Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

saa poistaa..

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Henna, 29 Marraskuu 2015.

  1. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    saa poistaa
     
  2. Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Ei voi kuin sanoa, että miksi joku ylipäänsä tuhlaa rahaa 28 - 135 mm zoomiin. Ymmärrän tuon 70 - 200 millisen, mutta minulla ei vuosiin ole ollut yhtään zoomia. En vain keksi, mitä niillä tekisi.

    Mitä pikatilanteeseen tulee, niin Verkkiksestä olisi saanut Samyangin kohtuu hintaan. Ne tekevät kuitenkin parempaa jälkeä kuin Canonin halpazoomit.

    Yleisemmin olen sitä mieltä, että mitä tahansa objektiiveja omistaakin, niin aina pitää olla (kinovastaavuudeltaan) 24 + 50 + 135 tai 35 + 85 setti. Itse olen käyttänyt ensinmainittua (pl. että kaks'nelosen sijasta olen itse kuvannut jo vuosia kaks'kymppisellä), mutta välillä tulee mietittyä, kannanko turhaan kolmatta objektiivia. Kolmevitonen ja kasivitonen riittäisi melkein aina, kunhan laatu on hyvä ja valovoimaa riittävästi.
     
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Se riippuu siitä mitä kuvaa.
    Itse ostin Canonin EF 24-70 2.8 LII:n reistailevan 24-105 L:n tilalle. Monessa paikassa sillä pärjää kun kiinteillä kuvatessa pitäis kantaa 2-3 runkoa koko ajan mukana.
    Kiinteillekkin on kuitenkin paikkansa.
     
  4. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Kovasti toivoisin sellaista settiä että ei tartteisi kymmentä objektiivia kantaa mukana. Olen miettinyt että taidan muuttaa toiminnan sellaiseksi että hommaan lisää periä ja objektiivit kii ja suit sait, helppoa on vaihto. Ärsyttämään alkanut vuosien varrella se objektiiveilla vatkaaminen ..

    Kiinteistä vain hyvää kokemusta, mutta kertaakaan en ole kuvannut keikalla, eikun hetkinen, Samyangilla kuvasin kerran .. siis sillä manuaalitarkenteisella suberlaajalla. Mietin vaan että mikä kiinteä olisi minulle toimiva keikoilla ..
     
  5. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Kiinteä on aina parempi. Leikit sikseen, löytyy oikein laadukkaita peruszoomeja, vaikkapa 24-70 mm nikkor jne. Tosin niistä joutuu pulittamaan mukavasti. Ovat kyllä primen tasoisia  ainakin silmämääräisesti. Kyllähän tähän joku viisas kuittaa. Tuloksen tekemisessä kyllä ei pelkällä rahalla selviä, täytyy olla jollakin tavalla pelisilmää.
     
  6. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Tarkoititko keikkakuvauksella "keikkakuvausta" vai keikkakuvausta?
     
  7. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Miten tuon nyt ymmärtää ja ottaa. Mikäs olis Tokinalla se paljon kehuttu laajakulma??  Minulla on ollut tuo 10-22mm laajazoomi käytössä ja välillä oli 35mm f2, josta tykkäsin paljon mutta jostain syystä senkin möin kalustepäivityksessä...
    Nyt tulossa tuo L-zoom objektiivi, ja myös laajan tilaan uuden.
     
  8. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Mitä kuvaat keikallasi?
     
  9. lunnifer

    lunnifer Member

    930
    12
    18
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Tahtovat kysyä kuvaatko keikkoja vai teetkö muita(kin) kuvauskeikkoja.
     
  10. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    😮
     
  11. Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Ainakin suosittelisin panostamaan kuvien jälkikäsittelyyn ja esillepanoon. Kuvien rajaustakin kannattaa miettiä.
     
  12. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Rautalankaversiona kysyn tarkennusta näihin -esillelaitto, -jälkikäsittely ? Joskus meinaan käy niin että ihminen tulee sokeaksi tekemiselleen. Tuon rajausjutun näen itsekin....
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    Ahaa, siis keikkakuvaus tarkoittaa sitä kun kuvaat rockmuusikoita esiintymässä?
     
  14. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Keikkakuvaus & ...........

    No näinkin sen voisi mieltää...