Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Minolta SRT-101 -setti

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Drinkkeri, 24 Maaliskuu 2010.

1. Drinkkeri

Drinkkeri Active Member

479
    34
    28
    Mitäs tämmösestä setistä kannattaa maksaa? Mulla ei ole mitään käsitystä näiden arvosta, piraattilasit ei ilmeisesti paria kymppiä enempää ole kappale, mutta entäs tuo runko ja minoltan kamat?

SRT-101 -runko, käytetyn näköinen mutta ehjä
    Minolta MC 50/2, samanmoisessa kunnossa kuin runkokin
    Minolta MC 135/3.5 QD, jokin vika, etsinkuva sumea aukolle 8-11 asti eikä reagoi tarkennukseen.
    Sakar 28/2.8 Auto, siistikuntoinen
    Exakta 70-210/4.5-5.6, samanmoisessa kunnossa kuin runkokin
    Minolta Auto TC2X, siistikuntoinen
    Minolta Auto extension tube, siistikuntoinen

2. JukkaT

JukkaT

51
    0
    0
    Vs: Minolta SRT-101 -setti

Jos on pakko ostaa koko paketti, niin ei kannata satoja euroja tarjota. Ottaen huomioon sen, että toimivaa kalustoa on tässä ehkä enemmän kuin toimimatonta, voisi siitä sadan euron pintaan tarjota mutta ehdottomasti alle 150. Runko ehkä 50-80 euroa? Uskoisin, että nyt on kyseessä ostajan markkinat!

Runko ja 50 millinen ovat lähellä patarautaa eli kestävää kamaa. Jos on selkeä vika optiikassa, itse en sitä ottaisi edes ilmaiseksi.

Käyttöarvoa voi tällä paketilla olla vaikka kuinka. Itselläni on kokemusta samanlaisesta 50-millisestä ja siitä srt:n halvemmasta versiosta eli 100b -mallista. Minoltan oma optiiikka on hyvälaatuista. Oman minoltani möin syksyllä 1993 ja täytyy tunnustaa että se on se ainoa kamerakauppa jota olen syvästi katunut.

3. Vs: Minolta SRT-101 -setti

Kerron tämän ehkä kerskumismielessä; itse ostin vastaavan mintun 55mm/1.7 rokkorin putken ja nahka+satiinikotelon kanssa kirpputorilta 20 eurolla ja se oli täydellisessä kunnossa.

4. Ilkka989

Ilkka989 Member

477
    0
    16
    Vs: Minolta SRT-101 -setti

Minä ostin Minolta SR-T 101b -setin 50 eurolla (!!!!). Kyse oli poliisikoulun käytössä olleesta kamerasta. Pakettiin kuului runko, 28/3.5 ja macro 50/3.5 sekä loittopötkylä, Nationalin salama, kaukolaukaisin ja täsmäyspiuhaa. Ostin 35 eurolla vielä 50/1.7 -lasin.

Kameralaukun tyypeistä mm. Mäkkäri on ostanut samankaltaisen setin, mikäli oikein muistan.

Se minulle kameran myynyt kaveri halusi kamerasta eroon. Hyvä näin. Se on ihan älyttömän kiva kapistus.

edit:

Mainitsit piraattilasit. Mitä laseja tarkoitat? Rokkorithan ovat halpoja.

edit 2:

Tarjoa satku ja katso reaktio.