Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana FoucS, 16 Syyskuu 2010.

  1. FoucS

    FoucS

    36
    0
    0
    Sain mahdollisuuden hankkia Nikonin D700 tai D300s rungon Hong Kongin tuliaisena, joten nyt kysymyksiä niille joilla on kokemuksia Aasian markkinoista:

    -onko Aasiasta ostetuissa Nikonin laitteissa normaalisti vakiona kaikki kielet mukaanluettuna SUOMI tai edes ENGLANTI?
    -tuleeko mukana ENGLANTI manuaali?
    -jos Suomen kieltä ei lyödy valikoista, saako sen päivitettyä Suomessa?
    -miten takuu toimii Suomessa ulkomailta ostettuihin kameroihin jos sen rekisteröi Nikon Suomi sivuilla (vai onnistuuko edes rekisteröinti?)
    -saako mahdollisen rekisteröinnin jälkeen Nikonin saitilta imuroitua Suomi-manuaalin?

    Olen todella kiitollinen jos joku osaa kokemuksen tai tietämyksen perusteella ylläoleviin kysymyksiin vastata :)
     
  2. Vs: Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

    Onks missään Niksonissa Suamea. ei taida olla edes ruatsia... Kyl noi manuaalit voi ladata netistä
     
  3. pb76

    pb76

    777
    0
    0
    Vs: Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

    Japanista ostetussa Kaanonissa 40D löytyi suomi ja englanti. Yodobashissa tuon sai tarkistettua ennen maksua, ei tarvinnut ostaa sikaa säkissä eikä uskoa myyntipuheita.
     
  4. Vs: Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

    Kyllä Nikoneissa on UI-kielenä Suomi. Pitkällä listalla on myös muita pohjoismaisia kieliä.

    Esimerkiksi D300s:n kielilista:
    Kiina (yksinkertaistettu ja perinteinen), tanska, hollanti, englanti, suomi, ranska, saksa, italia, japani, korea, norja, puola, portugali, venäjä, espanja ja ruotsi
     
  5. PasiZ

    PasiZ Active Member

    1 097
    0
    36
    Vs: Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

    D2 sarjassa ei ollut, D3:ssa ja kaikissa kuluttajarungoissa on suomeksi valikot jos niitä haluaa käyttää.
     
  6. JPQ

    JPQ Member

    376
    5
    18
    Vs: Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

    mulla d80 ja siinä on suomi. osin outoa käännöstä tosin. ja d50 rungossa ei ollut. siitä olen aivan varma.
     
  7. turo

    turo Member

    299
    0
    16
    Vs: Rungon hankkiminen ulkomailta ja language ongelma?

    Joo-o, olen tuolla kuvannut pari vuotta ja vasta muutama viikko sitten huomasin että tuo Val.Viivetila on peilin nosto ennen valotusta. Eihän tuo tietysti mikään peilin lukitus -toiminto ole, mutta monta kertaa on tullut ihmeteltyä tuollaisen puuttumista kunnes hoksasin et mikäs tämä on.