Kun tämä nettiaika on niin hektistä ettei perässä pysy, niin onkos jo, tai vieläkään ilmaantunut jotain suomalaista, vakavasti otetavaa valokuvasaittia?
Re: Saittteja Ei ole näkyny, tai ainakaan minä en oo törmänny. Focus tulee jos tulee sit ens vuoden alusta.
Re: Saittteja Käsittääkseni he etsivät tässä taannoin päätoimittajaa (itsenäistä ammatinharjoittajaa) sivuston pykäämiseksi alkuun. Mutta noinhan on tietysti hyvä aloittaa: ensin anotaan valtiovallalta rahat tiettyyn projektiin ja sitten ihmetellään kun rahat on saatu, että mites tämä sivusto käytännössä toteutetaan. Odotukset on Focukselle kovat.
Focuksen fokus jäi minulle kyllä hiukan epäselväksi. On aika vaikea yhdistää ammattilaiset ja aktiiviset harrastajat. Millään tavalla arvottamatta kumpaakaan puolta. Sen vaikeuden näkee vaikka valokuvausalan lehdistä. Toivotaan Focukselle menestystä.... (edit:tossa luki hiukan väärin....hups)
No mä olen nähnyt Focuksen sivukartan eikä se ihan älyttömän huonolta näytä... Ja tosiaan odotan siltä aika paljon.
Tulisipa tämä Focus pian, sillä eihän tähän tämän forumin akuankka-meininkiin jaksa kukaan ammattilainen suhtautua vakavasti. Minä ainakin poistun sitten lopetusviestin kera Focukseen, käyn toki täällä höpöttelemässä niitä näitä välillä.
Netti on nykypäivää, ammattilaiset pitäisi vain saada aktivoitua (paremmin?) ja samaan paikkaan. Ehkä Focus onnistuu? Toisaalta itseltä sujuu paskan jauhaminen paremmin ja minulle tämä on vain harrastus, ei edes elämäntapa. Ainakaan vielä. Kyllä järkkäripellet ja pokkarikoomikot samaan paikkaan mahtunee.. Liika vakavuus tappaa mielenkiinnon, omasta mielestäni.
Kuulostaa lupaavalta. Toiset valokuvauksen ammattiryhmät ovat aika aktiivisia keskustelijoita omilla palstoillaan. Toiset ryhmät taas eivät keskustele ollenkaan netissä.
Näiden haistapaskaviestien takia tämän forumin vakavasti otettavuus kärsii armottomasti. Samainen kaveri vetää jotain todella paskaa sisäpiirin läppää Helin kanssa. Sisäpiiri ei aukene uusille tulokkaille, vaan ne kääntyvät pois heti alkuunsa. Ylläpito, pistäkää nyt nämä muutama paskanjauhaja jo kuriin, vaikka sitten moderaation alle, eli jokainen viesti odottamaan hyväksymistä ennen julkaisua. GF, mitä sä luulet antavasi tälle forumille täysin paskoilla viesteilläsi? Onko sulla edes kameraa? Ihan suoraansanottuna, sulla on päässä tyhjää ihan tarpeeksi, joten jos mä saisin päättää, niin saisit painua vittuun koko forumilta. Ylläpidon auktoriteetti ei pure enää tuohon mieheen, vaan se saa rellestää miten tykkää missä tahansa asiakeskustelussa. Joten GF, ota vaikka kalja ja vaihda forumia www.jippii.fi, siellä löydät helvetisti kaltaisiasi keskusteluja pilaavia apinoita.
Oujea Tästä jo olikin puhetta Teemun kanssa, liene siis paras heilahtaa väljemmille vesille ankkalinnasta. Onneksi tänne jää kaikki asiassa pysyjät. Edit: Totta ei oo annettavaa mutta kiva on ollut kuvia katella. Jos mä nyt häippäsen niin tuleeko tästä vakavsti otetava saitti ja pysyykö puheet kasassa. ??
Mikä Miken hattua kiristää? Huono päivä? Mä olen tosiaan sitä läppää heittäny kans, joo, eli vaikuttais että mutkin halutaan ulos? Kas kun musta se ei ole mitään sisäpiiriläppää vaan perusläppää johon voi kaikki osallistua. Noh...
Tätä en minäkään ymmärrä. Ei niiden kivien kannata antaa siellä kengässä hiertää, niistä pääsee kun ottaa kengän pois. Mikä perskele tätä foorumia on lukea, ja miksi kaiken pitäisi olla niin perskeleen vakavaa? Ota Mike rennommin ja tanssi jazzia
Jep jep, tais osua ja upota kun noin kova mekkala alkoi. Mikäs se teidän kenkää puristaa kun ei asiassa voi pysyä. Esim tuo pitäjänmäen ketju on niin sekava, ettei sieltä saa asiasta edes selvää kun Heli jauhaa paskaa GF:n kanssa. Heli, jos sulle tuottaa vaikeuksia pysyä asiassa, nin ehkä sullekin olisi parempi joku Demi.fi, vaikuttaa ettei nyt siellä himassa ole tarpeeksi leikkikaluja kun pitää pelleillä täällä. Huumori on hyvästä, mutta mitä nyt Heli tai gf tietäisi keskustelupalstan pyörittämisestä? Ei sitten niin paskan vertaa. Se on helppo huudella offtopiccia sieltä puolen ja jälkeenpäin yrittää valjastaa se vain kivaksi pikku huumoriksi. Tehdäänkö niin, että Heli koittaa hetken aikaa postata vain asiaa ja gf pitää kylmästi turpansa kiinni? Ei liene ihan mahdotonta koittaa. Jos ei onnistu, niin se demi.fi ja jippii.fi olisi sitten paikallaan muutamalle lapsukaiselle. Jos tästä forumista halutaan vakavasti otettava ammattimainen saitti mihin suunta ilmeisesti on tarkoitettu, niin siellä ei ole varaa vetää asiakeskusteluja syteen perseilemällä. Huumoria ei silti saa unohtaa, mutta nyt Heli & Co. on sekoittanut lastentarhan ja normaalin huumorin aika pahasti keskenään. Pistäkää tänne oma roskaforum näille muutamalle, keiden tarkoitus on vain vetää lokaan kaikki ketjut. Access maskia vain päälle joten siellähän sitten keekoilevat keskenään. Helikin vois suoraan sanottuna pysyä postittamassa vain niitä kuvia ja sitten kun keksii jotain muuta sanottavaa kuin se miten GF:n viesti oli ihan vitun hauska, niin tulis sitten sieltä kolosta nöyrästi kysymään josko saisi postittaa kun herraisä, olis asiaa kerrankin. Tylyä tekstiä, eikö vain? Ei näitä kukaan kuitenkaan ääneen sano, vaan etsii ignore nappulaa näille sankareille.
Kappas kun sattuu olemaan. Olin aikoinaan yli puoltoista vuotta entisen valokuva.netin mode... joten juu, on kokemusta. Ehkä laukusta kannattaa tehdä sellainen kuin Mike tahtoo. Mä en ollutkaan tietoinen, että tää halutaan tehdä ammattilaisille sopivaks saitiks. Siinä tapauksessa myös kaiken maailman harjoittelijat voisivat mennä näyttämään testiotoksiaan muualle, eikös vain? Ja on mun todettava, että kyllä mä kestän, mua sä et ihan heti saa Mike loukattua ;-).
Siis jos näin on todella tarkoitettu niin hyvä asia selvä. Kaikkialla kuitenkin kehuttu tätä vapaamielisemmäksi foorumiksi. On mulla tunnarit digikamera nettiinkin mutten ole sinne kirjoitellut koska siellä tilanne on tehty selväksi. Ei siis ole tarkoitus olla terrorisoida tietentahtoen kenenkään fooorumia. Mitä kommentteihin tulee läpät on mutamaa "vahinkoa" lukuunottamatta pysyneet hiekkalaatikolla jonne ne kuuluukin. Ite tosiaan olen tyhjäpää ja aion pysyäkin hiekkalaatikko osastolla koska kapasiteeti ei muuhun riitä. Onko tosiaankin niin että kaikki asiaton on mun kynästä ?? Tylyä tai ei ihan hyvä että joku otaa asian puheeksi niin sadaan sitten kerrankin pelisäännöt selväksi. Esim Teemu ei ole lähettänyt yksäriä mulle asian tiimoilta joten en ole myöskään olettanut että huoli asiasta on näin suuri
No kappas, oikein moderaattori, osaat siis poistaa viestin ja lukita ketjun. Se on aika kaukana keskustelupalstan kehittämisestä ja linjojen vetämisestä. Ilmeisesti parempi on niin, että Heli saa leikkiä virtuaalista barbia ja postitella Kenilleen sisäpiirin läppää, läppää mitä ei kukaan asiasta paskaakaan kiinnostunut ymmärrä. Olen nähnyt ison keskustelupalstan elinkaarta 5 vuotta sen ylläpitäjänä ja törmännyt vastaavanlaisiin offtopic ongelmiin. Siinä ei sota yhtä miestä/naista kaipaa, joten radikaaleja linjauksia on tehtävä joskus lässynlässyn viestien suhteen. Vähintään ne pitää pitää omalla alueellaan ja asiakeskusteluista ne pitäisi kitkeä pois kokonaan, sillä suurin osa käyttäjistä hakee oikeaa tietoa forumeilta, ei sitä tietoa miksi Heli pitää kivakivaa Gaylord Fuckferin kanssa.