Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Saapi poistaa----

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Mr Wasquit, 6 Toukokuu 2012.

    Oi hyvät veljet auttakaa oi miu mau!
    Yritän kehitellä järkevää ja käytännöllistä optiikkakasaa niin ettei olis turhaa ja päällekkäistä roinaa mukana..kuvaan ihmisiä,macroilen hieman,katukuvaan,luontokuvaan,otan matkakuvia,hämäräkuvaan...
    Minulla nyt Canon EF-S 60mm/2.8 macro
    Canon EF-S 18-135mm/3.5-5.6
    Canon EF 70-200 4f IS USM...+1.4 extender
    ...vai ottaisko yleisputkeksi Tamronin 18-270mmf3.5-6.3 tuon Canonin 18-135 sijaan..vaikka matkalle...
    en viilaile kuvien piirtoja jossain kulmissa,sillä loistavia kuvia saa otettua myös edullisellakin optiikalla,jos vain hieman malttaa...terveisin "ehkä vielä paikkaansa hakeva"
     
  1. Vs: Mikä viisainta

    Tähän kuuluu nyt vastata että osta 50/1.8 koska se on loistava ja jokaisen ihmisen pitää ostaa sellainen vaikkei sitä tarvisikaan.
    kuulostat kyllä siltä kun olisit jo tehnyt päätöksen ostaa all-arounderi. osta siis sellainen.
    vaikkei piirto kiinnostakkaan niin tynnyrivääristymät kyllä kuvista huomaa .. että siinä mielessä laajikset ja telet erikseen tuo kuvalaatuseikkoja. mutta paljonhan noita 18-x00 zoomeja tehdään että jokuhan niillä kuvaa ja pakkohan niillä siis on kuvia saada ,)
     
  2. Vs: Mikä viisainta

    Totuus lienee se että tuo tarve ja tykkääminen muuttu koko ajan. Kun olet jotakin ostanut ja käyttänyt, haluat muutosta ja taas vaihtuu setti. osta se joka tuntuu hyvältä kädessä ja silmällä, koeta pitää hyvin, säilytä pakkaus ja paprut, sen saa myytyä paremmin puolen vuoden kuluttua, kun on koko setti "tehtaan pakkauksessa"
    Koska olen "Nikon miehiä" mitään eksaktia en osaa neuvoa.
     
  3. Vs: Mikä viisainta

    Enpä usko että tulet katumaan esim. EF 24mm 1.4L II ostoa kovin pitkään. Se ja makro ja 70-200 niin peruspaletti normaaliin kuvaamiseen on kasassa. Edullinen Samyang 8mm kalansilmäksi jos sellaiselle on tarvetta.
     
  4. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
  5. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Mikä viisainta

    Tuo on kyllä täyskennoisen kameran setti. Kysyjällä lienee kroppikamera.

    Eikä sekään ole selvää pitääkö kaikkilla olla laajis ja tele. Tai normizoomi. Tai jos haluaakin telen, niin riittääkö 200mm vai olisiko 70-300mm vai joku prime parempi. Kovasti vaihtelee tarpeet. Kun itse ostin täyskennoisen kameran, niin kuvasin yli vuode sillä ainoina obiskoina 20mm, 50mm ja 100mm. Se vähän rajoitti, mutta oli kevyt, edullinen ja suht laadukas setti.

    Kysyjälle sanoisin, että osta se tutristizoomisi käytettynäjos mahdoillista. Et menetä rahaa jos et tykkääkään.
     
  6. meltio

    meltio Member

    55
    0
    6
    Vs: Mikä viisainta

    itse kuvaan nykyään 99% kaiken 24/1,4 IIsella. Kaikki zoomit on kerännyt pölyä jo muutamia vuosia. 50mm 1,4 sitten joskus harvoin käy käy joissain pärstäkuvis kiinni. (runkona 1,3 kroppi)
     
  7. Vs: Mikä viisainta

    Näiden 24mm 1.4 lasien kanssa käy aika helposti noin :D
    On aika koukuttavia vehkeitä ne.