Vs: Rakennuksia Jäin miettimään erityisesti noita japani -kuvia, koska *Peace and traquility', tasapaino, harmonia ja ajattomuus ovat tietääkseni keskeisiä periaatteita traditionaalisessa japanilaisessa arkkitehtuurissa (ja kultturisessa paradigmassa yleensä), niin onko dynaamisella sommittelulla jokin erityisviesti?
Vs: Rakennuksia Et uskokaan Heli, kuinka oikeassa olet. Olen tietoisesti tätä vastaan taistellut koko ajan, mutta aina kärsinyt häviön. Tuntuu siltä että toimittajat jotka sisustusjuttuja täällä tekee ovat frustroituneita sisustusarkkitehtejä jotkayrittävät päästä juttujen avulla uudelleen bisnekseen mukaan, mulla on jonkunverran "omia" töitä jotka on tehty reissunpäällä etelässä, jos löydän niitä, ne ovat "eri oopperasta"
Vs: Rakennuksia Joo, usagin kuvalle "Uotisen kylpylästä" (sisäpiirijoke) kumarran jo ihan 45* kulmaan, (usagi tietää japanifriikkinä mitä se tarkoittaa). Että voi olla palikat kohdallaan, ja kakun koristeena sitten tuo kuu (vielä täyskuu) ja just tossa paikassa. uh huh, ripottelen tuhkaa päälleni...
Vs: Rakennuksia Ei näitä interiöörejä jaksa laitella hirveästi, paljon niitä kyllä kovalevyltä löytyy.
Vs: Rakennuksia Sehän oli silviisii, että yhdessä vaiheessa kun tota täpäkkää oli aikalailla liikenteessä ympäri maata, kyllä mobilisoitiin vähänkin kynnelle kykenevät sisustuskuvia jyystämään, ei siinä mitään, parempi niin kuin idioottimaisia tuotekuvia, mutta genre alkaa ollanyt jo laskusuunnassa, aika vaikea mitään oleellista tuupata enää jota vois uudeksi kutsua.
Vs: Rakennuksia Rippuu näkökulmasta. Esim. Virossa ihmiset asuvat asunoissa, joista ei arvaa että niissä asutaan. Talot vaikuttavat esittelytiloilta, ja kaikki elämisestä juoruava on piilotettu visusti. Tyylikysymys, kuulemma.
Vs: Rakennuksia Livenä. En mä ollut kuin yhdessä tönössä kylässä, eli huono otanta, mutta kun ihmettelin että onko tänne muutto vielä edessäpäin, minulle kerrottin että ei, tässä on asuttu kaksi vuotta, että tämmöisiä nää on, se on niiden juttu, ettei pilata taloa sillä että olisi jotain lehtiä, tossuja tms. esillä.
Vs: Rakennuksia Suuressa Britanniassakin on rakennuksia. Tuossa Sunderlandista pikku otos. Lisätääs vielä tuohon tuo allekirjoitus (jäi ensin pois) kapa
Vs: Rakennuksia Hurjaa, entä lasten tavarat? Saako mistään näkyä elämä? Jos toi on niiden juttu, niin säälin.
Vs: Rakennuksia Laitetaan nyt vielä tälläistä. Rakennushan on muutakin, kuin ulos näkyvä kuori. Sammon lukio, Tampere. kapa Jokohan noita pro-juttuja tuli tarpeeksi meikäläisen osalta? Varmaan tylsiä sellaiselle, joka ei ole asiassa sisällä.
Vs: Rakennuksia Noista arkkitehtuurikuvista sen verran, että on osattava tehdä hieman erilaista kuvaa arkkitehdeille ja arkkitehtuurijulkaisuille, kuin sitten ennemminkin rakentamista esitteleville julkaisuille. Se vähä, mitä nykyisin kuvaan, on enemmänkin tuonne jälkimmäiseen. Yritän ujuttaa sinne mukaan aina joitakin hieman "tulkinnallisempaa", "taiteellisempaa" kuva ja joskus jopa saattaa mennä pienenä palstantäytteenä läpikin. Perusasia on tietenkin sama, se on rakennus. Noihin lehtikuviin kuitenkin on aina muistettava ja osattava ympätä eri valmistajien materiaaleja ja esineistöä. Niitten, jotka mainostavat kyseisessä lehdessä. Näin se vaan menee. kapa Tuossa muutama kuva Tampereen Tietotalosta, joka oli kyllä varsinainen kujanjuoksu. Aulaan asti pääsi, mutta sisälle itse taloon oli sitten hieman vaikeampaa. Ovissa sormenjälkitunnistimet. Turvamiehen kanssa sitten lähes käsi kädessä kiersimme kuvaamassa. Aikaa puoli tuntia. En ole koskaan kuvannut interiöörejä tuolla vauhdilla. Väitän, että vähemmän tuollaista kuvaavanneelta oli mennyt pupu pöksyyn.
Vs: Rakennuksia On se. Yleensä. kapa Tuossa vielä pari vihjettä "Pientä pintaremonttia"-ohjelman tekijöille.