Mulla ois abt 100 diaa, jotka pitäis skannata kunnolla. Kinoa, no jaa, taitaa niitä olla sata ja keskaria ehkä muutama kymmenen. 6x6 ja 6x45 ja 6x17. Missäköhän ne skannais noi kunnolla eikä ihan sikana maksais? Oma skanneri taitaa alkaa sanoa sopimusta irti , joten sillä ei enää hurjasti saa aikaan... Vai oisko aika investoida negaskanneriin, joka skannais noita yllämainittuja? Tosin skannanneeko mikään tota panoa?
Vs: Väridian skannaus Saiskohan Epson V700:lla tuon panoraamankin, en muista... Kallista se on varmasti muiden tekemänä, ellei vaikkapa jotain Kameralaukkulaista tai muuta harrastajaa sais tuota hommaa tekemään kohtuuhintaan.
Vs: Väridian skannaus Sitäki mä mietin, että josko joku mut siinä on aina sit se ongelma, että mä haluun niistä tulevan just sellaisia kuin pitää . Voi voi, elämän kurjuutta. Tarvii varmaan mennä lukemaan skanneriketjuja... Mutta jos tulee skannauskauppoja mieleen, saa sanoa. Ja on tarve isoille skanneille, printtien pitäis olla vähintään 40x40 cm @300dpi. Josko nyt näin voi asiaa ilmaista. ps. sittenki tää mun oma skannaa, mut yhden kuvan kerrallaan. Jos yritän edes kahta, niin herjaus alkaa, eikä löydä koko skanneria mukamas
Vs: Väridian skannaus Nikon Coolscan 9000, noin 2500 euroa suomesta. Epson v700, noin 550 euroa suomesta. Nikon on filmiskanneri, ehdottomasti parempi, skannaa kinonkin hyvin. Olisin itse ostanut sen, jos olisi ollut rahaa niin paljon. Toisaalta olen kyllä v700 tyytyväinen, joka on itselläni. Tilasin siihen paremmat negapitimet ja lasilevyn, jolla saa panoraamafilminkin suoraksi. T Jukka
Vs: Väridian skannaus Auh, ei köyhällä oo varaa ostaa mitään tuhansien eurojen laitteita! V700 ois varmaan hinnassaan parempi ja mulla ku on Epsonista nyt muutaman vuoden hyvä kokemus. Eikä toi tosiaan oo just nyt lopettanu toimintaa vaan toimii joten kuten, kun silittelee ja kuiskuttelee korvaan.
Vs: Väridian skannaus Epsoo V700 ny muista, vaikka olen sitäki testannu, ja käytössä tarvittaessa. Mut vanhemmista 3200 ainaki selviytyy siitä ok... Ja tympii oma ajanpuute, etten voi Heliä auttaa asiassa, ainakaan täs ja nyt... vaikka löytys kaikille toivotuille formaateille ok laite.
Vs: Väridian skannaus Kyllä Epsonin omilla negapitimilläkin saa keskikoon panoraamaan skannattua, mutta ei oikein se filmi pysy tasaisena. Mutta lasilevyn avulla kyllä. Itse olen tyytyväinen kinoskannauksiin, mutta mulla ei olekaan vertailukohtaa. Tässä lähellä asuu sellainen osaaja, jolla on v700 ja on myynyt vanhan canonin negaskannerin. Hän kyllä on sitä mieltä, että canon tekee parempaa jälkeä kinosta, mitä en epäile. Voihan niitä skannaajia löytyä.. T Jukka
Vs: Väridian skannaus Kinokokoa ei kande skannailla millään muulla ku sille tarkoitetulla laitteella. keskari ja sitä laajemmat menee tasolla... auttavasti mutta hyvin. Kokemukset on rajalliset... ei rumpuja ja sensellaisia hienouksia, mut mm. nikonin ED4000, 5000, 8000 ja sit espoon 3200 ja pari tuoreempaa mm. V700 mukana. 'Muutamia' tuhansia ruutuja takana... skannerikuskina. Toi ED8000 ja epäilemättä 9000 on parhaita peruskäytön vehkeitä, keskarista alaspäin. Mut olin ymmärtävinäni että Heli olis tarttenu pientä helppiä skannauksessa... ei uuden skannerin ostoehdotuksia.
Vs: Väridian skannaus Ymmärsit oikein, osaan lukea jo aiemmin mainihtemaani skanneriketjua. Ei tästä toista sellaista kannata aloittaa . Ei vaan, kyllä mä tällä Epson 4870:lla oon kinoja skannannu jopa kokoon 30x40 ja kun on oikein valotettu, niin ei se jälki karmeeta ole.
Vs: Väridian skannaus Kuitenkin vielä sanon että halvalla (alle parisataa uutena) Canon 8800F:llä (tai vastaavalla eli 8600 tai 8400) saa skannattua kuvia, jos tasoskannerit kerran kelpaa. Menee pitempikin panodraama. Kinolle voi ostaa käytettynä jonkun Scan Dualin (itsellä IV) ja laatu pompsahtaa heti ihan eri tasolle kuin tasovehkeillä. Keskarille ne on kyllä liian kalliita =). En itsekään ihan heti antais kuvia skannattavaks muualle, jos niistä olis tarkotus hyvää laatua saada. En ainakaan mihkään "labraan", kun on niitä skanneja nähny ja kokemuksia kuullu (sekä hintatason). Ehkä jos tietää hyvän osaavan kaverin, niin voisi harkita .
Vs: Väridian skannaus windowsilla? Koita vaihtaa usbipiuhan paikka? Aja ajurit uudestaan? Eikös pääkaupunkiseutu ole skannereita piukas, kai sulle joku kinofilmiskannerin viikonlopuksi lainaakin?