Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rue St Denis

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana AnselA, 13 Kesäkuu 2006.

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Pariisin lihakauppa

2. Aika sin city fiilis...Kadun meininki välittyy kuvasta aika hyvin. Hyvä kuva, muhun iskee.

3. Tykkään kovasti! Hyvä fiilis kuvassa!

4. HEP !!! Jyrkempänä seinä tavaraa...

5. Kuten jo todettu, tässä on fiilistä.

6. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Samaa sanon minä! AnselA sulla on vieläkin monitori jotenkin liian vaalea ja varjot on vähän liikaa auki!

7. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Kuva täynnä tarinaa ja tunnelmaa, jota kuvaustekniikka luontevasti tukee. Aivan mahtava.

8. Tämä nyt vaan on ihan vitun hieno, eli niinkuin tavataan sanoa; Uppoo muhun ihan kympillä!

9. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Tulee vähän aikaa sitten katsomani Casablanca-elokuvan tunnelma jotenkin mieleen, no autot on uudempia mutta kumminkin. Tyylikäs kuva.

10. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Kuva on vuosien takaa, mutta tuli mieleeni eilisessä irkkaamisessa, kun ekohippi oli palannut Pariisista.

Kerronpa sen taustan. Olin kollegani kanssa työmatkalla Pariisissa ja osuimme vahingossa iloisten tyttöjen kadulle. Ehdotin kaverilleni että menepä kysyyn tuolta runsaspoviselta hintoja niin otan kuvan. Kaivoin Minoxin taskustani ja ehdin ottaa vain kaksi kuvaa kun joku kuiskasi takaani (englanniksi!) "you may be in trouble". Silloin vasta älysin, että joku sutenööri saattaa poltaa hihansa työtekijänsä kuvaamisesta. Kiirehdin seuraavaan kadunkulmaan ja käänyin pois Rue St. Denis:ltä ja ensimmäiseen kapakkaan joka osui kohdalleni. Riisuin vaalean poplarin ja käärin mytyksi tuolin alle. Vasta muutaman olusen nautittuani poistuin takkikäärö kainalossani. Seuraavana aamuna kaverini ei ottanut uskoakseen äkillisen häipymiseni syytä, epäili että olin käynyt naisissa...

[Säädän illalla tuon tummuuden uudestaan]

11. peet

peet Member

764
    0
    16
    Pistäisin seinälle, minun makuun paras kuva n. ziljoonaan vuoteen tällä forumilla.

12. Ei pidä mennä kuvaamaan ammattilaisia, se on muuten tosi. Jos friidut ite huomaa niin silmille tulee muuten nekin. Onneksi ite oon kyselly lupia ennenkuin oon kuvaamaan ryhtynyt. Yhtä lukuunottamatta en lupaa ole saanut. No se oli kyllä sellainen paljon kilometrejä takana pitkillä huoltoväleillä. Sekin edellytti ensin niitänäitä jutustelua...

13. Tässä on kyllä kuva. Loistava leffamainen fiilis. Olispa joku kuvannut vielä hetket, jotka koit kuvaamisen jälkeen...olettaen tietysti, että sinun versiosi tapahtuneesta pitää paremmin paikkaansa kuin ystäväsi ;)

14. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36
    Kuva on mahtava! (veti sanattomaksi)

15. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Mitäs iloa niitä on kuvata ellei niitä saa julkaista?? Tietty on kait miesten niitä kiva katella ikiomista sala-albumeistaan ;-)

16. Ihan vaan omaan käyttöön...

17. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Kiva kuva

18. qu1d

qu1d

153
    0
    0
    Nätti tyttö.

;-)

Tarina on hauska ja kuva on kiva nähdä. Se on miellyttävällä tavalla aidosti vanha (eikä siis vanhahtava) ja luo sitä kautta mielenkiintoisia assosiaatioita ja mielikuvia. Silti en oikein ymmärrä, mihin kuvallisesti perustuvat näiden tyyppiset kommentit:
    Onko kuvan aihe ja ikä todella tärkein kriteeri?

19. Minä en kysellyt ja silmille tuli. Tämän ehdin saada ennenkuin alkoi kova sekakielinen mekkala.

Selvisin kuitenkin hengissä.
    Ps. Olen taipuvainen yhtymään tuohon kwideniuksen kommenttin. Vaikka kuvassa onkin aidonoloinen tunnelma.

20. Ei ole, mutta aihe, visuaalisuus, sisältö, sommitelma alkavat jo niitä olemaan. Sen sijaan että tärkein kriteeri olisi pikselilleen viilattu "hajuton" lopputulos. Tässä kuvassa "haju" on läsnä, siksi se on lopputulokseltaan onnistunut.