Joku varmaankin tunnistaa... itsellä on pari vaihtoehtoa mielessä. Ei sen kummempi juttu, kuin että mikä elukka? Jäljen pituus kynsineen noin 6 cm.
Vs: Minkä jälki? OK, mäyrä oli minunkin arvaukseni. Kait se se on. Hiekkatiellä jäljet olivat melko selviä, mutta pilvisen päivän hajavalossa ei oikein selkeää kuvaa tullut.
Vs: Minkä jälki? Ihan noin vaikka yleisivistykseksi Siis lumiukko sulaa ja lumimies ei, joten on ihan mahdolista että olis ollut lumimies?
Vs: Minkä jälki? Mulla on sellainen käsitys että lumimiesten jalanjäljet on isompia, jopa isompia kuin ihmisten.
Vs: Minkä jälki? Mut eiks lumimiehen jäljet ole aina lumessa? Aineskin kaikissa kuvissa, joita minä olen nähnyt...
Vs: Minkä jälki? Niin niin mutta mutta, on siis suhteelisen toden näköistä että kun lumimiehen pentu tulee ulkoisten synnytys elinten läpi "ilmatilaan" niin on epätodennäköistä että lumimiehen pennun halkaisija olisi suurempi kuin tuon värkin halkaisija= kyseessä voi olla lumimiehen pentu? Toki on mahdolista että norsukin on kateelinen lumiehen vehkeelle ja lumimies syntyy täysikokoisena?
Vs: Minkä jälki? No niin, go Jari, go,.... päästiin jo lumimiehen vehkeiden koon arviointiin eikä kello ole seitsemääkään... kyllä se tästä illan mittaan
Vs: Minkä jälki? Ja luontotupa.net on parempi tälläisiin kyselyihin. Tulee asiallinen vastaus nopeasti eikä turhaa näsäviisastelua ole. Muutenki upeita luontokuvia!
Vs: Minkä jälki? Mulla on sellainen hatara muistikuva että mäyrällä on viisi varvasta, supikoiralla neljä. Joulupukista en tiedä kun sillä on aina ne isot harmaat kalossit jalassa...Lumimiehen jäljiksi tuntuu pieniltä. Voisin myös kuvitella ettei lumimiehen alku osaa heti kävellä eli tekiskö se sitten kaksi vanaa joiden sivuilla olisi kämmenien jäljet. Tosin nekin voi sekoittaa lähibaarin edustalta löytyviin reiskan ja maken jälkiin...
Vs: Minkä jälki? Eiköhän supikoiralakin ole ainakin viisi kynttä, vaikka yksi onkin "kannus" (joka ei jätä pinta jälkeä)?