Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Virtuoosi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana keke ek, 14 Tammikuu 2006.

Pianistiksiko ?

1. onpas vanhannäköinen pikkupoika :)
    suora salama tappaa
    kuvakulma näppärä

2. Ehdottomasti, ilmeestä näkyvällä asenteella :)
    Tausta on hiukan sekainen, tiivistäminen voisi auttaa.

3. Moon varmaan pitkästyttävä ko taas vetoon fiilikseen. Mutta aitoa fiilistä ei voi luoda, joten taustat on aina silloin mitä on. Eikö tällaisissa kuvissa voisi keskittyä olennaiseen, että saavutettiinko se ilme ja hetki mitä yritettiin tavoittaa?

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Hyvä tilannekuva!

Pojan ilme ja kuvaajan valitsema paikka kuvan ottamiselle minulle mieluinen, vaikka on kuvattu suoralalla salamalla, niin mv esitystapa ja sommittelu on sen verran vahvaa, että kuva puhuttelee. Pidän kuvasta, sen kertovuus ja "hetki" on juuri oikeanlainen tehdäkseen positiivisen ja mukavan katselukokemuksen.

Ehdottomasti hyvä kuva.

edittiä: Salamasta on se hyöty tässä nimenomaisessa kuvassa, että sen antama valaisu sattuu oikeaan kohtaan ja piilottaa taustan tehokkaasti, pääosanesittäjä nousee ansaitsemallaan tavalla esiin.

5. Anonymous

Anonymous Guest

Erittäin hyvä kuva. Salama ei todellakaan tapa, eikä häiritse. Salaman käyttö on mahdollistanut kuvan ja tuo siihen tällaiseen dokumenttiin sopivaa särmää.

6. Mulla on sellainen periaate, että kun kuvaaja rajaa kamerasta katsoessaan kuvaa, niin sama rajausoikeus on myös kuvaa vedostettaessa/käsitellessä. Taustan selkiinnyttäminen (esim. rajaamalla vasemmalta tuoli pois) tuo myös sen tavoitteena olleen ilmeen vahvemmin esiin. <- mho

7. Mulla taas on periaate, että kuvaa ei rajata enään kuvaamisen jälkeen.
    Olen kyllä samaa mieltä, että rajaamalla turhat veke saa parempaa tulosta tässä forumissa, mutta aion silti jatkossakin laittaa vaan kameralla leikatut fileet näkyviin.
    Juuh, olen ehkä pedantti, soitan fonia taajuusmittarin kanssa ja en koskaan kierrätä moottoria punaiselle ja vaatekaapissa vaatteet on kuin armeija aikoina.

8. Samoilla linjoilla taren ja jpun:n kanssa etenkin salamasta. Hyvä kuva.

9. Kullakin omansa...
    Foorumia varten ei mun periaatteet ole olemassa, vaan kauniita kuvia varten. Kukin tavallaan.
    Sittenhän kaikki on todella hyvin... minä taas kävelen aina punaisia päin jos autoja ei tule, vaatteet on useimmiten hujan hajan, mutta mausteet on kaapissa aakkosjärjestyksessä ja oboeta soitan mittarin ja metronomin kanssa :)

Menipä pahasti ooteeksi, sorry...

10. Kyllä tuo poika pääsee pitkälle, kun vain harjoittelee. Asennetta on riittämiin.