Vs: RB67 -ketju. Otan osaa. Tietokoneliikkeissä on niitä pieniä nyssyköitä joissa on ruuveja kompomenttien kiinnittämistä varten. Ne ovat kuitenkin luultavasti liian suuria. Kamerakaupoilla on omat miljoonalaatikkonsa joita voi koluta. Paras vaihtoehto luultavasti ovat kulta- ja kelloseppäliikkeet, niistä löytyy yllättävän monenlaista tilpehööriä. Viimeisenä vaihtoehtona minulla kerran oli vielä vanhemman kameran kanssa vähän samanlainen ongelma ja ystävällinen kultaseppä hyvin kätevästi juotti minulle kaksi osaa yhteen.
Vs: RB67 -ketju. Minulle tuli mieleen ruuvien erikoisliikkeet, joita suuremmissa kaupungeissa on. Viimeksi olen asioinut sellaisessa Kotkassa. Ensin olisi syytä selvittää kadonneen ruuvin mitat, jotta voisi kysyä löytyykö.. mistään erikoisuudesta tuskin kuitenkaan on kysymys, mutta pieni koko voi olla harvinaisempi. Mut tietty vanhemman polven kamerakorjaaja voisi tietää heti mitä siitä puuttuu tai todennäköisimmän vaihtoehdon. Ehkä löytyisi ruuvitkin samalla. (Mustonen/Laine, Poutala?) Kuilun tai vaikka vain sen osan missä on vastakierteet voisi vaikka lähettää kirjeessä eurolla...
Vs: RB67 -ketju. Optikoilla on pieniä ruuveja hyvin. Mallin kanssa hain sieltä spotmaticin rungosta hukkaamani ruuvin. Kellosepillä varmasti myös, mutta onko niitä oikeita kelloseppiä enää?
Vs: RB67 -ketju. Kellonosat Oy Helsingissä Suonionkadulla myy kellon osia ja kellosepän työkaluja. Sieltä ostin ruuvilajitelman, kun omasta 35mm Kievistä oli kadoksissa pari 1,2 mm ruuvia. www.kellonosat.fi
Vs: RB67 -ketju. Noniin! Nyt on etsin ehjätty. Sopivat ruuvit löytyivät Silmäasemalta kun marssin etsimen osien kanssa paikalle ja nyt on vararuuvitkin olemassa. Kiitokset kaikille avusta!