Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Picasa 2

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Jartsi, 11 Marraskuu 2007.

1. Jartsi

Jartsi

9
    0
    0
    Tervehdys !
    Voi siis kysyä tyhmiäkin: Miten Picasa 2 -ohjelmalla pienennetään kuvan koko ? Se on mahdollista, koska olen joskus lukenut jostain lehdestä (Digikamara ?) että miten se tapahtuu, mutten tietysti enää löydä sitä lehteä mistään. Yst. Jartsi

2. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Picasa 2

picture > view and edit > crop

3. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Ainakaan minulle ei kuva pienene noilla neuvoilla, ainoastaan kroppaantuu? Mikä vikana? Sokeus vai väärä neuvo?

Picasalla olisi toisinaan kätevä pienentää kuvia, ei siis ainoastaan kropata niitä.

4. Vs: Picasa 2

No mites tämä ohje. Toimiiko?

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Jep toimii. On itseasiassa tullut käytettyäkin export/vie -toimintoa. Tavallisesti kyllä pienennän kuvat photoshopissa, mutta kun sellaista ei ole työkannettavassa :-(

Ilmeisesti täytyy siis todeta, että erillistä kuvan pienennys toimintoa Picasassa ei ole. Kummallista. Ei silti, tosipaikan tullen en luotakaan juuri muihin kuin photoshopin pienennysalgoritmeihin. Siinä on eroa millä tavoin eri ohjelmat pienentävät kuvia ja siinä pakataanko niitä samalla. Esim Olympuksen softan kanssa olen pilannut monet kuvat aivan huomaamatta.