Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana maksy, 23 Helmikuu 2013.

  1. maksy

    maksy

    145
    0
    0
    Onkos näistä jo oikeasti kokemuksi? Hinta on pieni ja maailmalla on sivustoissa tullut noille kehuja hintaansa nähden kovastikin. Mutta miten todelliset kokemukset Suomen kamaralla? Lähinnä tässä primeihin tottunut etsii vaihtoehtoja kittilasille. Jos molemmat ostaa niin hintahan on käytännössä sama kuin kittilasilla. Kittilasi tosin löytyy jo, mutta kun on tottunut primeihin... Vai pitää se kuitenkin mennä varmaa tietä ja valita esim. 17/2.8?
     
  2. kurki

    kurki

    237
    0
    0
    Vs: Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

    Minulla on 30 mm MFT Sigma ja olen siihen tyytyväinen.
    Pekka Potka kirjoitti sivuillaan ko. lasista, kannattaa lukea .
    Sigma antaa näille laseille kolmen vuodenn takuun, joten valmistaja ainakin itse luottaa tuotteisiinsa.
    Minulla oli Olympuksen 17 mm/2,8 , mutta vaihdoin sen Panan 14 mm pannariin.
    Sigma kyllä pärjää tässä joukossa hyvin.
     
  3. Vs: Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

    En nähnyt tarvetta noille, kun tuli hankittua Olyn 12/2 ja 45/1.8 kameran oston yhteydessä.
     
  4. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu 2019
  5. hsalonen

    hsalonen Member

    63
    0
    6
  6. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

    Samoilla linjoilla, tosin täytyy myöntää, että noiden Sigmojen todella halvat hinnat on jonkun näköinen houkutin.
    Itse valitsen objektiivit kuvakulmien mukaan, eli joku 19mm tai 30mm on minulle tooodella pitkiä, tosin pitempiäkin tarvitaan, mutta eri aukkoarvoilla.
    APS-C on harmillinen koko, koska varsinkin laajikset on oltava "omia" jotta ne olisi kunnollisia.
     
  7. Vs: Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

    Ostin tuon 30/2.8, kun olin/olen ollut todella tyytyväinen normi4/3 Sigulin kolmekymppiseen, kun vertasin siihen petyin. Tänään kun näpsin kuvia uudella m4/3 lasillani Oly 17/1.8lla ja otin vertailuotoksia tuolla Sigulilla, en voinut oikeastaan moittia obiskaa, otokset kestivät vertailun, tosin aurinkoakin riitti hyvin. Nyt näitä Siguja saa 109,- joten ovat halpaa kuin saippua, mutta 19 obiskalle ei ole tarvetta, kun on tuo 17/1.8, joka on mahtava kakkula.
     
  8. Jsaasta

    Jsaasta Ylläpidon jäsen

    1 709
    59
    48
    Vs: Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

    Tuo 19mm lasi ollut käytössä vähän yli viikon , ei voi ihmetellä että miten skarppi lasi on. Jännää tässä lasissa on se että virrattomana lasi on kuin helistin,jotain irti sisällä, virroilla ollessaan ei helise. Myytyäni Panan 20mm/1.7 lasin todella mietin ostanko uudestaan sen(tuli ikävä) mutten tiedä ostanko sillä sen verran positiivinen Sigma kokemus ollut.. Sigma reippaasti nopeampi AF kuin Panassa.
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Sigma 19 ja 30 mm MFT-lasit

    19mm:sen hankin kun edullisesti sain NEX sovitteella.
    Kuvat on ihan ok, en enempää ole sillä kuvannut, mutta noin ensituntumalla helkkarin hyvä lasi tuolla hinnalla.
    Tuo heliseminen ilman virtaskaa on aika outo ominaisuus.
    Sinänsä APS-C koossa polttovälit on parempia kuin m43 koossa.