Tai pikemminkin heidän varasto. Omituinen juttu jättää rojua näin pitkin poikin metsään... M6, ZM C-Sonnar, FP4+ EI64, R09 1+25 9min 18c
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Ok, oishan sen voinut tarkoituksella tietty voinut laittaa luonnottoman kontrastikseksi, mikä ei mun mielestä sovi tuohon.
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Olisi siinä vielä vyöhykettä välissä, mun mielestä näiden ja "luonnottoman kontrastin" väliin jää kilometri tilaa.
Vs: Paikallinen ilmastointifirma On siinä välissä varmasti tilaa, mutta tiedä sitten mitä mieltä joku kellä enemmän näkymystä yleisesti.
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Jep, tarkoituksella enemmänkin dokumenttia/repparia metsään tehdystä luvattomasta? kaatopaikasta, pikemminkin kuin jonkin sortin ilmaisua. Kuvien säädöissä lienee luvalla varaa aika paljon enemmän kuin esim teinityttömäisessä herkkänahkaisuudessa.
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Onko se mahdollista, ts. onko jostain voinut syntyä moinen mielikuva, tunne?
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Itse olisin ehkä myös vedostellut hieman erinäköisen kuvan tuosta. Mutta toisaalta kun on katsellut jln:n kuvia, niin kyllähän nämä ovat sävymaailmaltaan hyvin muihin kuviin sopiva. Jokaisella on oma tyylinsä kuvata ja jälkikäsitellä / vedostaa kuvansa. Mielestäni on hyvä, että löytää oman tyylinsä ja pitää siitä kiinni. Jokainen harrastaja kuvaa itselleen, ja jos muut pitävät kuvista niin ehkä se on positiivista. Jos lähtee miellyttämään muita, niin menettää ainakin osan tyylistään.
Vs: Paikallinen ilmastointifirma No mutta jos nyt piruuttaan hierotaan kuvaa, joka on tavallaan hyvää antia "Kuvat ja galleriat" alle. Mulla tosiaan tuossa lähtökohta, että yritin pitää mahd. luomuna ja siihen haasteena että valo oli eilen aika hankala/jyrkkä vielä tuolloin n. 16:30 kun kuva otettu ja tuosta syystä koko filmi oli valotettu aukon yli, jotta tulisi loivempaa. Olen pitänyt periaatteena, etten skanneja käsittele niin "hyvin" kuin softat antaisi mahdollisuuksia, vaan pyrin jättämään käpistelyn siihen minkä pystyisin tekemään ns. märkävedoksenakin, eli mun "taidoilla" vaan paprun valotus ja jyrkkyyden säätö, sekä mahd. varjostukset. Kehityksestä sen verran, että sain päähänpistona kokeilla 1+25 blandiksella rotskua 1+50 sijaan ja normi FP4+:n EI125 "kirja-aika" olisi ollut 9min, joten kompensoin tuon aukon valotuksen kahdella asteella viilempää kehitettä, eli kehitetty 18-asteessa, koska en halunnut viedä kehitysaikaa jonnekin vain n. 7:30 tienoille. Tässä uusi versio.
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Kun valo on jyrkkää, odottaisi varjojen olevan jyrkkiä ja tummia... Näemmä ei siis kuitenkaan ole haluttu tallentaa todellisuutta sellaisena kuin se "on", vaan sitä on loivennettu. (Vinkki: digitaalisessa kuvankäsittelyssä loivennetun kuvan saisi kädenkäänteessä takaisin mahdollisimman luonnolliseksi.)
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Tarkoitatko että mielestäsi silmä ja kenno/filmi sopeutuvat valoon suhteellisen 1:1 ?
Vs: Paikallinen ilmastointifirma Kovin on hankalat kelit nyt päivällä kuvailla. Harmaata riittää valaistuna.