Vs: Rajapintoja Olen samaa mieltä kanssasi, pelkällä kuvankäsittelyllä ei synny hyviä kuvia. Olisin varmaan voinut taustoittaa kysymystäni hieman enemmän; oletuksena oli se, että kuva on lähtökohtaisesti onnistunut (rajaus, valotus jne). Tämän jälkeen tapahtuu kuvankäsittely. Kuvan "tekemisellä" viittasin juuri tuohon kuvankäsittelyyn, jota olen opettelemassa ja tahtoisin tietenkin kehittyä siinä etevämmäksi. T: Tomi
Vs: Rajapintoja Kuvasta huokuu kokemus ja varmuus. Aiheeseen kunnolla perehtyminen. Samojen rantakivien kuvaaminen vuodesta toiseen, säässä kuin säässä. Jos jotain ihailen, se on Timppiksen sitkeyttä. Olisipa minulla edes piirun verran sitä... Tämä kuva on yksi parhaimpia.
Vs: Rajapintoja Olen toivottoman huono antamaan neuvoja kuinka kuvia käsitellään varsinkin muita, kuin omia. Olen kuitenkin opettanut itseni katsomaan jo kuvaus vaiheessa ikään kuin lopullista kuvaa, eli suunnittelen alustavasti lopullisen kuvan onko se värilinen vai ei. Nykyisin homma on tullut helpommaksi jo siitäkin syystä, että hiukan poskelleen menneen valotuksen saa anteeksi "jatkojalostus" vaiheessa. Tekemällä oppii koko ajan lisää, siitä tässä taitaa olla kysymys.