Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sanni

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 1 Lokakuu 2017.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

Liitetyt tiedostot:

2. retina

retina Well-Known Member

423
    401
    63
    Mielenkiintoinen terävyysalueen hallinta. Hyvä!

3. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Tykkään tunnelmasta jota sommittelu tukee. Mutta kun kerran mielenkiintoisesta terävyysalueesta mainittiin, niin alojn katsomaan onko seinä terävämpää kuin silmät.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Sepä onkin jännä ilmiö.
    Kun kotona katson isompaa tiedostoa, niin kyllä silmät näyttävät yhtä teräviltä.
    Periaatteessa silmät ja tuo terävänä näkyvä seinä lienevät samalla etäisyydellä?

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Paha antaa lopullista tuomiota nettikuvan perusteella, mutta johtuisiko vaikutelma osin siitä, että seinän struktuuri on melko vahva? (En siis väittänyt että silmät varsinaisesti olisivat epäterävät, mutta seinä on tositerävä.)

6. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu 2019
  7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Luultavasti olisi.

8. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu 2019
  9. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Poikkeuksellisuus kiinnittää huomion. Se on aina voimakas viesti kun kuvassa oleva henkilö katsoo keskustasta kohti kuvan reunaa. Minusta tämä on jotenkin kiehtova kuva.

Tämmöisiä sommitteluja otetaan usein lehtijuttua, nettisivua tms. erikoistarkoitusta varten. Oikealla olevan tyhjään alaan on hyvä sommitella otsikko ja/tai tekstiä.

10. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Mä kuvaan suht samoja aiheita kuin Jukkis, mutta kokonaan eri tavalla ja ajatuksella. Useinkaan mä en pidä Jukkiksen kuvista tai Jukkis mun, ihan hyvässä hengessä, lähestymiskulma on vaan niin erilainen. Tästä olen kuitenkin sitä mieltä, että jännittäinen sommittelu on usein mielenkiintoinen, niin tässäkin.

11. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

[quote="Olli Knuuttila" post_id=855829 time=1506943157 user_id=17614]
    Mä kuvaan suht samoja aiheita kuin Jukkis, mutta kokonaan eri tavalla ja ajatuksella. Useinkaan mä en pidä Jukkiksen kuvista tai Jukkis mun, ihan hyvässä hengessä, lähestymiskulma on vaan niin erilainen. Tästä olen kuitenkin sitä mieltä, että jännittäinen sommittelu on usein mielenkiintoinen, niin tässäkin.
    [/quote]
    Kyllähän mä monista sun kuvista pidän.
    Mutta lähestymiskulma mulla on nykyään tosiaan vähän eri

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Komppaan ainakin tämän kuvan osalta. Tausta ja sen terävyysalueen jakautuminen on niin suuressa osassa tässä, että se on olennainen osa kompositiota. Jos malli olisi vaikkapa 30 cm kauempana seinästä, ja seinä laajemmin epäterävä, tilanne olisi toinen.