Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana paspalo, 3 Helmikuu 2009.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Kiitos arviostasi. Taidan kuitenkin pitää tämän mutta mukava tietää, että joku voisi olla kiinnostunut :)

Noita Canonin 50mm/1.2 RF-laseja ei juuri näy myynnissä. Viimeksi bongaamani taisi mennä noin 500e tasolla. 50mm/1.4-yksilöitä näkyy aina silloin tällöin noin parilla satasella. Sellaista voisi harkita - heti kun lakkaan köyhtymästä.

--# mablo

1. Ihmemies

Ihmemies Member

454
    6
    18

Mä sanoisin, ettei kantsi ees yrittää tolla 18-50 -putkella. Ainakin nikkorin 18-55 on tosi nihkeä filmin kanssa.

2. jalakanen

jalakanen Well-Known Member

1 453
    210
    63

Toi ei mee edes kiinni noihin kinorunkoihin ilman muokkausta.

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

menee se

4. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Kyllä pitäis mennä... ainakin näin väittivät kolmessa eri kameraliikkeessä, kun tänään kävin asioikseen kysymässä.
    Mutta kyllä taidan hylätä tuon ajatuksen ja etsin sen sijaan ihan canonin omaa EF-zoomia tuon eos300:n kaveriksi

5. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Tuolla niitä on näkynyt säännöllisesti.  Ei kovin usein. (Siellä on muuten Nikon S3 Millenium ollut myynnissä jonkin aikaa jo.  Ja oli myös sen mukana kittinä myyty Nikkor 50/1.4 Millenium)  Tuolla Canonin lasilla vaikuttaa olevan vankka suosijakuntansa Rangefinder foorumilla. 

Tällä hetkellä ei Ebayssa näkynyt yhtään huutokauppaa, mutta yksi buy it now.

6. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Älä asenna sitä väkisin, hae suurempi leka

7. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Täältä kameralaukusta dilkkasin Nokton aspherical 50:1,5 lasin päittäin 35mm Summicron :2 obiskaan. kaverit vähän pyöritteli silmiään että päittäin, eiks välirahaa, sanoin että antaa olla, oon mä sillä jauhanut aivan tarpeeksi jo. Ei kai mikään paskempi lasi toi Nokton, ihan reunasta reunaan skarppi jo 1,4 asennolla. canonin kakkula sensijaan on täydellä lävellä just hitusen reunoilta sliiraa että sillä on kiva vedellä vaakapotretteja ja hiukan on softin fiilistä reunoilla. pystypotrettiin sitten vaihdankin noktonin. jee braketeeraan normaaliobiskojen nyansseilla.... siis tätähän voi vain fiilistellä filkalla, numeerisella menee jo sellaiseksi että ei viitsi, eikä mulla ole leica/voigtländer obiskoja vielä Digiin, mutta tulossa on jo:" Barnac Full Frame Numerical" käy suoraan M bajonetti linssit ja Nikon retrofocus kakkulat adapterilla... Jee hupia tulee piisaamaan...

8. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Juu, on tuo 50mm Nokton jopa Putsin mukaan kuulemma Leitzin vastaavaa skarpimpi ainakin sillä täydellä aukolla. Eipä siinä, ilmeisesti molemmat on tyytyväisiä :).
    Mä sain vähän kompaktimman 35-millisen jonka pitäis kans "ihan hyvä" olla. Tuskin olisin ihan normaalihintaan rahalla ostanutkaan ;). Voigtländerin Ultron (35/1.7) oli muuten hyvä mutta hieman isohko pötkylä.

9. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Voigtländer 35mm:1,2 se vasta iso obiska on mutta passeli mulle kun on "karhun käpälät"... jotka hunaajaa hamuavat, toi tyttelini lisäisi tähän...

10. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Tarina saadaan päätökseensä;
    Äit'muorin canon palautui lähtöpaikkaansa Poriin korjattuna. Monesta suusta kuuluneiden epäilyjen sävyttämä odotus maksoi vaivan ja canonin takuu onkin oikeasti pidempi kuin oletettiin. Jopa eräs tuttu kamerakauppias väitti canonin takuun loppuvan ennen kuin musta kuitissa on kuivaa.
    Korjaus meni siis takuisiin, kiitos canonin ja jas-tekniikan. Nyt on muorilla sitten kaksi toimivaa runkoa.

11. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

ja kakruilla jotakin jota kannattaa odottaa, vaikka vähän pitempäänkin. Olen omille kolleille sanonut että ainoat millä on todellista arvoa on noi flassikamat ja analoogiset. oletteko nähneet että joku kaipaa pöytälaskimia, aika haluttuja olivat 10-20 vuotta sitten. entä oikea helmitaulu laskin. kiikutapas sellainen antikvariaattiin ja katso mitä tarjoavat...

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Sulla on tosiaan kyky kumota omat lausumasi jo seuraavassa lauseessa....

Se helmitaulu jos mikä on digitaalinen laite - vaikea siitä on mitään analogista löytää :)

13. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Riippuu mitä tarkoittaa: numeerista on käyttäjän päässä, analogista sormissa.

"Digital computer"-- analog accounting machine. kummassakin lasketaan

14. audiophile

audiophile Member

591
    1
    18

Oma kokemukseni Canonin kestävyydestä, laadusta, takuusta ja Canonin tulkinnasta kuluttajansuojalaista tulee tässä (ei kauheata vuodatusta, yritän pysyä faktoissa).

450D ostettu Lontoosta turistimatkalla. N. 2,5 vuoden sekä n. 25 000 kuvan jälkeen sisäkuvauksen aikana suljin jumittuu, jää kahteen viimeiseen kuvaan ja sitten pelkkää Err 99:iä. Ei auta akun, kortin, linssin irroitus/vaihto. Suljin inisee ja yrittää liikkua mutta siitä on silminnähtävästi pari nastaa irti.

Canon sivuilta ilmenee, että korjaukset hoidetaan alihankintana JAS-tekniikassa (jastekniikka.fi) sekä takuun aikana, että myöhemmin. Soitan ja hemmo sanoo takuun olevan vuosi. Suomesta ostetuille kameroille Canonin tulkinta on korjata ei-itse aiheutetut viat kolme vuotta ostosta valmistajan piikkiin. Euroopan laajuinen takuu vain vuosi eli pitää aina itse maksaa (voi olla että ymmärsin myös väärin).

Soitan Canonille ja pääsen asiakaspalveluun, jossa vastaa mies epävarmasti suunnilleen samaa mutta ei ole vakuuttava. Pyydän eskaloimaan casen ja tämä hoituu melko kivuttomasti. Hän lupaa minulle soiton viimeistään seuraavana arkipäivän. Aikaa kuluu viikon verran ja Canonin palvelupäällikkö soittaa.

Canonin palvelupäällikkö kertoo, että heidän tulkintansa kuluttajansuojalaista on, että mekaaninen suljin ei kuulu tämän piiriin vaan pelkästään sähköiset elektroniikkapiirit. Ja yleensä vain kahden ensimmäisen vuoden ajan.

Tässä vaiheessa kerron, että hommasin jo lisää Canon rautaa 2500eurolla (7D+24-70 2.8L IS USM). Palvelupäällikkö tarjoaa maksavansa 450D:n korjaamisesta varaosan hinnan ja kuluttaja työn. Kerron tietäväni, että työn veloitus on valtaosa kokonaisuuten korjauskuluista. Hän vastaa sulkimen hinnaksi n. 100e ja normaalisti suljinremppa töineen osineen on käsittääkseni 270e.

Jauhamme n. 10 min yhteensä Canonin brändistä, laadusta, rahasta, asiakasuskollisuudesta, foorumien viidakkorummusta ja hän tarjoaa "..tässä tapauksessa voimme tarjota 25 % kokonaiskuluista..". Kerroin odottavani 50%. Hän tarjoaa 30% kokonaiskuluista ja ajattelen tinkimisen olevan ohi koska en halua epäasialliseksi.

Hyväksyn tarjouksen ja sanon jossakin vaiheessa uskovani tulevan tyytyväiseksi. Toivon mukaan xxD ja xD sarjoissa, laatu ja kuluttajansuojalain tulkinta ovat erilaisia ja toivon, ettei niihin vaadita puhelinsoittoja Canonille ja odotusta.

15. audiophile

audiophile Member

591
    1
    18
  16. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Etkä siirtänyt, vaan kopioit.

17. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

perun kaikki aikaisemmat jorinani tässä threadissa: Digi on upea, katu-uskottavuutta lisäävä koru kollin kädessä, nyt vaan kaikki diggaamaan digiä, aijon itse aloittaa Leica M9 tarralla varustetulla  I Phonella...

18. Vs: Rakas ystävämme Canon... eli se, ja sen kestävyys

Laita mieluimmin yksi Leican vastavalosuoja locktitella kiinni puhelimeen. Sillä saa enemmän katu-uskottavuutta. (Ajattelin liimata Retinan vastiksen Nokian N8iin. Kova peli.)

19. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

No no.... Moskva 5:n valmiuslaukku on hyvä, iPhone mahtuu just kivasti.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.