Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pitkiä usb-kaapeleita Suomesta? paikkaa, josta saisi

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Olli Knuuttila, 12 Helmikuu 2018.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Osaako joku neuvoa Suomesta paikkaa josta saisi tuollaisia vähintään neli-viisimetrisiä (tai ainakin kolmemetrisiö...) usb-kaapeleita, Nikoniin, tetheringiin (kai sillä joku suomenkielinen termikin on, mutta en sitä tiedä)? Ja siis mielellään vielä kulmapäisiä siitä kameran päästä.

Viimeksi muokattu: 12 Helmikuu 2018
  2. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    verkkokauppa.com ?

3. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    Mulla on 10m USB2-piuha eli tämä: Fuj:tech 10 m aktiivinen USB-jatkokaapeli 22,90 €. Olen käyttänyt sitä aiemmin nettitikun siirrossa mökin vintille sekä EOS 7D2:n ja läppärin välillä. Mutta kameran osalta piuha on vaihtunut WIFI-korttiin ja nettitikku kunnon 4G-modeemiin ulkoisine antenneineen. Jostain saattaa löytyä 5m passiivipiuhakin.

4. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Niitähän voi tehdä itsekin puristamalla. Saa sitten sen pituisia kuin haluaa. Verkkokauppa.comista saa valmiita Cat6 U/UTP suojaamaton

5. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Gigantista, Puuilosta, Biltemasta, Motonetistä.. mun mielestä olen jokaisessa nähnyt 3 m ja osassa oli 10 m kaapeliakin hyllyssä.. hinnat noiden kauppojen mukaan.

6. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Kävin Motonetissä, siellä ei ollut kuin 1,8 m piuhoja, mutta ratkaisin asian sitten yksinkertaisesti niin, että ostin Prismasta 3 m tavallisen jatkopiuhan. Jos tuo pysyy hyvin kiinni ei tarvitse temppuilla ja selviää yhdellä piuhalla joka saa olla studion läppärin päässä aina kiinni, kun mulla on kolme Nikonia joissa on kaikissa erilainen usb-liitin. Tuohon voi sit kussakin sen alkuperäisen alle metrisen laittaa päähän, tulee noin 4 m piuha kuhunkin silläkin tavalla.

7. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Puhe oli kai USB-kaapeleista tässä.

8. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Hups, tulipa sekoiltua. Totta kai USB.