Moi Tietääkö joku että mistä päin suomea voisi tilata sovittimen, jolla Canonin salama saadaan jalustaan kiinni.
Misssä noita nyt olikaan... Fimekossa? Tai telefotossa... Tai sit maitolaiturissa Perkele, pitää katsoa illalla (pitäis samanlaista hommata itsekin)... Toisaalta, ainakin 420EX:n ja 550EX:n ja sigman EF 500 DG Superin mukana tulee se pöytä"jalka" jossa on jalustakierre pohjassa.
Onko muuten mitään hyvää ja halpaa salamaa wireless slave käyttöön, vai kannattaako hankkia pari Sigman 500 Superia lisää?
Mulla olis muutaman vuoden vanha Sigma EF 500 DG Super tulossa myyntiin. Rohkeasti tarjoamaan! T. Kimi
Tästä vois ehkä tehä oman ketjunsakin mutta laitetaan nyt tähän samaan. Eli onks joku käyttänyt noita tehokkaampia kameraan ruuvattavia salamia (esmes just tota sigman 500:aa) sontsien tai heijastimien tai softboxien kanssa studiotyöskentelyyn? Eli miten siinä riittää teho tuollaiseen, oisko tuommosesta yhessä esim Canonin EX420:n kanssa köyhänmiehen studiovalaistukseksi? Salama (sigma 500 dg super) multa löytyy mutta en oo vielä kerinnyt hommata mitään heijastinmateriaaleja tms, paljaanahan tuo valaisee melko tehokkaasti kyllä.
Pitäis kyllä riittää, omat studiotuikut on 300Ws (vastaa kait jotain ~50 ohjelukuista salamaa?) ja valoa riittää ainakin 180cm softboxin kanssa ihan kivasti..
Mä voisin kans kaupitella oman Nikon TTL yhteensopivan EF 500 DG Super salaman jossain vaiheessa. Ei tue i-TTL:ää, mut slavena toimii kuin unelma..
Ei nytten harmi vaan satu olemaan tarvetta tuolle. Sulla on varmaan se pöytäjalka tallessa että sen saa jalustaan kiinni?
Kyllä löytyy kaikki roippeet pussukkaa myöten, mutta ymmärsinkö oikein että sinulla ei ole tarvetta tälle, tarkoitat vissiin Stofenia? T. Kimi
Jeesusteippi on myös ratkaisu moneen ongelmaan. Mulla on myös kaksi kiskoa, joilla salamat saa kiinni myös kamerajalustaan.
Lähetin sinulle yv:llä puhelinnumeroni että saadaan sovittua miten Salama löytää tien Tampereelle. T. Kimi
Jonnin verran itsekin kuvaan (enemmänkin ulkona) tuolla systeemillä, eli pikkuflässi jalustaan ja esim. sontsan kautta tai läpi riippuen tilanteesta. Valon riippuvuus on ihan kiinni muusta valosta, tiukemalla auringonpaisteella saattaa joutua hilaamaan valon aika lähellekin, mutta jos sisällä/studiossa kuvaa ja muut valot saa sopivasti himmennettyä tai pois, niin hyvin pitäisi piisata noiden salamoiden teho. Juu ja taitaa suunnilleen olla esim. itselläni tällä hetkellä se tehokkain salama just "pikkusalama" eli Metzin 70:nen nuija... ei oo omat Miltiblizin studiovalotkaan oikein niin tehokkaita... ;o)