Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

samsung vai sony?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana essyllyx, 25 Joulukuu 2012.

    Olen hankkimassa järjestelmäkameraa. Itselläni on kaksi vaihtoehtoa Samsung nx1000 ja sony nex 5r tai sony nex 5n, joka on periaattessa sama kamera kuin 5r, mutta ilman Wi-Fi:ä.... Kuvailen enimmäkseen maisemakuvia, lähikuvia sekä kuvia ihmisistäni ym kaikke mitä lukiolaistytöt kuvailevat. Samsungissa ei ole kuvanvakaajaa ja siinä on puolet vähemmän ISO herkkyyksiä kuin sony:ssä. Samsungin mukana saa kylläkin pienen tabletin.... Kumpi minun kannattaisi hankkia? Sanokaa mielipitenne! :)

    Tuossa on kameroiden vertailu:

    http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...RKB@store-gigantti|NX1000B@store-gigantti/url]
     
  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: samsung vai sony?

    Tässä olis tämmönen vertailu.

    Samsungissa oli mukava 1/1 kuvaus koko. Ja eikös jossakin Gigantin tarjouksessa ollut salama mukaan, Sonyyn, ja rahaa satanen takaisin. Voi olla että nämä muuttuu niin nopeesti ettei pysy mukana.
     
  2. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
     
    Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu 2019
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: samsung vai sony?

    En tiedä näkyiskö se etsimissä kun noissa on ne erilliset etsimet. Toivottavasti näkyy. Takanäytöllä se luulis näkyvän. Mun Ganonin GX1 kamerassa ainakin näkyy takanäytössä ja se helpottaa rajausta. Myös tässä mun kamerassa on myös toi 1/1 suhde ja se ei etsimessä näy.
     
  4. Vs: samsung vai sony?

    Eli siis kumpi minun kannattaisi ostaa?
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: samsung vai sony?

    Samsung. Siinäkin  _on_ kuvanvakaaja. Kummallakin saa ihan yhtä hyviä kuvia, mutta Samsungin tabletilla sinun on kiva katsella ihmistesi heistä otettuja tai muita kuvia.
     
  6. Vs: samsung vai sony?

    KIITOS
     
  7. Vs: samsung vai sony?

    Huh. Ei kai tuossa NX1000:ssa ole runkovakaajaa? Eikä ole 20-50mm objektiivissakaan.

    Ottaisin itsekin silti Samsungin. Syy: objektiivivalikoima on enemmän mun mieleen. Löytyy pienikokoiset pannarit 20/2.8, 30/2 ja tuleva 55/1.8.
     
  8. Vs: samsung vai sony?

    Samsungin ottaisin kivemman lasivalikoiman takia itsekin, jos noiden välillä pitäisi miettiä.