Hei, PhotoTools mobiilisoftasta on nyt uusi versio saatavilla. Tämä versio toimii ainoastaan Java MIDP 2.0 puhelimissa. Vanhat sekä uudet ominaisuudet: - DOF Calculator Syväterävyyden laskin, lisätty nyt myös Nikon DSLR arvot sekä mukana myös filmijärkkärin arvot. - SteadyHand Laskuri joka näyttää mikä pitää olla minimi suljinaika tietyllä polttovälillä jotta kuvasta ei tule tärähtänyt. - Sunny16 Laskuri joka antaa oikeat aukon sekä sulkimen arvot tietyssä olosuhteessa sekä ISO arvolla. - Print Sizes Laske kuinka ison kuvan voit tulostaa tietyn kokoisella kuvalla. - Resolutions Laske kuinka iso kuva pitää olla tiettyä vedoskokoa varten. - Weather Today Suomen sääennuste täksi päiväksi. Kuva haetaan netistä, haku noin 100Kb. Kuvan koko skaalautuu päätelaitteen näytön mukaan. - Weather Tomorrow Suomen sääennuste huomiseksi. Kuva haetaan netistä, haku noin 100Kb. Kuvan koko skaalautuu päätelaitteen näytön mukaan. PhotoTools on siis täysin ilmainen ohjelma mobiililaitteisiin joka on saatavilla osoitteesta: ぶるぶる!キャビテーションエステの効果って知ってる? Vanha versio MIDP 1.0 puhelimille on edelleen saatavilla osoitteessa ぶるぶる!キャビテーションエステの効果って知ってる? Ohjeet: Avaa puhelimesi internet -selain ja syötä osoitteeksi yllä oleva osoite. Asenna PhotoTools.
Ei todellakaan millään pahalla tekijää kohtaan, mutta niinpä. On hienoa, että joku jaksaa tehdä ja kehitellä kaikkea valokuvaajan tarpeisiin. Ihmetyttään vain hieman käyttääkö näitä kukaan ja kuinka tarpeellinen ohjelma on. Metrimitallako tuon terävyysaluelaskurin tuloksia on tarkoitus hyödyntää. Itse kun ainakin olen aivan käsi arvioimaan etäisyyksiä. Ja etsimestähän sen terävyysalueen näkee? Varmasti turvallista, että joku kertoo millä ajalla kuvatessa tulee takuulla terävää jälkeä, mutta eikö tämäkin asia kannattaisi kokeilla itse. Varsinkin kun se kuvaaminen nykyisin (digillä) on niin ilmaistakin. Mielestäni kuvaamisesta saa paljon enemmän irti kun hieman jaksaa opetella ymmärtämään mitä on tekemässä.
Tarpeellisuus on suhteellinen asia. Jotkut ehkä ovat tumpeloita joidenkin asioiden kanssa. Itsekään en käytä DOF laskuria, laitoin sen sinne jos joku vaikka tarvitsisikin. Ja halusin tehdä ko softan muiden hyödyksi, jos ei ole hyötyä niin eipä sit mitään.