Vs: Uusi Kodak Tmax400! Mielenkiintoinen tulokas. "Sharpest ever" - jäämme mielenkiinnolla odottamaan tuloksia eri kehitteillä jne.
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Aikamoisia ylisanoja J.Sexton kirjoitteli APUGissa tuosta uudesta tulokkaasta. Joten... entistä enemmän mielenkiintoa
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Pannaas vielä linkki kodakin infoon: http://www.kodak.com/global/plugins/acr ... 14.6&lc=en"]http://www.kodak.com/global/plugins/acrobat/en/professional/products/films/bw/bwFilmQAs.pdf?id=0.2.22.14.17.14.6&lc=en
Vs: Uusi Kodak Tmax400! jaahajaaha kokeillahan sita sit tarvii, pitaaki kayda kyselemassa hertellilta koska tulee hyllyyn... Juur on muutenkin ekat tmax400-rullat kokeeksi menossa.. yleensahan kuvaan delta400:sta.
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Ei tuo nyt vissiin sekunnin päästä vielä tule Suomessa hyllyyn - tuolla jossain luki, että amerikassa sitä alkaa näkyä joskus suurinpiirtein joulukuussa kunhan vanhat Tmax400:t on ensin myyty pois, tottakai. Sen sijaan ties vaikka jotain näytekappaleita onnistuisi veivaamaan itselleen, kun oikein nätisti pyytää ja vetää oikeista naruista?
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Ei tosiaan taida tulla ihan heti Suomeen. Esim. Fujin Provia 400X esiteltiin muistaakseni jo 2006 vuoden alkupuolella Kamera-lehdessä ja nyt sitä on alkanut saada kaupasta. Mutta tämä antaa uskoa filmikuvauksen tulevaisuuteen, kun Kodak kehittää vielä mv-filmejä eteenpäin! Itse olen T-maxia kuvannut vain 400@3200 mutta eiköhän tämä siihenkin sovi Muuten: T-maxissahan on ns. T-rae, eikö? Sen verran vähän on tietoa mv-filmeistä, että pitää kysyä, mikä ero T-rakeella on "tavalliseen"?
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Fujin 400:nen on niin hyvä, etten herkästi vaihda. Sitäpaitsi Kodak varmaan suunnittelee jo filmituotannon(kin) lopettamista.
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Tätähän täällä on spekuloitu ennenkin. Vaan onko joku sattunut katsomaan vaikkapa Kodakin vuosikatsauksista, onko filmibisnes nykyään heille kannattavaa?
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Kodakin filmibisneksestä tosiaan oli juttua, että vaikka siitä voittoa on tullut, niin ei tarpeeksi ja siksi olivat homman lopettamassa. Sen jälkeen ei ole ainakaan mulle asti kuulunut/näkynyt uutta tietoa. T-raefilmit kai ainakin pyrkii olemaan hienorakeisempia kuin perinteiset ja olikos perinteiset suurin osa tai kaikki X-raetta, Tri-X ainakin? Perinteisillä on käsittääkseni parempi valotusvara, kun eivät ole niin herkkiä kehitykselle (vai muutenkinko?). Toivottavasti on, tuli tilattua 25 rullaa..
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Tätä filmintuotannon lopetusvirttä on kuultu jo varmaan 5v. Itse uskon kun näen, siihen astin ostan Trixää ja muita kivoja kodakin filmejä. Pitää vissiin tota uutta tmaxiakin kokeilla vaikka eipä tässä trixässäkään mitään vikaa ole. Jotenkin oudolta tuntuu että jaksavat vieläkin kehitellä mv filmejä, mutta hyvä niin.
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Ei siitä mun mielestä ole vielä vuottakaan kun se uutinen tuli ja aika virallista tietoa tuntui olevan, mutta jos ne sen lopettaiskin, niin onhan sitä pohdittu, että joku vois vaikka sen osan bisneksistä ostaa pois. Tätähän jotkut ovat valitelleet, että kun Kodak jatkuvasti muuttaa jotain filmiä, niin ammattilaisia (tms.) ottaa päähän kun joutuu homman kalibroimaan uudestaan Ilfordihan noihin aikoihin, kun Kodakin tiedote tuli, julkaisi omansa, jossa kertoi, että vaaraa ei ole ja filmibisnes jatkuu, samoin taisi tehdä Fuji. Adox on kertonut mm. kehittävänsä omia tuotteita vastaavaan Agfan lopettamia papereita ja filmejä, jotka pitäisi muutaman vuoden sisällä olla myynnissä.
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Ilmeisesti mv kuvaajia riittää. Digi lienee huonoimmillaan mv -kuvan jäljittelyssä. Ehkäpä tälläkin palstalla näkynyt kiinnostuksen lisääntyminen mittaetsinkameroita ja dokumentoivaa mv street kuvausta kohtaan ei olekkaan paikallinen ilmiö -mene ja tiedä. Eikös Ilfordikin sinnittele nenä pinnalla taas mv-filmi ja kemia tuotannossa?
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Muistaakseni Ilford myös kertoi, että Ilfochromea tulee saamaan jatkossakin. Vois kuvitella että MV-filmin markkinat olisi paremmat kuitekin, kuin Ilfochromen. Tässä tuo Ilfordin tiedote koskien MV-filmejä, taisivat tosiaan jo listata Agfan, Forten ja Kodakin tuotteiden korvaajat News Archives - Ilford Photo Näyttäisivät markkinoivan jotain uusia kuitupapereitakin. <SIZE size="80"]"Agfa Photo and Konica films are no longer available, and the statements made by Kodak are causing concern amongst users of black-and-white film. All of these factors have strengthened |LFORD PHOTO’s resolve to continue to not only serve, but to also develop, the market for premium quality black-and-white films. An ‘ILFORD PHOTO equivalents’ list for Kodak, Agfa and Forte products is available on the ilfordphoto.com website."</SIZE> Kodakista uutisia: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/technology/article1343516.ece http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=95&news_id=20073467&rss=2i Ja vanha keskustelu: http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=1
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Ei tuottanut tarpeeksi voittoa kattamaan tappiollisen digiosaston kuluja. Näin muistelisin, että asia oli. Nythän taisi viimein olla niin, että digipuoli tuotti ihan voittoakin männä vuonna. Voi tosin olla, että filmiänkyränä olen ymmärtänyt väärinkin.
Vs: Uusi Kodak Tmax400! "Yhtiö tuotti vuoden 2006 viimeisellä neljänneksellä ensimmäistä kertaa enemmän tuloja digitaalisesta kuin filmi-, paperi- tai muusta liiketoiminnastaan." "Sam Doctor, a JPMorgan analyst who covers Kodak, estimates that the company’s traditional film business will make sales of about $3.4 billion in 2007, declining to about $2.7 billion in 2008."
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Tuskin filmiosaston tulosta yhtään parantaa tuotteiden valmistuksen lopettaminen, irtisanomiset, häätäminen muiden merkkien käyttäjäksi ym. ;-)
Vs: Uusi Kodak Tmax400! No siis juu! mutta arvaahan unohinko kysya ku kavasin liikkeessa. unohdin tietysti. no, jos ens viikolla sitten
Vs: Uusi Kodak Tmax400! Mä luulen että niitä näytteitä voi olla helpompi saada suoraan Kodakilta... esimerkin vuoksi kuulemma Fuji toimitti näyte-eriä uudesta velvia 50:stä tossa keväällä joillekin niistä jotka sen saatavuudesta siihen aikaan tiedustelivat. Varmaan jos olisi maailmanlaajuisesti nimekäs valokuvaaja, näytteiden saanti olisi "vähän" helpompaa, kuin jos vaikkapa minä niitä kyselisin...