Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Rumours! Neljättä pukkaa 5D-perheessä...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana niffe, 28 Helmikuu 2016.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Rumours! Neljättä pukkaa 5D-perheessä...

    Olen kuvannut mk2:lla jo ennen kuin dxomarkin tuijottelu alkoi :)

    Mutta joo, kuvanlaadullisesti kaikki tuon tason kamerat (D700, Mk2 ja3) ovat aika kaukana siitä missä tänä päivänä mennään. Saati sitten lähitulevaisuudessa. Mutta kyllä niilläkin hyviä kuvia saa kun asiat natsaa kohdalleen - yhdessä mättää huippuvalot, toisessa tumma pää, kolmannessa tarkennus jne. Ei vaan pidä väittää, että se vuonna 2009 otettu onnistunut kuva olisi todiste siitä, että kamera oli hyvä tai, että parempaa ei tarvita. Ainakin minä olen niin nuuka, että odotan saavani jotain oikeasti hyvää jos laitan kameraan 2000-3000e!
     
  2. D300

    D300 Member

    498
    8
    18
    Vs: Rumours! Neljättä pukkaa 5D-perheessä...

    Jos laittaa kamerarunkoon 2000-3000 euroa, eikä saa hyvää, niin olisikohan nyt kuitenkin niin, ettei se ongelman ydin olekaan siinä kamerassa, vaan kameran takana...

    Voihyvääpäivääkirvesvartta ja vielä päälle huh huh...
     
  3. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Rumours! Neljättä pukkaa 5D-perheessä...

    Juu, ei ole bandingit haitanneet. Ehkä en alivalota kuvia tarpeeksi?

    DxO on kaiken pahan alku ja juuri, koska siellä varsinkin oletuksena esitettävä data on interpoloitua. Vedä siitä jotakin johtopäätelmiä.. Lisäksi väreissäkin vaikuttaa onko se näyttöväri vai mikä väri. Samoin "dynrangessa".

    Saa niistä jotakin suuntaa kahden täysin erilaisen kameran välisistä eroista, mutta käytännön kanssa sillä ei ole juuri mitään tekemistä.