Tervehdys ! Voi siis kysyä tyhmiäkin: Miten Picasa 2 -ohjelmalla pienennetään kuvan koko ? Se on mahdollista, koska olen joskus lukenut jostain lehdestä (Digikamara ?) että miten se tapahtuu, mutten tietysti enää löydä sitä lehteä mistään. Yst. Jartsi
Vs: Picasa 2 Ainakaan minulle ei kuva pienene noilla neuvoilla, ainoastaan kroppaantuu? Mikä vikana? Sokeus vai väärä neuvo? Picasalla olisi toisinaan kätevä pienentää kuvia, ei siis ainoastaan kropata niitä.
Vs: Picasa 2 Jep toimii. On itseasiassa tullut käytettyäkin export/vie -toimintoa. Tavallisesti kyllä pienennän kuvat photoshopissa, mutta kun sellaista ei ole työkannettavassa :-( Ilmeisesti täytyy siis todeta, että erillistä kuvan pienennys toimintoa Picasassa ei ole. Kummallista. Ei silti, tosipaikan tullen en luotakaan juuri muihin kuin photoshopin pienennysalgoritmeihin. Siinä on eroa millä tavoin eri ohjelmat pienentävät kuvia ja siinä pakataanko niitä samalla. Esim Olympuksen softan kanssa olen pilannut monet kuvat aivan huomaamatta.