Vanha Tempelhof terminaali / päärakennus. Kenttä nykyään ulkoilualueena ja fillarilenkillä kuvakin otettu...
Vähän kontrastia latokuvalle Berliini / Warschauer Straßen S-bahn aseman lähellä oleva RAW-Gelände aluetta
Kylläpäs on sininen kuva. Vanha kansanviisaus tietää, että jos kuvassa on jotain, mikä "tiedetään" kuvassa (ja sen valossa katsojan kannalta) harmaaksi, valkotasapaino kannattaa säätää sen mukaan. Nyt sellainen on harmaa lautaovi, mikä ei ole harmaa...
Mistähän kuvasta kyse? No eipä taida selvitä tai sitten mulla silmissä heittää Piti oikein eilen tehty kalib tarkistaa. On se ainakin kohdallaan. Vähän reilu AbobeRGB1998, Gamma ja valkoisetkin kohdallaan.
Tohtorilla on ollut hienoja kuvia täällä. Olen niistä pitänyt. Nyt nousi nipottaminen esille. Olisi syytä suoristaa tuo rakennuksen oikea reuna. Meikäläisen silmään pistää hieman ilkeästi (nyt levenee ylös), kun tälläisessä sen on oltava just, eikä melkein. Kapa P.s. Joskus olen vastaavanlaisissa kohteissa kaventanut rakennusta aavistuksen yläpuolelta, että vaikutelma silmälle oli "oikeampi". Tämä riippuu ympäristöstä.
Asiallinen nipottaminen ihan kohdallaan. No niinhän tuo näyttää typerältä nyt kun huomautit. Varsinkin kun tähän tehty perspektiivinkorjausta rankalla kädellä Lightroomissa / Photarissa. Olis voinu tehdä kerralla kunnolla. Näin sokea sitä välillä on omille kuville. Nyt muuten jo käytössä Sonyyn 17mm TS-E. Aika haastava lasi. Pakko nyt vkl aikana tääl Hki:ssä sitä opiskella ennen Brugge reissua