Vapaamielinen ei meinaa vapaaälyinen. Ihan tosissaan, jos joku kysyy valokuvaussaitteja, niin ei ole vapaamielistä kirjoittaa hoglarocksdotcom, vaan se on täysin tarpeetonta pelleilyä asialliseen kysymykseen. Mitä jos tuo kaveri olisi postittanut ensimmäisen viestinsä ja huomannut ensimmäisen vastauksen olevan täysin omituinen vailla mitään informaatioarvoa? Kuka tietää tuota holga läppää? Aika harva. Onko tuolle viestille mitään järkevää perustetta? Minä en ole keksinyt. Tai no nyt on alkanut avautumaan, jos siitä ei pidä, niin silloin kenkää puristaa ja on ahdasmielinen.
Kysyjä oli kaveri joka tasan tiettää että sillä ei todellakaan ole miutään informaatioarvoa.. Väärin ei välttämättä tartte olla ahdasmielinen mikäli ei pidä mun tai jonkun muun huumorista.
Kyllä vaan osaan myös hommata porukkaa pihalle jos on tarpeen. Moderaattori pystyi meillä vähän enempään kuin viestin poistoon tai ketjun lukitukseen. Olin myös mukana kokouksissa joissa päätettiin asioista, joten pidä sinä mölysi mahassasi ellet tiedä asioiden oikeata laitaa. Siksi toisekseen tää sun mollaaminen ei hetkauta pätkääkään ja kolmanneksi sinä itse sorrut nyt asian jankuttamiseen ihan väärässä threadissa.
holgarocksdotcom Kuten samaisen GF:n allekirjoituksessa lukee holgarocks.com, se oli ilmeisesti hänen vastaus kysymykseen, siihen onko sitten näin, en ota kantaa... Itsekin myönnän aina joskus kirjoittaneeni ns. offtopickia, kukapa ei, en nyt tarkoita sinua, kun en ole niin tarkasti katsellut mitä olet kirjoitellut. Ja mitä tulee kirjoituksen aloittaneeseen henkilöön ja itse kirjoitukseen, niin vaikka siinä ei hymiötä ollut, niin uksoisin, että ei olisi ollut pahitteeksikaan. Valokuva.nettiä itse kaipailen joskus, varsinkin niiden hyvien ohjeiden osalta joita siellä oli koskien filmejä ja kameroita. Tästä saitista sanoisin, että täällä on ollut aktiivisempaa tämä "oheistoiminta" kujten tapaamiset kuin valokuva.netin puolella. Kuvia arvostellaan mielestäni fiksummin. GF:lla on oma tyylinsä kirjoitella, tietyin väliajoin siellä on ihan helmiäkin, mutta kyllä välillä menee överiksikin.... Heli taas, hänellä on myös oma tapansa kirjoittaa ja toisaalta hän tuntee osan täälläkin vierailevista ihmisistä ihan niin sanotusti oikeassa elämässäkin, varmasti osa kirjoituksista menee sen piikkiin. Me olemme erilaisia, kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Se tässä netissä on suurin ongelma, että koska ei olla kasvotusten, tulee sanottua paljon sellaista mitä ei normaalielämässä sanoisi. ps. Mike tule sinäkin sinne Pitskuun 19.11
No olitko sä siellä kokouksissa se joka painotti offtopic keskusteluja? Luulisi nyt vähän olevan pelisilmää mikä on parasta suurinta osaa silmälläpitäen. Elä nyt ala itkemään jos tästä esim sulle sanon, on tämä parempi kuin teidän välillinen dissaaminen mikä tulee ot viesteistä koko forumin päälle. On jo suorastaan surkuhupaisaa, että kerrot tämän olevan väärä tredi. Katoppas nyt vaikka ihan ensimmäiseksi tämän tredin toista veistiä, sekö on sitten oikeassa paikassa? Jos sinä katsot että nämä kritiikit on väärässä paikassa, niin varsin hyvin ymmärrän jos haluat laittaa niitä sisäpiirijuttuja gf:n kanssa pitkin poikin välittämättä yhtään missä tredissä ne ovat.
Asioiden oikea laita on siis se, että sun ja gf:n höpinät "asia-aiheissa" ovat täysin hyväksyttäviä ja hyödyllisiä? Oiskohan tässä nyt kuitenkin taustalla sellainen asenne, että täällä ankkalinnassa saa höpistä mitä huvittaa ja Focuksessa ruvetaan sitten olemaan "asiallisia" ja "vakavia". Epäilen vahvasti, että kehtaat jatkaa tällaista höpinää siellä. Toisaalta jos jatkat niin sääliksi käy kyllä Focuksen väkeä.
Itse asiassa sulle ei kuulu yhtään mitä mä vknetissä tein enkä tunne olevani enempää tilivelvollinenkaan asiasta. Enkä mä viitti jatkaa tätä aihetta enempää tai sitten sä voit laittaa mulle yksäriä niin jatketaan siten. Mut jos haluat mua julkisesti haukkua, ei haittaa eikä varsinkaan itketä yhtään. Surkuhupaisaa tai ei, sä vaan sorrut samalla itse siihen, mistä muita syytät. Enkä missään välissä ole kieltäny tehneeni sitä tai tätä. Vai huomasitko että olisin?
Kysyn tässä sinultakin samalla että missä kohtaa mä sanoin, että mun ja gf:n paskanjauhanta on hyödyllistä?? lisäys: Mä olen Teemun kans asiasta puhunut ja osaltani luvannut olla hissunkissummin, ja Teemun mielipide on ainut kenen mielipide mua kiinnostaa. Teemu ottakoon itse asiaan kantaa.
täytyy mikeä kyllä sen verran puolustaa, että vaikka minäkin luen tätä saittia päivittäin ja olen Teemun kaveri ja nähdään aika usein, niin olen aika ulkona monesta jutusta, joista täällä puhutaan. Ei siten, että tämä saitti olisi mun koko elämä( niin kuin välillä joillekin tuntuu olevan) ja haluaisin tietää mitä elämässäni tapahtuu, mutta on aika rasittavaa välillä lukea joitakin threadeja kun isot ihmiset jauhaa sisäpiirijutuista monta palstaa. tiedä sitten mikä tähän olisi ratkaisu tai onko tämä edes ongelma, mutta onneksi Teemu ainakin yrittää tuota asiallisempaa newspuolta saada toimimaan ja suuri osa keskustelee vielä asioista, joista ymmärtää jotain, tuntematta jokaista KL;n käyttäjää perin pohjin.
Jos se paskanjauhanta ei ole hyödyllistä, niin miksi sitä pitää sitten harrastaa asia-aiheissa? Siksi että näin tapahtui myös vk.netissä? Ei kai.. Kerro.
Kuule, kyllä sitä paskanjauhantaa tapahtui jo ennen kuin mä avasin täällä suutani kertaakaan. Mutta oikeasti, älä tee Nokku itsestäsi tyhmää. Paskanjauhanta on välillä tosi kivaa, pyydän anteeksi tässä oikein julkisesti, jokaiselta jonka keskutelua olen pilannut. Tätä en todellakaan sano minkään Miken takia enkä Nokkun vaan ihan itseni. Enkä tunne itseäni tilivelvolliseksi myöskään sinulle Nokku, joten turhaan tuhlaat energiaasi muhun. Samalla lupaan pitää lystiä sen porukan kans kenen kans treffaillaan ihan muualla, joten ei hätää enää kellään sen suhteen. Voitte huokaista.
so what jos sitä jauhantaa oli jo ennen? nyt puhuttiin sinusta ja kysyttiin sinulta. ja joo, se jauhanta on mukavaa jos tajuaa mistä puhutaan, ei muuten. eikä nokku tehnyt itsestään tyhmää ainakaan minun silmissä. kysymys oli metafilosofinen tämän asian kannalta: miksi sitä jauhantaa pitää suorittaa yleisellä palstalla? jollain teinipalstalla sen vielä ymmärtää, mutta niitä ei tarvitse lukea. Myöskään täällä ei kaikkea pidä lukea, enkä lue. (en puhu kenestäään henkilökohtaisesti, eikä asia oikeestaan edes minua kiinnosta, mutta onpahan luppoaikaa tässä ennen bändireenejä)
Pitääkös mun nyt sitten ylläpidon ominaisuudessa oikein julkisesti kommentoida jotain... a) Heli, GF ja muut juttelee ymmärrettävästi tuota "sisäpiirijuttuaan" täällä, vähän on tietysti vaikea päästä välillä kärryille kun en kyseisiä persoonia tunne kuin netin välityksellä. Olishan se ihan kohteliasta muita käyttäjiä ajatellen, että jätettäis ne sisäpiirijutut ja onelinerit vaikka tonne chattithreadiin, pysyisivät ainakin ns. "asialliset" ketjut siinä asiassa eikä peruskäyttäjän tarvitsisi niitä lukea elleivät niin halua. b) Mitä tähän tappelemiseen tulee, niin miettikää nyt hyvät ihmiset hieman noita asioita ja sitä miten käyttäydytte. Aina voi asian ilmaista kohteliaammin, vaikka en sitä kiellä, etteikö välillä saisi asiota menemään perille paremmin jos kunnolla pärähtää. Minulla ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa viimeisen viikon aikana seurata tätä foorumin menoa, uutispuolen rakentaminen vei oman aikansa ja sen jälkeen olen keskittynyt foorumisoftan koodin puukottamiseen jotta täällä olisi ihmisten miellyttävämpi vierailla. Ja loppuun ketjun aloittajalle: Jos joku asia minua vituttaa tällä hetkellä, niin aloitusviestin kaltaiset viestit. Jos vituttaa täällä oleminen, niin ei tätä palvelua ole pakko käyttää. Isommallakin miehellä alkaa hyvin nopeasti kasvamaan ns. kyrpä otsaan kun pistää satoja ilmaisia työtunteja siihen, että täysin tuntemattomilla ihmisillä olisi paikka jossa he voivat keskustella eri asioista ja sen jälkeen todeta, että tuota työtä arvostetaan tasan tuon verran. Jos kuitenkin sinulle varmasti sopiva keskustelupaikka kiinnostaa, niin tässä linkki. Voin myös avustaa tarvittaessa ohjaamalla ip-osoitteesi suoraan tuonne. terveisin: Teemu
Nonnii juokaa kahvia, ottakaa päikkärit ja eiku takasi paremmin mielin. Mutta asiasta ja sen sivusta. Ammattilaisista ja niiden innosta tällaisia keskustelufoorumeja kohtaan... Kyllä saitilla pitää olla rajusti jotain konkreettista annettavaa, jotta sinne tosiaan ammattilaisia saadaan kerättyä jäseniksi. Eräitä harvinaisuuksia, mitä näillä palstoilla olen nähnyt on Pekka Potka. Siis taatusti aivan Suomen kärkinimiä omalla kuvausalallaan. Miten tällaisen kaverin saa houkuteltua keskustelemaan jostain sellaisesta, mitä hän päivittäin tekee työkseen ? No PP keskustelee DC-netissä aika ajoin ja mielestäni hänen kanssaan saa asiallisia ja hyviä keskusteluja tekniikan tiimoilta. Ilmeisesti tuo teknisen tiedon keruu on jonkinlainen kriteeri/innoste hänenlaistensa henkilöiden foorumilla mukana olemisessa. Ja olisiko toinen sitten tuo C:n koekäyttäjänä toimiminen ja käyttäjien feedbackin kuuntelut ? En tiedä, pitäis varmaan oikein kysyä Pekalta itseltään em. asiaa. Sitten kun homma pitäisi viedä taiteen puolelle, niin miten siinä toimitaan. Näet paljon kuvia, haet innostuksia, uusia alan virtauksia ? En usko että se pelkästään vetää em. alan ammattilaisia minkään keskustelufoorumin pariin. Siinä mielessä olen vähän skeptinen tuollaisen saitin hienon tarkoituksen onnistumisessa, että tiedän ettei ainakana itseäni enää työpäivän jälkeen kiinnosta puhua työasioista jossain alan harrastefoorumilla. Tietenkin jos intoa riittää niin kaippa niitä hullujakin löytyy, jotka tekevät omaa työtään vielä keskustelujen muodossa näillä palstoilla. No mulle tää on harrastelua tää kuvaaminen ja tullee sellaisena pysymään, niin kauan kun jaksan kuvata. Jossain välissä kävi kyllä mielessä, että pitäisköhän jo vaihtaa harrastusta, kun on tullut tehtyä tätä jo lähes 3 vuotta 'pääharrastuksena' ja ympärivuotisesti... väliin tuntuu, että on sitoutunut liikaakin mokomaan valokuvauksen maailmaan. Vai pitäiskö syventyä yhteen kahteen pidempään projektiin ja katsoa, mitä sitä saa isompana kokonaisuutena aikaiseksi. Näitä projektejahan ois erikiva tehdä, kun joku antais pirusti rahaa toteutuksiin =)
Tuu lurrin kanssa käymään niin otetaan kaljat. Ja mitä sisäpiirijuttuun tulee mikähän helkkari sellainen muuten olis...Myönnän kyllä jos sellaisen osoitatte. Tämä tällä selvä. ...........................................niinpä.
No, en mä nyt katsois kameralaukkua vakavasti otettavaksi valokuvaussaitiksi sillä merkityksellä, millä uskon alkuperäisen postaajan tarkoittaneen "vakavasti otettavaa". Forumi on kyllä oikein hyvä, suhteellisen laaja ja monipuolinen. Omat ongelmat on, joista kokoajan tapellaan, mutta se nyt siitä. Itse saitilla taas on neljä artikkelia, uutisia, ja linkkejä. Ne neljä artikkelia ovat ihan hyviä, uutisiakin on kiitettävällä tahdilla, ja linkitkin on kunnossa. Siitä huolimatta vähän tyhjäksi tuo jää vakavasti otettavana valokuvaussaittina, tuo pääsaitti siis. En nyt valita, enkä sano, että pitäisi olla enemmän, enkä todellakaan, että joku ei ole tehnyt tarpeeksi duunia. Arvostan työtäsi oikeasti todella paljon. Yritän vain ymmärtää sitä, mitä alkuperäinen postaaja on sanonut. Ja nyt näin, väittäisin että tämä forumi on helposti tärkein syy, miksi tänne saitille tullaan. EDIT: Niin ja siis selvennyksenä vielä, tarkoitan että ehkä threadin aloittaja ei ole yhdistänyt keskusteluforumia ja saittia toisiinsa, tavallaan.
Juu, työn alla on "muutama" juttu, mutta jostain syystä tää aina-niin-ihana tekniikkapuoli on vienyt taas kaiken sen ajan mitä oikeista töistä on jäänyt jäljelle. Nyt näyttäis siltä, että sain vihdoinkin kaikki käyttöä häiritsevät bugit korjattua foorumin puolelta(ei mennytkään kuin kuukausi noiden parissa...) ja tän jälkeen on aikaa taas sisällön tuottamiselle. Hiljaa hyvä tulee ja jos jollakin on halukkuutta avustaa kameralaukun kehittämisessä, niin muhun voi aina ottaa yhteyttä. Yhden miehen voimin tämän kokoisen saitin pyörittäminen on aika hankalaa kun vuorokaudessa on vaan se 24 tuntia. t: Teemu
Ok, kummankin hallitsevan päätahon linjanvedot ovat nyt selvillä. Tuo linkki onkin oudosti keskustelutasoltaan tutun tuntuinen, mistäköhän? Ehkä kysymykseni oli aiheellisempi kuin kuvittelinkaan.