Mitenköhän ja mihinköhän hintaan onnistuu studiokamojen kuljetus lentokoneessa niin, että tulevat perille ehjinä molempiin suuntiin? Vai onko ajatus kuopattava alkuunsa ja etsittävä muita ratkaisuja?
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? jos ei nyt ihan taustakartonkeja tarvi kuljetella, ni eikös valot, jalustat ja heijastimet saa semmosiin metallisiin, pehmustettuihin lentosalkkuihin ja ruumaan? Noi laukut taitaa maksaa aika huolella, mutta ainakin kalliimmissa studiosalamoissa on näkyny tulevan omat laatikot mukana. riskinä on tietysti, että Berliinistä noustessasi toteat valaistuskalustos olevan hyvää vauhtia matkalla Beijingiin.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Joo, tuo taitaa olla ainoa keino mikäli niitä tavaroita on ajatellut kuljettavansa ihan normaalien reittilentojen rahtina. Ihan kokemuksesta voin sanoa että ruumatavarat saavat rampissa aikamoista rundia, siinä ei auta vaikka on minkälaisia "särkyvää"-tarroja päällä. Tässäkin on tietenkin kenttäkohtaisia eroavaisuuksia (tai lähinnä maakohtaisia). Jonkin kuriiri/rahtilentofirman käyttämät rampparit osaavat ehkä kohdella ruumaan menevää matkatavaraa hieman hellävaraisemmin. Tosin en sitten tiedä että osaisivatko esim. Finnair Cargon käyttämät rampparit kohdella rahtikolleja hellävaraisemmin mitä matkustajien rahdille tapahtuu. Finnair Cargon sivuilta löytyy jonkinlaista ohjeistusta rahdin hinnanmuodostuksesta.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Kyllä se elinchromen kova laukku kestää ihmeitä, kokeile vaikka pomppia päällä. D. Ruumaan tietty matkatavarana. Hinnat saa lentoyhtiöltä varmimmin.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Onko kokemusta Elinchromen kovien laukkujen kuljettamisesta koneessa? Minusta ne vaikuttavat olevan vähän mallia helposti halkeava. Kuumavaloja olen kerran kuljettanut ruumassa onnistuneesti lontooseen ja takaisin, mutta välähdyspäät ovat vissiin vähän herkempiä ja niitä ei voi itse vaihtaa.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Jos laukku on päreinä, niin yhtiö maksaa. Keikka voi tosin silloin olla pilalla. Kamat kannattaa joka tapauksessa vakuuttaa. Yhtiön vastuun yläraja taitaa olla noin tuhannessa dollarissa. Suurin rikkoutumisriski on mielestäni ohjausvalojen hehkulangoilla koneen laskeutumisen yhteydessä tapahtuvan voimakkaan jarrutuksen aikana. Siinä tulee välillä melkoisia ravistuksia. Siinä ovatkin ainoat vahingot, mitä minulle on lentokuljetusten aikana sattunut. Korjataan, vastuuta ei määritellä dollareissa, vaan: Matkatavaran kuljetuksessa rahdinkuljettajan vastuu matkatavaran tuhoutumisen, katoamisen, vähentymisen, vahingoittumisen tai viivästymisen aiheuttamasta vahingosta on rajoitettu 1 000 erityiseen nosto-oikeuteen matkustajaa kohden. Special Drawing Right (SDR) tarkoittaa Kansainvälisen Valuuttarahaston määrittelemää virallista valuuttayksikköä, ns. erityistä nosto-oikeutta. Erityinen nosto-oikeus muunnetaan rahaksi Kansainvälisen Valuuttarahaston vahingonkorvausratkaisun antamispäivänä soveltaman laskemismääritelmän mukaisesti.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Sehän tuossa just riskinä onkin, että kamojen pitäisi toimia paikanpäälläkin.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Elämässä joutuu joskus ottamaan riskejä, kyllä ne joskus menevät epäkuntoon ihan kotioloissakin.
Vs: Studiokamat lentokoneeseen? Elikan kova laukku kestää kyllä sen myllytyksen. Se muovi ei ole sellaista mikä halkeaa. Lukkojen varmistamiseksi tosin laittaisin parilla remmillä laukun kiinni. Ehkä myös pitkittäissuunnassa niin ei halkeamisen vaaraa ole. Jalustojen kuljetus voi ollakin vaikeampi. Ne kun eivät kestä mahdottimia.