Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Jäätyvä meri, Uunisaari

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.Vuokko, 15 Helmikuu 2009.

1. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Jäätyvää merta kuvasin Uunisaaressa. Kävin kahtena päivänä oikein, ensimmäisenä tulokset olivat heikommat ja heti seuraavana päivänä onnistui jo paremmin... Mutta yhdessä päivässä jäät olivat menneet visuaalisesti jo hieman heikommiksi.
    On se hämmentävän vähästä kiinni.

2. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Vs: Jäätyvä meri, Uunisaari

Totta! Tuo on minullä lähin rantakohde, joten helppo käydä aina silloin tällön katsomassa, miltä näyttää. En ole kahta samanlaista kuvaa sieltä ottanut niin ne kelit vaihtelee. Kun vuodetkaan eivät ole sisaria keskenään niin aina siellä jotain kuvattavaa on ollut. Tosin mä en ole käynyt kuin talvikautena, kun yhdyssilta on käytössä. Kesäkuvia ei ole lainkaan. Äkkiäkö sinne ui, mutta jäänyt menemättä. Kuvassa on paljon elementtejä, joista oikein mikään ei nouse pääosaan. Mun näytöllä vielä suht tasaisen harmaa.

3. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Pääelementiksi oikeastaan suunnittelin noita jääliuskeita, mutta en päässyt tarpeeksi alas jotta ne olisi saanut kunnolla etualalle. Pitää miettiä josko lisävalotus/varjostus -kikoilla saisi ne nousemaan esiin paremmin ja samalla vähän harmautta pois.

Otin tästä toisenkin negan, heitin wratten #58-vihreän ihan vain kokeeksi. Ajatuksena se, että tulisi iltataivaalle enemmän sävyjä. Niitä kyllä tuli, mutta samalla jää meni jotenkin pliisun oloiseksi. Tosin voi olla että siitäkin negasta löytyisi käyttämätöntä potentiaalia kun vähän tutkisi.

4. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Olisko tuossa tapauksessa split printing avain onneen? Jos siitä tujumman taivaan omaavasta negasta lähtisi ja valottaisi sen muuten normisti, mutta etualan jäälle enemmän jyrkkyyttä.

5. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Tässä vihreällä filtterillä kuvattu nega skannattuna ja vähän väänneltynä siten kun sen pimiössä helposti saisi. Ehkä tämä onkin loppuenlopuksi parempi nega... Nimittäin huomasin että noiden etualan jäiden läpikuultavuus tuntuu jotenkin paremmalta.

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kivemman näköinen sävyiltään tuo viimeisin mun näytöllä on, mutta ei nuo jäät edelleenkään ole kovin kuvauksellisen näköisiä :)

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

edelleen kovin harmaata jäätä

8. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Täytyypä oikeen funtsia tätä. Mulla oli visio sellainen, että kivet menevät jonnekin III:n kieppeille ja lumi huipuissaan aika alas - sinne VI:n paikkeille.  Semmoinen tummahkoissa sävyissä pyörivä, mutta kuitenkin juuri jäälohkareiden reunoihin halusin kontrastia. Eli en ihan yhtä harmaata jälkea kuin esim. A.Takalan Kaamos-kuvissa.

Mutta vähän semmoista kuitenkin. Ei tämä nyt vielä ihan siltä vaikuta mitä haluan. Ehkä homma vain meni ns. reisille ;)

9. Vs: Jäätyvä meri, Uunisaari

Mullakin jää tästä kuvasta vähän ontto fiilis. Ei ole oikein mitään, mihin katse hakeutuisi. Niin paljon kaikkea. Ja jotenkin sävyllisesti epäsäväyttävä.

10. J.Vuokko

8 192
    63
    48

Rytkäisin tuosta selvästi kontrastisemman version, joskin myönnän etten itse pidä siitä. Ykkönen on yhä tuo harmaa :)

Tässä myös toisena päivänä kuvattua jäätä. Ehkä harmaa sekin ;)