Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

rakeinen jälki filmikehityksen tuloksena

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana raimond, 20 Huhtikuu 2009.

1. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: rakeinen jälki filmikehityksen tuloksena

Tosta Rodinalin ja muiden kemikaalien myrkyllisyydestä vielä; kai sä Jukkapro piilis oot saanu sieltä Saksan pojilta käyttöturvallisuustiedotteet (MSDS, material safety datasheet) noille litkuille?  Noihan niiltä (tai siis valmistajalta/valmistuttajalta) on pakko löytyä, jos ovat laillista toimintaa harjoittava firma.

2. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Yleensähän noi tiedotteet kai saa pyydettäessä. Ja onhan toi Rotsku jo monille tuttua ainetta, että mitäpä niitä joka pullon kanssa pyytelemään ;).

3. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Nå jåå, ajattelin vaan että jos joku haluaa lukaista ihan "virallista" paperia tästä aineesta.

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Jos KIINITE ja KEHITE menevät yhtä usein sekaisin kuin tässä ketjussa, niin mitä väliä on laimennuksilla, lämpötiloilla, kehitysajoilla, kääntelyillä, jne...

5. Vs: rakeinen jälki filmikehityksen tuloksena

just niitä mä tässä väännän suomeksi noita datasheettejä, mut kun tarttee olla virallisesti myös ruåtsiks, jävel...
    Tossa tosin ehdottivat pientä oikotietä, että ne kun postin kautta haluaa, paan vaan niitten orderin sinne macolle, postittavat sieltä, ei tartte hikoilla paketeeraamista, alveja sun muuta kun tulee sakujen alveilla: Ois se mulle aika bueno juttu, tarttee hioa vielä detaljeja. Sit kun haluais tulla kalevankadulta hakeen, sit tarttis olla "faktisesti" paikalla. Muuten olen tässä kaavaillut aikamoista temppua. tilasin 50 rullaa uutta 400S infraherkkää synteettisellä pohjalla olevaa kinokamaa 24 ruudun kasetissa. Ajattelin että lahjoitan koko satsin kameralaukussa hinnaston ja ton rollei kostutuslitkun kanssa, ainoa ehto on että saaja laittais kuvia kameralaukuun. Alkais varmaan jengille valkeneen mikä matsku on uutta ja hyvää, mikä vanhaa varastoa ja potaskaa...( ja kenen kanssa yleensä kannattaa diilata)
    Kyl mä ihan virallisen tarjouksenkin laitan framille. Kunhan kamat tulee, kohta.

6. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Siis jos puhut käyttöturvallisuustiedotteista, niin noiden kääntäminen saattais olla hyvä jättää ammattilaisille, ihan vastuukysymystenkin vuoksi. Lisäksi saattaa olla että tuollaisten lomakkeiden tulee täyttää tietyt yhdenmukaisuusvaatimukset ei pelkästään ulkonäön mutta myös käytetyn kielen osalta. Mutta; kunhan arvailen kun en paremmin tiedä. Voisko muuten olla että EU:ssa olevan valmistajan itsensä täytyisi nuo toimittaa kaikilla EU-kielillä?

On niitä huonompiakin markkinointi-ideoita nähty. Itse ainakin tarttuisin tuohon jos meinaat toteuttaa.

7. Vs: rakeinen jälki filmikehityksen tuloksena

Juu, jokainen saaja saa samalla asiakasnumeron. Jos ei joltakin ala kuulua kuvia tänne, voin julkisesti kovistella mutta vain asiakasnumerolla, ettei yleistä buuausta, vain pieni pisto omatuntoon...