Katselin tuolta jostain netin syövereistä hieman tietoja Rollein R3 filmistä. Herkkyysalue asa 25 - 6400 ?!?!? Onko kenelläkään kokemuksia tuosta filmistä. Pystyykö sitä kehittämään pyrocat HD:llä esimerkiksi? Kertokaa käyttökokemuksia ja kehityskokemuksia, mikäli löytyy. Tietenkin jos jostain löytyy tarkempaa tietoa ko. filmistä, niin saa linkkejäkin lähetellä...
Vs: Rollei R3 filmi? Kokemusta ei oo mutta sen verran tietoa, että tuon herkkyysalueen saa Rollein omalla kehitesatsilla, olikos siinä nyt 3 eri kehitettä eri nopeusalueiden mukaan. Filmissä lie useampi kerros ja eri kehitteet vaikuttavat eri kerroksiin eri määriä. Normaalikehitteillä sitten vähemmän laaja skaala tietysti saavutettavissa ja filmin idea menee osittain hukkaan.
Vs: Rollei R3 filmi? Tuoltahan minä sitä vähän kattelinkin, mutta eipä sieltä tarkempia kehitysohjeita, eikä varsinkaan "puolueetonta" kokemustietoa löydy. Itse mielelläni ostaisin filmit ihan kotimaasta, ja siksi kun tuota olisi tarjolla, niin voisi vaikka harkita ihan kokeiluun asti. Mutta ensin pitäisi oikeasti tietää miten tuota käyttää. Vai pitääkö mennä pitkän kaavan mukaan ja testata filmi-kehiteyhdistelmiä enemmänkin, jotta pääsee edes hehtaarille.
Vs: Rollei R3 filmi? Sain yhden rullan tuota ja menin hieman ajattelemattomasti kuvaamaan 1600:n mukaan Aikoja ja kehitettä surffaillessa tajusin että oho... Ja yhtä rullaa varten ei viitsisi ostaa hintavahkoa erikoiskehitettä. Nyt pallottelen vaihtoehtoina Micropheniä 1+1, 30 min, tai sitten Rodinal 1+25, 14 min... mistäköhän lie nämä löysin, ovat tietysti päin seiniä. Taisin miettiä jotain sellaistakin että Rodinal 1+200 standinä ja esim. 8 h.
Vs: Rollei R3 filmi? Lähettäkää pojat osoitetiedot sähköpostilla, niin saatte uuden Rollei/Prolab hinnaston paluupostissa jossa on kaikki kehitystiedot + paljon muuta infoa VELOTUKSETTA. <EMAIL email="vatanenj@gmail.com"]vatanenj@gmail.com</EMAIL> tai <EMAIL email="jukka@jukkavatanen.com"]jukka@jukkavatanen.com</EMAIL>
Vs: Rollei R3 filmi? No miten kävi. Mulla rulla valottamatta ja joko rotsku tai D76 kylpyyn menevät, 200-400 ASAlla valottuu, kun tiedän kuinka kehitän..
Vs: Rollei R3 filmi? On jäänyt veks koko matsku. kahdesta syystä: - ensinnäkin ei kukaan maksa sellaisia hintoja filkasta mitä kolmen emulsion MV filkan pitäisi maksaa, jotta olis kannattavaa. -toiseksi, useimmille jotka kokeilee, käy just niin kun sulle, tempaisevat jossakin vakioliemessä ja tulee silkkaa potaskaa ja ajattelevat: Voi vittu mikä huijaus ! Tosiasiassa fantastinen matsku oikein kehitettynä, oikeilla aineilla ja lämpötiloilla, mutta arkielämässä: Väärä tuote väärään aikaan ja väärään hintaan. On tuossa hyllyssä joku viiskytä rullaa mutta taidan säilöä jälkipolville ihmeteltäväksi: Mitä hemmetin kusetusta tämäkin on ollunna...
Vs: Rollei R3 filmi? ..joo mulla on filkkoina FP4+ ja TXP, D76 on kehite, enkä ole vaihtamassa. Laitan Rolleit lasten kameraan ja vedän Rodinaalilla niin pääsee näistäkin. Opettavainen seikkailu. ps. osaisko joku heittää mitä noi rollein RHS ja RLS oikeasti on?
Vs: Rollei R3 filmi? Eiköhän ne ole nestemäisiä negakehitteitä. lisää infoa tulee kunhan tilaat tuon prolabin paperihinnaston.