Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

* Banskua tarjolla *

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Vemppu, 26 Syyskuu 2008.

1. Vemppu

Vemppu

47
    0
    0
    Päivän teeman mukaisesti mennään...

2. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Vs: * Banskua tarjolla *

Meinaaks, että pelkät kuoret vaan jää ????

3. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Jos tää ois otettu filmille niin symboliikka olisi vahvempaa.

4. Vs: * Banskua tarjolla *

Mistä tiiät, ettei oo otettu vilmille?  :eek:

5. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Ainoastaan digikuvia syvätään vasemalla kädellä + filmi ei koskaan mene tukkoon.

6. Vs: * Banskua tarjolla *

Näyttös on rikki.

7. Vemppu

Vemppu

47
    0
    0

Banaania voi saada mutta siitä syntyy vain uusi banaani > jos on banskuun kallellaan niin banskun sisältä tulee vain lisää banaania.

Myöskin tulkinta että banaanista jää "lähtökuoppiin" vain pelkät kuoret on yhtä oikea kuin mikä tahansa muukin tulkinta ;-)

Saltikov on oikeassa; tämä on syvätty vasemmalla kädellä. Mutta hän on myöskin väärässä; kuva on otettu Polaroidilla vastavaloon klo. 4.30 aamulla. Polaroidin käyttäytyminen puhkipalaessa on hieman erilaista kuin muilla formaateilla. Kun sitä polttaa tarpeeksi puhki, muuttuu valkoinen mustaksi niinkuin tässäkin on käynyt.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

:eek: ihanko tosi? Päteekö mustavalkoisellekin? Mä oon kyllä haikii-kuvia kuvannu mv-polaroidille, yhden kuvan sain ylivalotettua aika ronskisti mut mustaksi ei mikään muuttunu, ihan rehelliseks valkoseks.

9. Vemppu

Vemppu

47
    0
    0

Juu juu, kun olin valottanut polaroidin kutakuinkin kohdilleen ja se oli "kehittynyt", otin suurennuslasin ja valotin taustaa hieman lisää. Skannauksen jälkeen korjasin photoshopissa ruman näköisen röpellyksen kohdilleen ja rajasin tällaiseksi. Tätä kuvaparia piti valottaa kamerassa noin 3vuorokautta ja lisäksi suurennuslasilla vielä 34-60sekuntia riippuen valonlähteen voimakkuudesta.

Toinen vaihtoehto on että otin kuvaparin digillä mustaa taustaa vasten jota vielä lisää photarissa mustasin. Harmillisesti vaan en nyt muista jotta kumpaako proseduuria tarkkaanottaen tässä olen toteuttanut. :-(

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tän voisi sanoa Junnu Vainionkin sanoin "...kölisi on lahonnut..." ;o)

11. Vs: * Banskua tarjolla *

Jos muistan oikein opetukset koulun kotsatunnilta (siis sieltä 30v takaa), niin eikös se mennyt jotenkin näin;
    "omenan rinnalla banaani on läski"