Vs: janni ja aino Mä kannustan ihan kybällä sun maailmaa parantavaa meinkkiä. Sä oot "Est" suorastaan ihailtavan itsenäinen villipeto.
Vs: janni ja aino Korjaussarjana tähän päihdekoktailin innostamaan verbaaliseen flagellaatioon. Sanottakoon et kiitos Est sulle aiemmasta palautteesta mun kuviin, toivottavasti palauttelet vielä lisääkin. "Sun pitää kuunnella aineen ääniä ja ääniä äänien takaa"
Vs: janni ja aino Mä tykkäilen kauttaaltaan näistä kattimatin muotokuvista. Pihitvalo kuvassa voisi valon ja varjo kontrastia olla vähän vähemmän. (siis tuossa brunetin kuvassa..)
Vs: janni ja aino Siitä edellisestä parista tuli mieleen, että sun (kuvaajan) vahvuus olisi tuoda ihmisissä esiin luonteva olemus. Näistä tuli mieleen - ja jos yllä mainttu vahvuus on sinustakin tavoittelemisen arvoinen ja sellainen mhin haluat panostaa - että voisit ehkä vähän rauhallisemmin ottaa valojen kanssa. Näissä kuvissa - minun silmissä - valot nousevat hiukan häiritsevään osaan; en näe ensimmäisenä ihmisiä vaan näen valokuvateknillisiä seikkoja. Spesifimpänä kommenttina tuossa alemmassa tulee hiukan tuommoinen silmät killissä -tunnelma pihtivalon ja tummien silmien vuoksi. Ylemmässä valo seikkailee hiukan hallitsemattoman oloisesti kasvoilla. Mutta minä en kyllä tiedä studiokuvaamisesta paljoakaan.
Vs: janni ja aino Kamalat valot! Alhaalta suunnattu valo ei ollenkaan luonnollisen näköinen - posket palaa puhki ja silmät mustina. Kummitusvalo - vähän kuin laittaisi taskulampun leuan alle Pihtivaloilla vähän sama juttu - silmät mustina ja jotenkin tulee kumma olo, että miksi - mitä tässä haetaan. Studiovaloillahan lienee jonkinlainen "totuus" 45 ylhäällä ja 45 sivulla - siis asteita - eikä ole kahta aurinkoa. Luonnollisen näköinen valo jos silmissä valopiste joko klo 10 tai klo 2 Joo .. tietysti aina sanotaan että täytyy tietää säännöt, että niitä voisi rikkoa - mutta omasta mielestäni riittää että kuva näyttää hyvältä - nämä eivät näytä hyviltä - kauheita! Sorry!
Vs: janni ja aino Toivottavasti teit mallien kanssa yhteistyötä ja annoit ymmärtää, että kieli poskella mennään. Menee sellaiseen opiskelijakokeiluhauskuuskritiikkiäperusmuotokuvaanollaannytrajujajoo. Ei toimi. Ei, vaikka tekisit metrivedokset ja ison sarjan seinälle. Yksinkertaisesti idea ei kanna. kapa
Vs: janni ja aino En mä valheilla ihmisiä kuvattavaksi hae, no worries Ainon kuvasin merinaisena ja jannin enkelinä. Ja mulla on onneksi aikaa kehittyä Jannin valosta: valo tulee (oikealla, ihan vähän etuviistossa olevasta) 3x4m pahviseinästä, seinän keskelle ja yläosaan on suunnattu pari lamppua, seinä on tosi lähellä (istuvaa, pienikokoista) Jannia. Vasemmalla puolella on öbaut samankokoinen styroksi reflana. Vasemmalta takaa pikkuisen piirtoa käteen ja hohtoa valkohapsiin pitkähköllä strippimäisellä heizillä. Et alavalon kyl veditte ns hatusta En mäkään silti tyytyväinen siihen ole, miltä tämä valo näyttää Jannissa tässä asennossa. Mutta. Asennon ja ilmeen nanosekunnin sain lahjaksi, ei löytynyt samaa muista fotoista. Kiitos palautteesta, metrivedokset tehdään sit sellasesta shitistä että hamppamempien hampaat sulaa oksentelun määrästä p.s. Ymmärrän kyl säännöt, klassikot, niiden merkityksen jne. Ja opiskelen niitä koko ajan, viimeksi Mario Testinoa. Koska sä oot muuten Kapa viimeks kuvannut muotokuvan? (ei provo, kiinnostaa vaan) .. Selvennetäköön vielä, että mun käsitys hyvästä muotokuvasta on tässä. Näitä kun sais kaikilta.
Vs: janni ja aino Kolmisen vuotta sitten, jos ei lasketa miljöössä otettuja, joita tein viime kesänä. Minulta muuten pyydettiin yliopistolta yhden proffan muotokuvaa. Tähän asti ovat hankkineet maalauksia. Halusivat uudistua. Pyysin pari päivää mietiskelyaikaa ja kieltäydyin. Ei ole minun alaani. Jäi hyvät rahat tienaamatta. Öljyvärimaalauksen sitten teetättivät. kapa
Vs: janni ja aino Ok. Taitaa pitää olla aikamoinen ammattitaito + itsevarmuus että tollaisia keikkoja kehtaa tehdä. Omat kokemukseni muotokuvaamisesta rajoittuvat tosiaan tietynlaiseen kaverikuvaukseen/kaveritilauksiin. Arvostan kuitenkin sitä, että annat palautetta vähän vaativammasta vinkkelistä. En mä halua pyrkiä pärjäämään tulevassa ammatissa nykyisenkaltaisilla taidoilla. Riutuisin luurankoksi aika nopsaan