Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Raw-korjaus

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana SakkeM, 11 Joulukuu 2015.

  1. Pelari

    Pelari Active Member

    943
    62
    28
    Vs: Raw-korjaus

    Strato- ja Leica-miehenä voin sanoa, että raakakorjailua teen molemmilla mahdollisimman hyvä tuloksen saavuttamiseksi tilanteen mukaan.
    Molemmilla onnistuu...
     
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 909
    3 370
    113
    Vs: Raw-korjaus

    No, minä ainakaan en voisi siirtyä pianostga flyygeliin, koskapa en mahdu pianoon.
     
  3. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Raw-korjaus

    Niin, tarkoitit, että ei tarvitse ostaa seuraavaksi enää mitään...?
     
  4. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Raw-korjaus

    Raakakuvien käsittelyyn suosittelen captureonea. Lightroom on ulkoasultaan lapsenomainen ja muutenkin kökkö. Nikonin käyttöliittymä taas aataminaikuinen. Tosin en ole käyttänyt lightroomia kuin kerran ja nikoninkaan en vuosiin.

    Mä puolestani siirryin fenderistä gibsoniin. Molemmat hyviä. Gibsonilla on hwlpompi soittaa.

    Nyt on haussa teräskielinen. Tod näk elektroakustinen. Ja käyttöön eli ei martinia tai tayloria. Toisaalta tiedän , että jos ei kerralla ostaa hyvää niin kaduttaa. Vähän kuin tekis mieli leicaa ja tyytyisi bessaan....
     
  5. Vs: Raw-korjaus

    Eikö se Les Paul sitten ollutkaan hyvä?
     
  6. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Raw-korjaus

    Minun viimeisin kitarahankinta oli Squier Stratocaster, joka on Fenderin halpismerkki. En kuitenkaan ottanut niitä superhalpoja rimpuloita, vaan ihan kunnollisen version. Tämän jälkeen hioin nauhat suoraksi, muotoilin, sekä vaihdoin mikit ja lisäksi tein koteloon häiriösuokaukset. Seuraavaksi vaihdoin kaulan tallan, sekä kahvamekanismin. Ja siinä se oli: kunnollinen soitin, jolla soittaa ilman ongelmia. Hinta jäi murto-osaan Fenderin vastaavasta.
    Hifistit väittävät tosin Fenderin puunlaadun vaikuttavan sointiin. Kaikkea ne keksii!

    Nykyään tekis mieli akustista nailonkielistä. On näppäilysoitto lähempänä sydäntä. Esimerkiksi : Malaguena - Michael Lucarelli
    Pitäs vaan päästä eroon ensin jommasta kummasta akustisesta metallikielisestä.

    RAW-konveriot menee LR:llä. En edes ajattele toistaiseksi muuta.
    Jäin muuten ihmettelemään alotusviestin tarvetta korjata CA:ta. Kyllähän sen näkyviin saa, mutta kuva on silloin jo niin paljon suurennettu, että pehmeä muutenkin.
     
  7. onre

    onre Member

    222
    0
    16
    Vs: Raw-korjaus

    Mulla on Squierin Bronco Bass, semmonen lyhytskaalainen basso. Maksoin siitä viiskymppiä ja laitoin siihen kuudenkympin mikin. Nyt lähtee kunnon tuuttausta. Alkuperäisellä mikillä ei ollut oikein toivoakaan. Avasin sen ja mustan muovikuoren alta paljastui kuusi napapalaa. Vissiin halpis-Straton mikki.

    Mä käytän myös LR:ää. Ei ole pahemmin "lapsenomainen ulkoasu" haitannut, mitä sitten tarkoittaakaan. Siihen nähden, minkälainen määrä tuossa on ominaisuuksia, käyttöliittymä on hyvinkin selkeä ja ymmärrettävä. Päinvastaisia esimerkkejä on lukemattomia, ensimmäisenä mieleen tulee Vuescan jonka kanssa viimeksi eilen sain turata.
     
  8. Pelari

    Pelari Active Member

    943
    62
    28
    Vs: Raw-korjaus

    Minäkin kyllä tykästyin Lightroomin (tuli Q:n mukana) selkeyteen ja raw-korjaukset on helppo tehdä. Hyvät säätimet.
    Stratoon (Classic Player '50s) taas tilasin Don Mare-mikit.
     
  9. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 456
    1 395
    113
    Vs: Raw-korjaus

    Raw Therapee on ilmainen ja hyvä.
     
  10. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 260
    375
    83
    Vs: Raw-korjaus

    Tuo pätee moneen avoimen lähdekoodin ohjelmaan, kuten varmaan myös RawTherapee'hen.
     
  11. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Vs: Raw-korjaus

    Allekirjoitan.
    Erityisesti ohjelmat, joita kehittää isompi ryhmä organsoidusti ja ohjelmat joilla on iso virheistä raportoiva testaajapopulaatio.
    Esimerkiksi Linus sai aikoinaan homman toimaan vaikka kehittäjiäkin oli melkoinen lössi. Kun alkuvaiheessa katselin Linux:n koodia, epäilin, ettei siitä tule koskaan kunnolla toimivaa:)

    Mutta on myös yhden kehittäjän käsissä olevia hyviä imaisohjelmia. Ne ovat tosin harvemmin avoimen lähdekoodin tavaraa.
     
  12. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Vs: Raw-korjaus

    Mun mielestä C1Pro on jäljeltään paras, isommalla kuvamäärällä mulle sopii LR. Bridgeä käytän lähinnä skannatessa.
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Raw-korjaus

    Squiereiden bodysta kannattaa hioa se hirvittävä lakkakerros pois. Kaula on pulteilla niin ei muuta kuin irti ja kaikki potikat ja suojatveks. Sitten lakkakerrokset veks jahalutessaan lakata ohueksi. Resonanssi ja soundi paranevat olennaisesti.
     
  14. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Raw-korjaus

    Jossain vaiheessa tykkäsin, että NX2 (Nikonille) on kuvanlaadultaan paras softa, mutta nyt on kyllä LR mennyt ohi. Nykyään en jaksa muiden kuin LR:n kanssa hirveästi pelleillä, etenkin kun tiedetään, että kaikissa Adoben softissa on samat perusalgoritmit.
     
  15. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 909
    3 370
    113
    Vs: Raw-korjaus

    Luulen, että tossa olis semmonen heavy metal - soundi ilman hiontaakin...

    http://www.viikonloppu.com/wp-content/u ... jpg?c11cd5"]http://www.viikonloppu.com/wp-content/uploads/2015/12/ven16-619x464.jpg?c11cd5
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113