Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Keula kohti yötä?

Discussion in 'Kuvat ja galleriat' started by markku55, Aug 21, 2014.

1. markku55

markku55 Active Member

Tällä kertaa ei ole lomakuva ;)

Attached Files:

2. Vs: Keula kohti yötä?

Kovin kovin syrjään jää keula, ja oikeastaan vie kuvalta pohjan, kun kultaisen leikkauksen kolmanneksia soveltamalla , kuva pelastuisi.

3. markku55

markku55 Active Member

Vs: Keula kohti yötä?

No, itse asiassa tuo taivaan jakautuminen "päiväksi ja yöksi" on tämän kuvan pääaihe, mutta kun tuo laiva oli redillä eikä siitä mennyt minnekään, niin kai sekin piti mainita ;D

4. Vs: Keula kohti yötä?

:) Juu, epäilin vähän tarkoitatko lentokoneen viivaa taivahalla, mutta niissähän on aina nokka. Aika jyrkkä kontrasti kyllä on niillä aurinkoisilla kohdilla, varjot sitten sen mukaiset.

5. YellowBullet

YellowBullet Member

209
    10
    18

Itseasiassa mä kyllä pidän kuvan sommittelusta laivan osalta. Paljon mielekkäämpi kuin kultasen leikkauksen mukaisesti sommittelemalla. Tuo laiva itseasiassa tuo mukavan pikku yksityiskohdan tuohon kuvaan hämysellä olemuksellaan ihan alaoikealla. Muuten tuo kuva mielestäni kaipaisi jotai biifiä, tuo raja hämärän ja valoisan välillä on ihan kiva mielestäni yhdessä pilvien textuurin ja muodon kanssa. Aika perusräpsy kuitenkin loppujen lopuksi kun sävyt ja kontrastit ovat aika mitäänsanomattomat ja jopa hieman latteat.

6. markku55

markku55 Active Member

Tuon kuvan voimattomuus häiritsee minuakin, joten lähdin hakemaan alkuperäistä kuvaa jonka lopulta löysin muistitikulta johon olin kerännyt työkoneelta muutaman kuvan. Tuosta sitten tein hieman erilaisen version johon sain jopa hieman voimaakin mukaan:

Attached Files: