Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kinofilmikasetteja

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Harald, 4 Elokuu 2008.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Tietääkö kukaan, mistä saisi vielä niitä muovisia avattavia kinofilmikasetteja?

Ostin muutamia vuosia sitten jostain (en onneton enää muista että mistä) niitä melkoisen nipun, mutta nyt tarvittaisiin lisää.

Edit: löytyi jo, Adorama ja Firstcall Photographic. Tilasin Adoramasta. Postikulut samat samoin hinta, mutta toisessa dollareita ja toisessa puntia. Jää halvemmaksi Adoramasta vaikka tullien jälkeenkin.

1. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: Kinofilmikasetteja

Ite oon kuvatuista rullista jättäny filminpään ulos ja sitten spiraalille laittaessa leikannut niin, että pätkä jää näkyviin - voi teipaten käyttää uudelleen.

2. Vs: Kinofilmikasetteja

Kun ei ole enää aikoihin ollut kuin noita itsekäärittyjä, niin eipä ole niitä kasettejakaan. Toisaalta tuon Rollein systeemi on sen verran monimutkainen (siis filmi monella mutkalla) että se filmi pitäisi liittää todella huolella siihen jäljellä olevaan lirpakkeeseen ettei se vain takerru takaisinkelattaessa kasetin suuaukkoon... niin käytän mieluummin sellaisia avattavia, joissa sen uuden filmin saa tukevati puolalle kiinni. Eivät olleet kalliitakaan, 37 senttiä kipale. Otin samalla vähän enemmän, kun se ei postikuluihin juurikaan vaikuttanut.

3. Vs: Kinofilmikasetteja

"Todella huolella"...joopa joo. Helppoa ja vaivatonta. Itellä ei koskaa oo ollu mitää ongelmia. Läpinäkyvää teippiä vain. Ruskea teippi ehkä hivenen vaikeuttaa teippausta mutta ei TODELLAKAAN ole vaikeaa. Sensijaan noi avattavat on epävarman oloisia mun mielestä (hyvin vähän olen silti käyttäny). Lähikehittämöstä vain tyhjiä rullia ja dx-koodit tussilla tai teipillä piiloon.

4. Vs: Kinofilmikasetteja

Ehkä sinun kannattaa puhua vain omasta puolestasi ja omasta kalustostasi.... se ei ole koko totuus ;-)

Rollein filmiperässä filmi tekee jyrkän mutkan "selän" puolelle heti kasetin jälkeen ja jos filmien päät pääsevät irvistämään tai teippi menee vähänkään kaksinkerroin teippauksen aikana, niin takaisinkelauksessa filmi juuttuu heti alkuunsa kasetin aukkoon. Tämä ei ole mitään mutua, vaan kokemusta. Näin on jo käynyt kahdesti, ja en enää riskeeraa moista. Se vanhojen kertakäyttökasettien kokeilu loppui siihen ja purin muut sekä siirsin niistä filmit uudeleen ladattaviin. Ja en usko olevani eilisen teeren poika teipinkään  käytössä... ;-)

Olen käyttänyt em. avattavia kasetteja jo monia vuosia, samaa kasettia monta monta kertaa, ilman mitään ongelmia, joten sinun ei ehkä kannata puhua mitään epävarman oloisista systeemeistä kun sinulla ei näemmä ole niistä mitään kokemusta... tiedän, että ne toimivat, ilman mitään mutuja. Yhtään filmiä ei ole mennyt pieleen valovuotojen takia tai muista kaseteista johtuvista syistä.

5. Vs: Kinofilmikasetteja

:D okei. Mut en usko siltikää tota. heh. Enkä silti sanoisi (sanonut) etteikö minulla niistä olisi kokemusta. Ja toiseksi esitin vain mielipiteeni niistä. Ei muutaku filmiä koneeseen ja peace.

6. Vs: Kinofilmikasetteja

Päättelin tuosta sinun sananmuodostasi " epävarman oloisia", ettei sinulla ole niistä oikeaa käyttökokemusta. Jos ne ovat (sinusta) epävarman oloisia, mutta eivät oikeassa elämässä ole sellaisia, niin mitä väliä sinun tuntemuksillasi on? pelkkä mutu (musta tuntuu) kun ei oikein riitä besserwisser postauksiinkaan ;-)

Sinun uskomuksillasi ei ole mitään vaikutusta siihen miten minä toimin.... sorry.

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Kinofilmikasetteja

No niin Harald on jo löytänyt ratkaisun hankintaongelmaansa.

Case closed.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.