Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Riikinkukko

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana ad3line, 18 Heinäkuu 2010.

1. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16
    Vs: Riikinkukko

kuva riikinkukosta on aiheena vaan todella, todella kliseinen - etenkin tuohon tyyliin rajattuna. on melko haastavaa saada sellaisesta (enää) mielenkiintoista kuvaa.

kaikkeahan saa ja kannattaa toki harjoitella. aihevalintoihin vaan kannattaa panostaa yhtä paljon ja ehkä enemmänkin kuin tekniikan miettimiseen. en tarkoita että pitäisi miettiä hillitön taustatarina ja piirtää millimetrisuunnitelmat ennen kuin lähtee toteuttamaan, vaan etsiä jotain luontevaa uomaa joka tuntuu omalta ja olisi vielä katsojastakin kiinnostava. mä ainakin usein mietin että haluanko kuvata jotain juttua koska se on itsestäni kiinnostava vai pelkästään siksi että olen nähnyt aiheesta kuvia aiemmin.

mun mielestä usein kuvaajat jopa liikaa painottavat että kuvalla pitäisi olla aina jokin selkeä, kuvasta luettava sanoma. kuva on kuitenkin osaltaan pintaa, esine, ja valokuvauksen luonteeseen kuuluu tietty spontaanius ja alitajuisuus. pitäisi välillä heittäytyä nyanssien vietäväksi ja tallettaa vain jokin asia vaikka ei itsekään ole aivan varma sen tarkoituksesta, mutta se vain tuntuu tärkeältä. pienillä, tarkasti määrittelemättömillä jutuilla ne parhaat kauhuelokuvatkin saavat valtavia tunnetiloja aikaan.

hmm. horinavaara, vetäydyn mietiskelemään. :p