Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Jaoin otsikon aiheeseen täysin liittymättömän avatar-keskustelun kehityskeskustelu-alueelle, kyseisen aiheen jatkot sinne. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,81289.msg589301
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu En usko, että vaihe-erotarkennukselle suunnitellut objektiivit tarkentavat kunnolla peilittömässä rakenteessa. Ei ole onnistunut muissakaan rakenteissa. Esim. Pentaxin vastaava yritys oli surkea. Mutta jos kerran mitat ovat peilikamerasta, niin miksei peilikameran rakennetta voi säilyttää? Semmoinen ainakin toimisi... En keksi peilikameran mountille tehdylle peilittömälle muuta perustelua kuin alhaisemmat valmistuskustannukset. Ja ehkä sen, että saataisiin taas uudet objektiivit myytyä porukalle. Kieltämättä - tavallaan. Pentaxilla ei vaan taida olla täyskennoisen digin kanssa kelvollisia objektiiveja kun eivät kehtaa sitä täyskennoista tuoda markkinoille.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Osa DA-objektiiveista ja kaikki FA-objektiivit. http://ricehigh.blogspot.com/2009/10/compatibility-of-da-lenses-on-full.html http://www.pentaxforums.com/lensreviews/current-k-lenses.html
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistmisessa jatkuu Pyöreässä kennossa ei ole mitään järkeä. Ei ainakaan jos sitä yritetään perustella kameran hinnalla. Kennon valmistusprosessissa kulkevat kokonaiset piikiekot ja kiekolle mahtuu tasan yhtä monta kennoa, on ne sitten ympyröitä tai neliöitä. Lisäksi pyöreä kenno todennäköisesti vaatisi muulta elektroniikalta erikoisempia ratkaisuja, jotka taas nekään eivät olisi hyväksi hinnalle. Miten toi AF-anturi tähän liittyy? Vai pitäisikö senkin olla pyöreä?
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Menee ne vanhemmatkin, mittauskin toimii himmentämättä jos viitsivät laittaa sen aukkorenkaan sijaintia aistivan väkäsen takaisin.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Nyt kai oli kyse myös objektiivien laadusta. On nähty, että osa vanhoista objektiiveista toimii suht hyvin digissä, useimpia käytetään retroilun tai optiikan "karaktäärin" takia. Vaihtelu on kuitenkin suurta ja todelliset timantit harvassa. Sen verran teknistä laatua Pentaxillakin arvostetaan, että ymmärtävät, ettei uutta kameralinjaa voi rakentaa filmiajalta periytyvien objektiivien varaan.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Sony ei ole ymmärtänyt tätä ilmeisesti sitten.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Olen nomad'in kanssa jyrkästi eri mieltä, eli useimmat objektiivit joiden polttoväli on pitempi kuin 24-50mm, tuottavat ihan ok kuvajälkeä digikennolla. En usko, että nomad'illa on edes oikeaa tietoa noiden vanhojen objektiivien kyvystä tuottaa hyvää jälkeä digikennolla. Koko mielipide perustuu olettamukseen, että digikenno ei pysty ottamaan valoa siitä kulmasta kuin filmiobjektiivi sitä sille tarjoaa. Pelkkää bulshittiä, ei mitään perusteita tuolle väittämälle, ei ainakaan vielä, jos ei nomad'illa sitten ole jotain tietoa joka on edelleen hämärän peitossa. Kennoteknologia on mm mikrolinssien ansiosta kehittynyt siinämäärin, että tämä vanha olettamus on jo saatettu hautaan.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Niin tuota...moneskohan kerta tämä nyt on kun muistutan siitä, että tämä koskee vain niitä peilittömiä kameroita. Peilillä varustetussa kamerassa linssejä ei saada käytännössä laitettua niin lähelle kennoa/filmiä, että valon tulokulma olisi erityisen suuri.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Niin tuota...moneskohan kerta tämä nyt on kun muistutan siitä, että tämä koskee vain niitä peilittömiä kameroista joiden rekisterietäisyys on sama kuin nykyisten ff kameroiden.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Et varmaan ollut lukenut koko juttua, tässä minun mieleipide eka sivulta: "A-mountti mahdollistaa FF-kennon ja siihen on jo paljon lasitavaraa olemassa. En usko, että kannattaisi ruveta tekemään uutta mounttia lyhyemmälle rekisterietäisyydelle ja FF-kennolle. Minusta aika oleellinen juttu, jos ei peräti ratkaiseva. Jos Pentax olisi hyödyntänyt tuota FF-kennoa K-bajonetin yhteydessä, niin K-1 olisikin jo kulttikamera "
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Olin lukenut koko jutun, mutta kun puhuit vanhojen objektiivien toimimisesta digikennolla, niin oletin että kyse on peilikameran objektiiveista.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Olen käyttänyt filmiajan Nikkoreita 20mm, 35mm, 50mm/1.8 ja 1.2, 105mm ja 75-150mm zoom. Yksikään niistä ei ole niin hyvä, että niitä kannattaisi nostaa osaksi Nikonin nykyistä objektiivivalikoimaa. 20mm/3.5 on tosin tälläkin hetkellä aktiivisessa käytössä, mutta syyt ovat muut kuin viimeisen päälle hyvä piirto. Objektiivi on pienikokoinen ja se kestää hammästyttävän hyvin vastavaloa. Sinulla lienee muutama 50 millinen? Ja montako täyskennoista kameraa? Oletko semmoisella koskaan kuvannutkaan? Siinä sinulle bulshittiä!!!!
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Jaa luulen, että Pentax foorumilla tuskin on keskustelua täyskennoisista kameroista, liekkö hänelläkään kokemusta kyseisen kennon koon kameroista? Siis pelkää arvailua ;D
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Mä en ole testien perusteella viitsinyt ostaa kalliita nykyobjektiiveja. Näyttää olevan vinjetoinnin ja vääristymien suhteen ala-arvoisia - ainakin suhteessa hintaansa. Uusin hankintani on 50-135/3.5 AIS. Pirun hyvää jälkeä näyttää parhaimmat vanhat tekevän. 28-105 AFD ei edes vääristä ja jälki on muutenkin miellyttävää. Kuin lepoa silmille. Viimeinkin digikennot ovat päässeet vertailukelpoisiksi filmin kanssa. Vanhat objektiivitkin vasta näyttävät ominaislaatunsa eikä tarvitse tihrustella jotain lähes ehkä kuvitellen näkyviä pikkueroja. edit. Niin ja suuri koko nykyobjektiiveissa. Ja pitäisi vielä lisäksi maksaa siitä että saa vaihtaa käsitarkennuksen ongelmat automaattitarkennuksen ongelmiin.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Muutosvauhti on liian kova. Tuli AF ja heti perään digi.
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu 1970 tuli mamiya rb kääntöperineen. Ja vähän ajan päästä vaihtui rz-malliksi. T Jukka
Vs: Raju muutosvauhti kameroiden valmistamisessa jatkuu Sitten siihen sovitettiin digiperä, mutta joillekin ei vieläkään kelpaa.