Innokas penkkiurheilu, myös television ääressä kodeissa ja kahviloissa, on tärkeä osa liikuntakulttuuria ja fyysistä ja henkistä kansanterveystyötä.
Visuaalisesti miellyttävä kuva, en tosin pelkän kuvan perusteella olisi penkki urheiluun tullut. Penkki urheilu taitaa perustua samaistumiseen ja myötä elämiseen ja viime aikoina olen ollut huomaavinani samoja elementtejä tveen realitysarjojen suosiossa. Joten ruumiin kulttuuri saattaa olla sivu osassa, vaikka vitut minä mistään mitään tiedän.
Teksti ja olympiarenkaat osoittavat kuvan kontekstin sopivasti ja kuvasta välittyy hyvin olympiahuuma, baarin huurut ja urheilusuorituksen hektisyys. Hyvä.
Ilman tuota kehystä+olympiarenkaita olisi yksi turha otos muiden joukossa. Näin toimiva ja ajankohtaan sopiva.
Tosi kaunis värimaailma. Mun mielestä tossa lähellä vasenta laitaa joku tuulettaa oikein vallattomasti eli siis siitä se den glider in -moment. Olympiarenkaista tunnistaa Torino-aiheiseksi. Ja telkun heijastus on useimmiten tunnistettavissa, kuten siis tässäkin. Hyvä kuva, ei ainakaan osoittele vaan jättää mielikuvitukselle varaa keksiä itse.
Visuaalisesti kiinnostava mustetahratesti, joten on parempi olla selittelemättä julkisesti, mitä siinä näkyy. Riittävästi kyllä ja kiihottavastikin. (Urheilua sanan varsinaisessa merkityksessä en siinä olympiarenkaita enempää kyllä näe.)
"Innokas penkkiurheilu, myös television ääressä kodeissa ja kahviloissa, on tärkeä osa liikuntakulttuuria ja fyysistä ja henkistä kansanterveystyötä." Entä miten tuo kuva tähän liittyy?
Kuvan kirkkaimmassa suorakaiteessa, televisioruudussa, on urhoollinen suomalainen jääkiekkoilija jäällä pelin tiimellyksessä.
Entäs se aasin näköinen kuvan vasemmassa laidassa? Penkki on myös hakusessa. Taidat vain tehdä pilkkaa valokuvauksesta. Huumorimiehiä?
Eihän tässä kukaan ole suuttunut. Kuva-analyysiahan tämä on. Mutta jos kerran ymmärrät kuvan, niin selvennähän muillekin.
Johan mä olen tämän kerran purkanut. Eikä kuvia tartte alkaa selitellä puhki, kaikkea ei tartte ymmärtää.
Eli se mitä sinä et ymmärrä, on huonoa? Taidat kantaa kaunaa kuvaajaa kohtaan, kun pitää moneen kertaan sama asia toistaa?
Lienen jossain aamupöhnässä, mutta tästä ei kyllä ota mitenkään mitään selvää, muuta kuin tuon televisioruudun Silti värimaailma on oikein näpsäkkä.