jukkis asiaa puhuu,helmiäinenkin voi riittää,mutta kuidussa on sitä jotain.Jaksaisi vain olla useammin pimiössä.Olen kyllä nyt lomalla ollessa ollut monena päivänä,pari kolme kuvaa kerrallaan. t kimo
Vs: Kuidulla On se kuitu hienoa, mutta on kohtuullisen vaikea saada sileäksi ilman prässiä. Tietenkin, jos on aikaa odottaa suoristumista, niin mikä ettei. T jUkka
Vs: Kuidulla Kuidussa on fiilistä! Tuntuu jotenkin aidommalta kuin muovi. Muoviin en palaa enää ikinä. Mulla on pimiössäni rumpukuivaaja/kiillotin. Jotkut eivät pidä kiillotetuista kuvista, mutta itse pidän. Jos kuvassa on laajoja mustia pintoja, ne on kiillotuksen jälkeen todella syvämustia ja peilinkirkkaita.
Vs: Kuidulla Mulla on myös sellainen rumpukuivaaja/kiillotin, ongelmana on lähinnä löytää sopiva lämpötila/kiertonopeus/paperin kosteus jotta kuvasta tulisi kauttaaltaan kiiltävä.
Vs: Kuidulla Toimii aika hyvin kunhan antaa rummun ekaks lämmetä kunnolla (vähäintään puoli tuntia). Lämpötila mulla vakiona, siihen en ole tarvinnut koskea kun sopiva kokeilemalla lopulta löytyi. Kiertonopeutta joudun sen sijaan välillä hidastamaan, varsinkin kun vedos on lähes kuiva mutta vielä jostain pikkasen kiinni (ettei mene vlelä yhtä kierrosta jolloin on riski että tulee ryppyjä).
Vs: Kuidulla Jos haluat luopua, on mulla rummulle käyttöä ja tarpeeksi tilaa sen operoimiseen, vastaavasti mulla on kuumaprässi printtien suoristamiseen ja pohjustamiseen.
Vs: Kuidulla Katselin tänään luokassani pimiössä kehittämiäni kuvia, säilytän niitä siellä. Kyllä se baryyttipaperi sellainen mukavan 'perinteine' ja ajaton on. Pitäisi koettaa joskus mustesuihkarilla noita 'baryytti' papereita. T Jukka