Vs: Rakennuksia Komppaan Jukkaa. Tuollainen vääntö ei tuo kohteelle oikeutta, ei arkkitehtuurille, ei tuo sitä oikeasti esiin, ei ole valokuvallisesti, ei visuaalisesti kiinnostava. Länään ja vielä vääristymälänään kuvatut rakennukset ovat pääsääntöisesti kuvottavia. Sellaisia "kivakunsainuudentosilaajiksenjamaailmanäyttäähassulta"-tyylisiä. Kuinka hassulta maailma näyttääkään kameran silmän läpi. Länään kuvaamisella pitää olla myös jonkinlainen lähtökohta/ajatus/tarkoitus. Ei pelkästään se, että näyttää hölmöltä tai mukamas kivalta. kapa
Vs: Rakennuksia Ei mulla ole ihankivauustosilaajistossakuvassa. On noit ollu. JaHeh... Kun katsoo aaltokuvaa. Se aaltoilee kaatuen aika vasemmalle. Pitäs noissa korjauksissakin olla jokin tolkku. Ja tämä ei ole mikään riidanaloitus tmv. vaan pelkkä toteamus, miten helposti tartutaan asioihin ja ollaan tuohtuneita. Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia, ja jos on sanomista, niin ei kandeis laittaa samassa lauseessa esille kieroa arkkitehtuurikuvaa. Vaikkakin ilmeisen selkeä tyyli/ajatus/tarkoitus toi postikorttijuttu on. Sille kaikki kunnia. Ja kapa... teet hyvää arkkitehtuurikuvaa, ei tässä ole siitä kyse.
Vs: Rakennuksia Kuva on kuvottavasti länässä. Epäterävyys ja värimaailma näyttävät halveksivan arkkitehtia.
Vs: Rakennuksia Mr M taitaa tänäiltana olla oikein vedossa, tervetuloa kapa "inhoammattilaisten joukkoon"...
Vs: Rakennuksia Eli sitä saa mitä tilaa. Voisit sinäkin lopettaa trollaamisen, jota hyvin edustaa neljä edellistä viestiäsi...
Vs: Rakennuksia Entäpä valokuvat??? onko niistä mitään mielipidettä ??? Onko kommentti menossa olevaan keskusteluun vai näetkö vaan "taas vittuilun aiheena" onko tämä valokuvafoorumi, vai foorumi jossa joillakin on oikeus suuna päänä oikoa joidenkin käyttäytymismalleja, riippumatta siitä mikä on ollut oma osuus provosoinnissa ??? Onko OIKEESTI mitään ideaa kommentoida toisten kuvia, kun reaktiot on tätä tasoa??? Entäpä, jos kapan "Viitatorni" onkin valokuvaajan kommentti joka OIKEESTI osaa toimia visuaalisessa viitekehyksessä, pieni työnäyte siitä, että pystyy heittämään kommentteja jossa nämä "arkkitehtooniset viitekehykset" ovat vedetty tietoisesti "överiksi" ?? rakennushan aukeaa ylöspäin,eli kapa on liiotellut sitä työkalua, jolla noista muista esimerkeistä asia olisi pitänyt käsitellä, samaten hän varmasti näkee että ruskean vihreä väri ei ole "naturell",mutta ei sitä ole myöskään M Vuoren kuvan värimaailma, Ero on ainoastaan siinä että Kapa näkee ja osaa hallita tätä, M vuori kuvittelee että nyt hän on saavuttanut "uuden taiteellisen tason" Se että minun kuvissani kumpikin asia on TIETOISESTI vedetty överiksi, on sitten eri asia, joka ei sitä tajua eikä nää, hänen kannataisi siirtyä kirjallisuusfoorumeille, ja jättää kokonaan visuaaliset puuhastelut sikseen...
Vs: Rakennuksia Alvar antoi minulle välillisesti 12 vuotta säännöllisesti leipää. Miksi häntä halveksisin? Taitoni vain eivät ole vielä hioutuneet. Harjoittelen koko ajan. Tuossa vielä rakennus, eli arkkitehtuurikuva, jonka nyt julkaisen erityisesti MVuorta ajatellen. En ole tuohtunut, Simoseni, en ollenkaan. Tuo kuvani ei sitten aaltoile, eihän? Noin brittiläisittäin muotoiltuna. Olen rauhallinen kuin viilipytty, enkö olekin. kapa
Vs: Rakennuksia Tämä ei ole arkkitehtuurikuva, vaan kuva julisteeseen jossa aiheeseen vedoten pyydetään pikaista apua...
Vs: Rakennuksia Haluun tässä sanoa yhden asian, mikä pistää silmään kovasti. Nämä meidän ammattilaiskuvaajat, huom! joista kumpaakaan vastaan minulla ei ole mitään, kovasti ovat muiden kuvia vastaan mutta eivät näytä meille loppujen lopuksi montaakaan taidokkaampaa työtään. Miksi?
Vs: Rakennuksia Koska nuo "taidokkaat työt" ovat niin tylsiä, sitäpaitsi sanoin muistaakseni, että "kaikkea ei kannata laittaa framille" Ihmiskuvia laitan mielelläni kun niihin on useimmilla joku suhde ja mielipide, nää arkkitehtuurikuvat ? jenkeillä on sanonta "tacky" se kääntyy joltisenkin : tahmea, limainen...
Vs: Rakennuksia En ole mielestäni ollut kenenkään töitä vastaan. Jos olen kritiikkiä antanut ja sitäkin enempi yleisellä tasolla, niin se ei ole sama asia, kuin olla ihmisten kuvatuotoksia vastaan. Tuolla edellisellä sivulla, Heli, löyyy niitä "taidokkaampiakin" töitäni. Ja kuten tuo toinen Pro tuossa jo sanoikin, niin tahtovat olla tylsiä tänne foorumille. On tehty eri ympyröihin. Tässä myös yksi "taidokkaista" töistäni. Vaatii taitoa tehdä tuollainen kuva, väittäisin. Printattuna postikorttikokoon ja sopivasti vielä nuhruunnutettuna se printti, niin menee aidosta. Tai ainakin meni monelle, kun noita toin esille toista sataa erilaista kotikaupungistani. Samanlaisen, joskin pienemmän koosteen tein Potsdamista. kapa