Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Portfolio ja blogi (ehkä, jos jaksaa)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana antti10, 30 Marraskuu 2013.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Portfolio ja blogi (ehkä, jos jaksaa)

Ammattilaisen kuvia ja Santtu Rouvalistakin näköiskuva.
    T Jukka

2. Vs: Portfolio ja blogi (ehkä, jos jaksaa)

Vahvaa settiä. Kuvaajan oma näkemys välittyy katsojalle, mikä on tosi hyvä.

3. Jussi66

Jussi66 Member

89
    0
    6

Todella hyvä. Kuvissa on tyyliä ja voimaa.

4. Vs: Portfolio ja blogi (ehkä, jos jaksaa)

Thanks

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tulipa eilen pino mainoksia.
    Heti otti silmiin apoteekki-lehden kansikuva.
    Myös koko juttu, josta kansikuva oli otettu oli erinomaisen laadukas kuviltaan.
    Ja kas, Anttihan oli kuvat ottanut, kuten yhteen muuhunkin juttuun.
    Mukava, että henkilökuvissakin käytetään Rembrandt valaisua, pomppaa lehdessä laatunsa puolesta esille normimassasta.
    T Jukka

6. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Ei pahoja, aika normi pröö kuvaa, en löytänyt mitään erityisen omintakeista tai muista erottuvaa.

7. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Ammattitaidolla tehtyä käyttökuvaa, joilla varmaan töitäkin löytyy. Eipä sen kummempaa.

Kapa

8. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Nää on hyvää materiaalia tuonne amatööri vs ammattilainen osoioonkin. Että miksi heitä tarvitaan ja mitä he tekevät erilailla ja miksi. En mä amatöörinä rupeaisi kuitenkaan kuvaamaan kauniita vaatteita tai tekemään siideri-päärynä yhdistelmiä vaikka olis kuinka hienot vehkeet.

9. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Jaa, nyt kun Jhalmu nosti pröö vs harrastaja näkökulman tähän.
    Niin itselläni ei Anttikymppin kohdalla mielessäkään hänen streetti kuvien kohdalla että olisi kyseessä ammatikseen kuvaava.

Tuo todistaneen ainakin minulle asian jonka tiesin jo aiemmin, että harrastajien ja ammattilaiset kuvien välinen kuilu on hyvin kapea, eikä ammattilaisuus ole mikään ylempi valokuvauksen muoto.

10. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tai sitten kaikki eivät osaa erottaa hyvää ja huonoa kuvaa toisistaan.
    T Jukka

11. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Kapaako tarkoitit;-)

12. Vs: Portfolio ja blogi (ehkä, jos jaksaa)

En tiedä onko joku joskus muuta väittänytkään? Mä ainakin jos haluan tietää jotain kuvankäsittely- tai kamajuttuja, kyselen mun valokuvausta harrastavilta kavereilta. :)

Ainoa mikä merkitsee on kuva, onko se hyvä/hyödyllinen/myyvä tms, mikä ikinä sen käyttötarkoitus sitten onkaan. Oikeestaan se mikä usein erottaa ammattilaisen harrastajasta on se, että "hyödyllisiä" kuvia pitää tehdä neljä viis keikkaa päivässä ja kyse on tasaisen laadun ylläpidosta vaihtelevissa olosuhteissa. Super onnistumisia sitten tulee sekä harrastajillle että ammattilaisille silloin tällöin. (itsellä ehkä 2 kertaa vuodessa)

13. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Kyllä aika usein on haistettavissa sellaista ilmaan näillä foorumeilla, että jotkut kuvittelee ammattilaisuuden olevan se korkeampi valaistuneisuuden muoto;-)
    En kuitenkaan voi uskoa että kukaan ammattilainen näin kuvittelisi.

14. Vs: Portfolio ja blogi (ehkä, jos jaksaa)

Tää on kyllä asia, jonka sinä tiedät minua paremmin. Näköjään olemme liittyneet foorumille samana vuonna, mutta olet kerännyt reilu 5000 viestiä enemmän kuin minä. (Siinä ei ole mitään pahaa. Itse roikun kanssa erinäisillä foorumeilla) En tiedä mitä täällä on ammattikuvauksesta puhuttu. Niillä ammattilaisilla jotka itse tunnen (heitä on aika monta), turha vaatimattomuus on kyllä isompi ongelma kuin itsensä jalustalle nostaminen. Tietääkseni aika harva heistä roikkuu tällä foorumilla. :)