Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Reissukamera Fuji X100S vs Sony RX100 II

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana loopy, 11 Toukokuu 2014.

    Vs: Reissukamera Fuji X100S vs Sony RX100 II

    Minä olen vannoutunut etsimen käyttäjä järkkärissä. Mutta ihmeekseni huomasin, että käytin sitä tosi harvoin x100s:n kanssa, useimmiten kuvasin takatelkkarin kautta. En oikein osaa sanoa mistä tuo johtui, jokin siinä fujin etsimessä vaan mätti. Mieluummin katsoin oikeaa maailmaa kameran ohi ja tein rajauksen takatelkkarin kautta.

    Eli ehkäpä valintaa ei kannata tehdä tuon etsimen perusteella. Ainakaan itse en sitä enää painota.
     
  1. Anie Mist

    Anie Mist Active Member

    320
    41
    28
    Vs: Reissukamera Fuji X100S vs Sony RX100 II

    Niin, itse taas käytän nykyään 90% kuvaustilanteissa etsintä, joten näkökulmastani tuo on yksi kynnyskysymyksistä. Josta huomataan, että jokainen määrittelee itse omat (kuvaus)tarpeensa.

    Ei sovi unohtaa, että etsimen kanssa kuvatessa näin pieni kamera pysynee vakaampana, kuin telkkarilla kuvatessa jolloin kädet ovat yleensä irti vartalosta.
     
  2. iruuska

    iruuska Member

    208
    1
    18
    Vs: Reissukamera Fuji X100S vs Sony RX100 II

    Hyvä pointti. Ja vielä hintavinkistä plussat. Itse olen miettinyt Ricoh GR -kameraa mutta juurikin hinta mietityttää. Omassa käytössä mahdollisimman pieni, kevyt ja laajakulmaisella objektiivilla varustettu kamera olisi paras. Tulisi maisemakäyttöön pitkän telen rinnalle luonnossa, ettei linssiä tarvitsisi vaihtaa jatkuvasti. Ja mahdollisimman hyvä DR tietenkin.
     
  3. Vs: Reissukamera Fuji X100S vs Sony RX100 II

    En tiedä miten saat siitä hitaan  mut itellä Sony RX100 ja on niin hyvä että myin järkkärin pois

    Toinen syy myydä järkkäri oli et se on niin iso et se ei kulje joka päivä mukana joten turhat tavarat pois

    Haaveilin tosta Sony R100 III mut olispa ollut 24-120mm eikä 24-70mm

    Joten pidän vieläkin RX100 ootan parempaa

    RX100 mut 24-120 F2 linssi > normaali salama kenkä > 1080p 120fps video kuvaus niin olis mut unelma kamera

    Mut tota odotelessa käytän tätä Sony RX100 niin kauan

    https://www.flickr.com/photos/90455129@N06/13934016146/in/photostream/