Kts: Traditional camera film makes a come back Jotain tällaista on ollut haisteltavissa jo jonkun aikaa. Erityisen mukavaa on se, että kääntynyt trendi näkyy labroissa ja filminvalmistajien käppyröissä.
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Artikkelissa puhutaan myös harvinaisesta 120 millimetrin filmistä. No se nyt varmaan on todella harvinaista. Ehkä jotain ilmakuvausfilmiä.
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... "some independent camera shops saying they are processing far more traditional pictures than digital snaps." (...) "They want to do something different than point their mobile camera and take a picture." I wonder what they might be doing other than point their mobile camera and take a picture.
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... tavallinen virhe kun pitäisi puhua 120-rullafilmistä. Jostain syystä kinosta käytetään laajasti 35mm nimitystä vaikka senkin pitäisi olla 135..
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... No ei tuo mustavalkofilmin myynnin 8% nousu viimevuodesta nyt ihan valtava ole (voi olla pelkkää hinnannousuakin), ja tuo jutussa oleva West End Cameras on todella piskuinen, ehkä 20 neliön "fotokauppa"...
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Laadukkaat filkka- ja pimiövehkeet menevät tällä hetkellä hyvin kaupaksi myyntipalstalla, pieni nousukausi on mielestäni havaittavissa. Itse olen, nyt kun hintataso on ollut suotuisa, hankkinut kaikki ne klassikkokamerat mitä haluan, sekä laittanut pimiöni viimeisen päälle kuntoon. Cooleudesta en tiedä enkä välitä, mutta mielestäni olen toiminut viisaasti.
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Olet, ja varmanpäälle laatukalustoa.Ei kovin moni omista 4"X5" multigradesuurennuskonetta. Itse taidan kerätä talteen Focomat II koneen Multigradepäällä, sullahan sellainenkin on jo...
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Retrokuvaus on tuotteistettukin jo: http://www.thevintageportraitexperience.com/
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Köyhää työtä tuo saitti. Edit. Mikä siinä on olevinaan vintagea ?
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Sehän on "elämyspaketti" jossa kurssimuodossa annetaan vanhoja kameranriiskoja (Kirppislöytöjä) käteen, ladataan noita yli ikäisiä filkkoja niihin ja sanotaan : TÄMÄ ON TAIDETTA, OLET TAITEILIJA, kunhan painat nappia ja maksat kurssimaksun...
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Saa nähdä pelastaako kipsterit filmin, vai ehtivätkö sirtyä seuraavaan kuuliin juttuun.
Vs: Kyllä sitä nyt ollaan NIIN kuulia... Trendsetterit ovat jo siirtyneet moneen kertaan uusiin kuuleihin juttuihin mutta aina sieltä jää joku, joka innostuu ja jää koukkuun. Kukaan ei luonnollisestikaan odota filmin suurta comebackia mutta ehkä voisi uskaltaa odottaa kulutuksen syöksykierteen jonkinlaista tasaantumista. Sekin olisi jo iso asia.