mun ihq pääkallopupukameralaukku jäi pieneksi kun vaihdoin runkoa, joten piti viritellä uusi ei-kameralaukulta-näyttävä-kameralaukku-viritelmä, minne mahtuu järkkäri silloin kun ei tarvitse raahata useampia putkia tms mukana. tässä on käytetty paksua verhokangasta ja pehmusteita mitä löytyy tietokonekomponenttien laatikoista. jos itsellä on ompelusormi keskellä kämmentä, niin ompeleva sisko/veli/vaimo/mies/tyttö-/poikaystävä varmaan tällaisesta tehtävästä selviää. tehdään siis tällainen kameran sisäänsä mahduttava, pehmustettu "laatikko". sopii mm. suomen armeijan nasselaukkuun kätevästi.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Itse ostin varustelekasta laukun, ängin pohjalle Katan repusta irroittamani jäykän levyn ja se oli siinä. Ei muistuta kameralaukkua lainkaan. Mahtuu Rolleiflex ja toinenkin jos olis ja kasa vilmiä matkalle.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Mäkin ostin Varustelekasta brittiläisen kaasunaamarilaukun ja taitelin teltta patjasta sisukset, pitäisi vaan ommella niille päälliset.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku mulla on tuossa mainitsemassani pääkallopupulaukussa telttapatjaviritelmä. jesarilla kasaan vaan, ei kannata hienostella
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Varusteleka hyvä leka! Neppareilla tai hihnoilla kiinnitettävien kangaskassien kanssa pitää olla aika varovainen ettei kamera tai objektiivi muljahda 'katon kautta' ulos kassista (nimimerkillä: "kokemusta omaava"). Karhutarraa tai jotain vastaavaa lipan alle niin pysyy kalleudet kassissa.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Itsekin on ollut tarkoitus pehmustella yks kiva olkalauggu kameraa varten, onko mitään mielipidettä tuosta pehmuste "laatikon" rakenteesta? Kannattaisiko siihen tunkea jotain kovempaakin pehmusteiden väliin, onko siitä mitään hyötyä? Jos esimerkiks iskis jonkun levyn, jotain muovia tms. jämäkämpää (muttei ihan taipumatonta) ja sen molemmille puolille jotain tuommoista pehmustetta? Ainakin pohjalla voisi olla.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Jos askartelu ei ole itseisarvo, niin ebay tarjoaa valmiita melkeimpä halvemmalla kuin materiaalit maksaisivat. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat ... pos=&gbr=1"]http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=See-All-Categories&_from=R40&_nkw=camera%20bag%20insert&LH_PrefLoc=2&_sop=15&_clu=2&_fcid=70&_localstpos=&_stpos=&gbr=1 Olen muutaman askarrellut itsekin, enkä ole koskaan nähnyt mitään levyjä tarpeellisiksi.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku No ei ole hinnalla pilattuja ei, täytyykin kattella joku sopiva tuolta
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku ei mun mielestä tarvi sinne väliin mitään tukea. ainakin nuo mun käyttämät pehmusteet pysyy kasassa itsekseen. taisin muuten liimailla niitä yhteen jos laitoin useamman päällekäin. kovike laukun pohjalla voi toimia paremmin.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Laitoin ohuesta filmivanerista kovikkeet kaasunaamarilaukun pohjalle. Toimii hyvin kamerakäytössä.
Vs: mistä tahansa laukusta kameralaukku Lomalla aina innostuu aikansa pitimiksi tekemään mitä lie. Eilen kirpparilta jäi 2.9€ hintaan yksi laukku ja tänään otin ja teippasin sinne just saman tyylisesti sisäosan. Piti tehdä hiukan ovaalinmuotoinen pohja että sopii.