Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mikä kuulapää?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana sodeto, 7 Elokuu 2014.

1. sodeto

sodeto Active Member

707
    103
    43
    Sain entiseltä ammattikuvaajalta käytetyn Gitzo jalustan. Mallia en tiedä, mutta aika iso ja tukeva. Siihen pitäisi hankkia kuulapää, mitä suosittelette? Pitää kantaa ainakin D700 300 mm kanssa tai Hasselin 250 mm kanssa. Toinen jalusta on Manfrotto joten olisi tietysti hyvä jos sama pikakiinnityslevy sopisi, mutta ei pakko. Pääasia että on tukeva ja reilut säädöt, siis että pysytyy käyttämään myös talvisin hanskat kädessä.

Tarjotakin saa jos ylimääräinen löytyy kaapista.

2. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
  3. sodeto

sodeto Active Member

707
    103
    43
    Vs: Mikä kuulapää?

Tuota katselin jo eilen. Olisi varmaan oikein hyvä vaihtoehto. En ole vielä päättänyt paljonko siihen sijoitan, ajattelin ensin kysellä vinkkejä ja mielipiteitä jotta tietäisin mitä pitää ruveta etsimään.

4. jap

jap Member

303
    2
    18

olen samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa, RRS55 on parhaasta päästä,
    mulla onllut mm.
    cullmann
    velbon
    Benro, lainassa jonka palautin..
    Arca swiss, joka oli minulle jotenkin outo, en missään tapauksessa sano huonoksi vaan se "ellipsi" kuula käyttäytyi mun mielestä oudosti..
    RRS 40 jonka totesin hiukan liian kevyeksi
    ja nyt sitten RRS55 panopäällä,
    (mulla on D700 ja teleobjektiivejä)
    toivottavasti se on nyt tässä ;-)

5. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Varmaan pätevä monin tavoin tuo RRS55, vaan tukevia telellekin on monet 40-50mm kuulat. Vanhatkin.

6. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Ostin keväällä siruin k-40x:n ja sitä voin kyllä suositella muillekin. Siinä on kaikki ominaisuudet, joita kuulalta kaipaan: jämerä, tarkka ja helppo säätää. Kantaa takuulla nuo listaamasi kombot ilman ongelmia. Digitarvikkeen myyjä kertoi myyneensä tuota paljon lintukuvaajille. Pääasiassa hasselin alla tuo on mulla ollut, mutta kokeillut olen myös ison fieldini alla (FKD 18x24, n.10 kg) ja totesin toimivaksi.
    Dpreview testasi näitä isompia kuulia ja tämä pärjäsi testissä loistavasti. http://www.dpreview.com/articles/819247 ... ads-tested"]http://www.dpreview.com/articles/8192473209/battle-of-the-titans-top-ball-heads-tested