Myös vanhat täysversiot ovat rahanarvoisia ja kiinnostavia mikäli tarjolla on sopivaa päivitysversiota ja sellainen tilanne synnyttää lisää tätä markkinaa sen ohella, että aina joku siellä ja täällä on hankkinut ohjelman, joka äkimmin osoittautuu turhaksi sijoitukseksi. Silloin onkin ajantasalla olevaa ver´siota kaupan "käytettynä". Eihän markkinoiden kummempia tarvitse ollakaan: - Ai sulla on se, no onko se hyvä? - Eipä tuota tule käytettyä koska tuo XX toimii paremmin. - Myy mulle, tarjoan £@€!
Tämän Kameralaukku-uudistuksen jälkeen on ollut vaikea seurata viestiketjuja. Viestit pullahtelevat esiin ja listautuvat "aivan miten sattuu" -järjestyksessä. Esimerkiksi viestit numeroituvat juoksevasti niin, että viimeinen viesti on aina numerolla #1. En älyä edes millainen virhe pitäisi tietokantaan ohjelmoida, että tuo on mahdollista
Siksi mm. tuo edellä mainittu viesti numero #65 vaihtuu uusien viestien täydentyessä threadiin ja numero #65 on aina (viimeisin viesti+64 viestiä taaksepäin). En pysty siis seuraamaan viestioen numerointia
Ei tuommoista ole olemassakaan. Tämä linkki osoittaa siihen viestiin: https://www.kameralaukku.com/kuvankasittelynurkkaus-f36/raw-kehitys-adobe-vertailu-captureone-1-t119532-s60#p833072 Liitteenä kuva. En odota jännäyksellä muuttuuko numerointi kun olen tämän viestini lähettänyt, enkä edes sitä vaihtuuko ketjun kohta mihin linkki osoittaa. '
Ei jumankauta, sehän oli totta. Sanalla sanoen, u s k o m a t o n t a. Unbelievable. :kissing: Edit. ei olekaan. Mitä ihmettä mä äsken muka näin.
Pohdinta vaikuttaa enemmänkin teoreettiselta. Eiköhän tuo J.Vuokon toteamus ole aika lähellä totuutta, kun vertaa vaikka olemassaolevien lisenssien määrää (jota en tiedä, mutta arvelen olevan luokkaa "suuri") ostohalukkuutta ilmaisevien ilmoitusten määrään millä tahansa valokuvausfoorumilla. Mitenkään elävä ja runsas tuo markkina ei kyllä ole. En siis väitä, että kukaan ei koskaan myisi käsittelyohjelman lisenssiä eteenpäin, mutta ei tuollaisen lisenssin myyntiin laittaminen varmasti mitään palvelimen tukkeamista ylensä aiheuta, Näppituntumalla syntyvien kauppojen määrä lienee melko vähäinen.
Pointti oli siinä että mitä muuta tarvitaan kuin että ohjelman voi myydä tai myynnistä ostaa myös yksityiseltä? Aivan joutilasta sanoa ettei markkinat ole kummoiset. Mitä merkitystä muulla on kuin sillä että voi myydä ja ostaa ja niin myös tapahtuu. Tämä mahdollisuus lisää itsenäisen version kiinnostavuutta suhteessa vuositilaukseen, mikä konkretisoituu heti kun olet hankkimassa ohjelmaa ja tutustut tarjottuihin vaihtoehtoihin. (Ainakin normaalille kuluttajalle , jollainen miettii rahankäyttöään kuukautta pitemmällä aikavälillä.) Kyllä kuvankäsittelyohjelmia on myyty ja ostettu täällä laukussakin useita vuodessa. Se ei ole teoreettista.
Jos sitä virheeksi voi kutsua, niin käyttäjällä on tässä vapaus valita. Sinulla on valittuna päiväyksen mukaan laskeva järjestys näytettäville viesteille.
No perhana, niinpäs onkin. Missä ihmeen välissä olen ehtinyt sutia sen takaisin laskevaksi? Ilmeisesti klikkaillut sitä epähuomiossa. Thäänks.
Kumma juttu, minulla ainakin numerointi kasvaa loppupäästä koko ajan, eli pysyy päällä sellaisena, enkä muista edes asialle mitään tehneeni...
Tänään tuli sitten Capture one pro 10. Hyvältä vaikuttaa uudistukset. Terävöitykseen uutta..esim. tuo - halo suppression on hyvä lisä.
Millaisella rytmillä uusi on tavannut tulla? 99€ näyttäisi päivitys maksavan 8 ja 9 versioista. ed. Vastaankin myös. Noin vuoden väliä taitaa olla 8-9-10. https://en.wikipedia.org/wiki/Capture_One
Joo, vuoden välein. Tuntuu olevan uudistuksissa keskitytty kuvan laatuun ja käytettävyyteen näissä päivityksissä. Hyvä ohjelma tästä on kehittynyt.
No niinpä onkin. Kallis ohjelma. Täysversiokin yli kolmesataa alveineen. Vuositilauksella vuokrattuna (subcribe) hurja hinta myös verraten että halvemmalla saa PS jättiläisen ja LR:n kaupanpäälle. Kaupanpäällehän varmaan tämä Capture One on alunperin kehitetty, digiperään?
Mulla on saatu lisenssi Capture Onen versioon 6. Kokeilin sitä tietenkin silloin vuosia sitten kun sain tuon lisenssin, mutta en oikein pitänyt sen käytöstä. Nyt tämän keskustelun innoittamana tutkin tuota Pro 10.1 versiota ja latasin siitä kokeiluversion. Reilun tunnin koekäytöllä voin sanoa, että softa on ihan eri skaalalla mitä se oli versiossa 6. Hotsittaisi jopa ostaa tuo Lightroomin tilalle. Kuitenkin, missä edit history? Tuo on yksi ominaisuus Lightroomista mitä kaipaan todella. Kuvien importtaamista koneelle kamerasta/muistikortilta en ole vielä testannut tuolla CO:lla. Capture Onen katalogi tuntuu kanssa haukkaavan megatavuja pieneltä SSD-levyltäni, mutta en katso tuota mikskään miinukseksi tässä vaiheessa. Lightroomin preview't vie 13 gigaa tällä hetkellä. Presetit aplikoidaan kuviin minusta CO:ssa huomattavasti järkevämmällä tavalla, kun ne tavallaan valitaan mitä halutaan käyttää ja sitten tickboxilla valitaan ne päälle tai pois. Spot heeling on Lightroomissa minusta mukavampi käyttää, vaikka lopputulos on CO:ssa sama. Vain hitaampi tuottaa, ja näitä softia vertaillessa koko homman juju kuitenkin periytyy siihen kummalla säästää aikaa tai tekee kuvan nopeammin. Onneksi tuota ei tarvitse kauhean usein, mutta muotokuvista olen häivyttänyt ikäviä näppylöitä/finnejä jos on ollut tarvetta. Tuosta kutosversiosta ei vissiin saa enää upgradea halvempaan hintaan tähän tuoreimpaan versioon..
Olen yli kymmenen vuotta käyttänyt Capruren eri versioita sekä studiossa kuvaten suoraan koneelle ja kotona muistikortilta siirtäen haluamaani kansioon. En koskaan ole importoinut kuvia vaan avannut valikosta halumani kansion jolloin kaikki kuvat tulevat näkyviin. Poistan myös haluamani kuvat Capturen ikkunasta vetämällä ne suoraan työpöydällä näkyvään roskikseen. Alussa käytin trash-toimintoa ja ihmettelin kun kone täyttyi. Viimein löysin gigatolkulla kuvia Capturen omasta roskiksesta