Vs: Romahdus Kuva 2 on yksistäänkin tehokkain näistä. Ikkuna luo jo kehyksen sisätilan näkymälle, joten mielestäni ulkoseinän voisi rajata pois. Mutta se on vain mielipide. Mainio kuva joka tapauksessa.
Vs: Romahdus Samoilla linjoilla. Tosin ikkunalautojen massiivisuus rajattunakin sisänäkymän suhteen, hieman haasteellinen. Männikkö ja moni muukin käyttää paljon vanhaa purkupuuainesta isojen vedoksiensa kehyksissään. Hieno sisänäkymä, kuin aineksetkin. t.manual
Vs: Romahdus Harvinaisen hienoja kuvia romahduksesta, vältetty sekavuus joka helposti tälläisiin tulee kun kohde on aika sekavaa.
Vs: Romahdus Jos näitä katsotaan yksittäisinä kuvina, niin minulle ykkönen nousee ehdottomaksi ykköseksi. Siinä tuo "kehys" johdattaa katseen mukavasti rojukasan läpi avautuvaan talonäkymään. Hieman vierastan tuollaista mattisaaniomaista 70-luvun suomalaista tapaa jättää sävyt arvattavaksi. Varsinkin oikea yläkulma on mustuudessaan häiritsevä. Kapa
Vs: Romahdus Kyllä, lisäpisteitä skarppiudesta mikä ei aina näytä olevan mv-kuvien hyve, ykkönen on myös minusta selkeä ykkönen, mutta kaikki toimii yksinäänkin, hieno setti.
Vs: Romahdus Kiitosta kommenteista. Kapa saattaa olla hyvinkin oikeassa yläkulman mustuuden ongelmasta. Liian raskas. Siinä on haettu linjaa, joka lähtee mustasta ja noin suunnilleen asteittain vaalenee vasemmalle ja alas kiertäen itse kuvan keskustaan katsetta johdatellen. Ja samalla kuvaa kehystäen. Ilman kehystämismahdollisuuksia noista röykkiöistä ei tuntunut saavan oikein mitään irti. Kolmoskuva oli ainut kelvollinen näistä ei-kehystetyistä. Täytyy kuitenkin käydä paikalla uudestaankin, jos vaikka sillä kertaa 50mm optiikan kanssa. .v.
Vs: Romahdus Itselleni nuo tummat reunat toimivat pikemminkin katseen pysäyttäjinä, kuin katseen johdattajina. Katse kiinnittyy ensimmäisenä kuvan kirkkaimpaan osaan eli ikkunaan ja sitä ympäröivään seinään. Siitä se lähtee valumaan alemmas tutkiskelemaan noita röykkiöitä tarkemmin. Reunoilla olevat tummat alueet enemmäkin estävät katseen harhailua.